• Applepiez
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-01 16:11
Een vriend van mij heeft laatst een pc in elkaar laten zetten bij SiComputers. Wanneer hij de pc binnenkreeg kwam hij erachter dat hij geen besturingssysteem erbij had gekocht. Ik adviseerde hem om ubuntu op een usb stick te zetten en dat te installeren als vervanger tot hij geld had voor windows. Nadat hij dat had gedaan wilde hij het als bootable drive instellen. Na een keer deed zijn toetsenbord het niet in elke usb poort. De priority usb poort ook niet. Wat is de oplossing hiervoor?

• Allard Pruim
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:03
Ik weet zo één twee drie geen oplossing voor je probleem, misschien is de stick niet bootable. Maar waarom nu Ubuntu erop als er later toch Windows op komt? Je kunt een Windows installatie op een USB stick zetten met de Media Creation Tool van Microsoft en deze installeren (Windows 10), je kunt hem dan later activeren met een legale licentiecode, dan hoef je de installatieprocedure niet meer te doen.

[ Voor 40% gewijzigd door Allard Pruim op 24-04-2016 19:07 ]

• Genius-General
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-01 13:13

Genius-General

Expect the Unexpected

Je complete usb werkt niet meer? Lijkt me even een bios resetje

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Even in m'n glazen bol kijken...

...

...

Nope, zie nog steeds niet wat voor PC het is, welke instellingen er gedaan zijn en alle andere relevante zaken die in topicstart ontbreken :o

Even serieus: output <= input. Hoeveel nuttige hulp je krijgt is direct gerelateerd aan hoeveel info jij aanlevert. Dat is hier bijna niets. Dat is dan gelijk wat je eruit gaat halen. Daarom heeft dit topic zo weinig zin en sluit ik hem.

Voor hoe het volgende keer wel moet:
Het algemeen beleid #quickstart

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.