Toon posts:

Nieuwe videokaart mac pro 3.1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Recentelijk heb ik voor een leuke prijs een Mac pro 3.1 voor mijn dochter aangeschaft
8 cores @ 2,8 Ghz 6 GB DDR2 800 . ik heb er voor 100 euro 3.33 ghz cpus in gedaan en 16 GB ram bij geprikt. een ssd er bij gedaan.

Mijn dochter wil een beetje gaan video bewerken om youtube filmpjes te gaan maken.
nu wil ik de videokaart vervangen door een met iets meer bite ,
er worden veel pc kaarten omgeflashed om te werken in een mac pro dat vind ik te veel werk
Nu heb ik gelezen dat je best non apple kaarten kunt gebruiken alleen je mist je boot screen.
Heeft iemand dit werkend hier op het forum?
Wat zijn jullie ervaringen met krachtige videokaarten in een mac pro helpt het echt met render tijden ?
na wat google en ebay heb ik een lijstje gemaakt van kaarten die op ebay worden aan geboden as mac compatible na een rom flash de modellen zijn:

NVIDIA Quadro 4000 /
nVidia GTX285
nVidia Geforce GTX 470
Nvidia GTX 580
NVidia GTX 680
NVIDIA GTX 770
NVIDIA GTX 780
NVIDIA GTX 950 
NVIDIA GTX 960
NVIDIA GTX 970 4GB
NVIDIA GTX 980

of ga ik voor AMD ?
en een AMD Radeon R9 280(X)(7970)

ik heb een budget van 150 euro en vindt het niet erg om 2de hands te shoppen op dit forum voor een video kaart
voor 100 euro heb ik een quadro 4000 best wel een oud beestje voor 50 tientjes koop ik een 470 die 2 keer zo snel is.. voor 70 tientjes een 580 . Er worden heel veel 680 op ebay aangeboden met een mac rom helaas zijn ze 2de hands nog vrij aan de prijs. maar voor 125 euro heb ik een 770 met de zelfde specs die ook zou werken. nvidia 9 serie zou ook werken...

maar wat denken jullie er over ? is het rendabel de ati 2600 te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:32
Zelf heb ik in mijn Mac pro 1,1 altijd een nvidia gtx 560 ti gedraaid, ging prima zonder bootscreen. Ik speelde hier regelmatig een spelletje mee.
Wanneer een bootscreen af en toe noodzakelijk is gebruik hiervoor dan de 2600, maar zet er een andere pc kaart naast zonder bootscreen(en sluit deze aan op het beeldscherm).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2016 @ 17:22:
Recentelijk heb ik voor een leuke prijs een Mac pro 3.1 voor mijn dochter aangeschaft
Ik heb zelf een Titan-X in een 5.1 draaien, maar dat is puur omdat mijn programma's wel gebruik maken van de Cuda cores en GPU rendering..

Als jouw dochter video's voor YT gaat maken (Premiere?), volstaat een 960 :)

Het meeste renderen gebeurt toch op processor niveau.. Alleen hele specifieke dingen worden op de Gpu gedaan.. (raar he? ;) )

Het klopt inderdaad dat je geen bootscreen hebt.. Dit kan heel vervelend zijn, vooral als je restores enzo moet doen.

Ga als volgt te werk:

- Installeer de oude bijbehorende videokaart.
- Installeer de nieuwste NVidia Webdrivers (Google specifiek voor de nieuwe kaart)
- In settings van Nvidia, zeg NIET meteen dat deze moet updaten.
- Zet bij Nvidia settings dat de mac moet opstarten met nvidia drivers (Vinkje dat ie dat altijd moet doen)
- Zet mac uit
- Verwissel videokaart
- Reboot
- Update drivers mocht dit nodig zijn.
- Zodra je een nieuwe OSX installeert heb je kans dat de drivers ook weer geupdated moeten worden..

Als het goed is werkt het gewoon :)

Maar het allerbelangrijkste! Doe nooit de oude Gpu weg!! Want zodra er iets fout gaat, moet je rebooten met de oude erin ;w

Extra Ram kan ook zeker geen kwaad..

[ Voor 18% gewijzigd door poor Leno op 25-04-2016 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké bedankt voor jullie reacties. Nog wel een vraagje over de osx versie elcapitain of Yosemite gebruiken ik las op veel forms dat elcapitain driver problems heeft door unsigned drivers? of maakt het voor de videokaart en nvidia driver niets uit? Tevens heb ik een DeckLink ultra 3 in de Mac zitten maakt het daar misschien voor uit?
Mvg mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:02

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2016 @ 17:47:
Oké bedankt voor jullie reacties. Nog wel een vraagje over de osx versie elcapitain of Yosemite gebruiken ik las op veel forms dat elcapitain driver problems heeft door unsigned drivers? of maakt het voor de videokaart en nvidia driver niets uit? Tevens heb ik een DeckLink ultra 3 in de Mac zitten maakt het daar misschien voor uit?
Mvg mike
Yosemite is sowieso nog ondersteund, dus als je er niet zeker over bent, gebruik dan Yosemite. Met AMD kaarten heb je geen driver pakketten nodig. Première heeft goede ondersteuning voor openCL bij renderen op de 7950/7970 dus dat is het overwegen waard. Nvidia kaarten vereisen idd de web drivers bij sommige kaarten. De GT610 in mijn MacPro 1,1 heeft ze niet nodig op Yosemite.

I reject your reality and substitute my own