Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Zo'n twee weken geleden is mijn iPhone 6s omgeruild voor een nieuwe (refurbished). Alles is in orde, maar er is iets met het scherm. Onder fel licht lijkt het alsof er iets van een dunne coating loskomt, maar het is bijna niet te zien. Wel is het goed te voelen, want normaal glijdt je vinger over het scherm, maar op een deel van het scherm voelt het wat ruw aan. Als het scherm wat vettig is dan ziet het er op die plaats ook anders uit.

Ik heb het scherm al schoongemaakt met een licht vochtige doek, maar zelfs als 'ie volledig schoon is voelt het ruw en anders aan.

Is dit de oleofobische coating die loslaat? Is het iets anders? Wat kan ik nog proberen, voordat ik bij Apple aanklop?

Edit: Foto die het probleem weergeeft. Zo ziet het eruit als je een vochtige doek eroverheen haalt. Enkel in het midden blijft het water zo 'liggen'.

Ruw scherm

[ Voor 15% gewijzigd door Liliuokalani op 24-04-2016 21:15 . Reden: Verduidelijking ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:59
Is het altijd zoals op de foto? En heb je de refurbished direct bij Apple gehaald? Zo ja dan zou ik gewoon terug gaan dit ziet er naar uit dat het scherm iets te goed schoon is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Niet online
Pendora schreef op zondag 24 april 2016 @ 21:08:
Is het altijd zoals op de foto? En heb je de refurbished direct bij Apple gehaald? Zo ja dan zou ik gewoon terug gaan dit ziet er naar uit dat het scherm iets te goed schoon is gemaakt.
Sorry, dat had ik niet vermeld. Het ziet eruit zoals op de foto als je een vochtig doekje eroverheen haalt met enkel water. Het punt is dus dat alleen in het midden van het scherm het water zo blijft zitten.

Ik heb de refurbished gewoon zo bij Apple gehaald en heb het scherm alleen een paar keer ,et een zachte vochtige doek schoongemaakt.

[ Voor 11% gewijzigd door Liliuokalani op 24-04-2016 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:59
Ik heb bij mij gekeken en daar is het niet. Ik zou terug gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Niet online
Pendora schreef op zondag 24 april 2016 @ 21:15:
Ik heb bij mij gekeken en daar is het niet. Ik zou terug gaan
Bedankt voor het kijken. Het leek mij ook al raar. Misschien is teruggaan de beste optie ja. Ik ben benieuwd of ze het probleem daar begrijpen en iets kunnen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Mogelijk is er tijdens de productie van het lcd wat mis gegaan tijdens het verlijmen van het glas.
je zou kunnen proberen dit met een beetje alcohol schoon te maken,
Als het de UV lijm is ,lost dit op met alcohol/wasbenzine .
Je beschadigt hier overigens het glas niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Teruggaan, vooral als dit een refurbished model is. Ze zullen de display dan vervangen voor je :)
Het lijkt er inderdaad op dat de coating op dat plek heeft los gelaten.

[ Voor 27% gewijzigd door MysticX op 30-04-2016 08:38 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Niet online
frankym schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 08:26:
Mogelijk is er tijdens de productie van het lcd wat mis gegaan tijdens het verlijmen van het glas.
je zou kunnen proberen dit met een beetje alcohol schoon te maken,
Als het de UV lijm is ,lost dit op met alcohol/wasbenzine .
Je beschadigt hier overigens het glas niet mee.
Ik heb het net op een heel klein stukje met alcohol geprobeerd, maar het gaat niet weg... Helaas.
RWK__ schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 08:37:
Teruggaan, vooral als dit een refurbished model is. Ze zullen de display dan vervangen voor je :)
Het lijkt er inderdaad op dat de coating op dat plek heeft los gelaten.
Dan moet ik inderdaad maar terug gaan naar de Apple Store.

Thanks allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01:01
mitchell2805 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 11:36:
[...]

Ik heb het net op een heel klein stukje met alcohol geprobeerd, maar het gaat niet weg... Helaas.

[...]

Dan moet ik inderdaad maar terug gaan naar de Apple Store.

Thanks allen!
Het probleem is waarschijnlijk dat de vorige eigenaar het scherm geprobeerd heeft schoon te maken met alcohol of iets nog agressievers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Niet online
Ik heb Apple gebeld en die zeiden dat ik eerst langs Amac moest om te kijken of ze het probleem daar erkennen. Daar zeiden ze simpelweg "Ik zie en voel niets, maar we vinden het wel jammer voor je"

Had ik al een beetje verwacht, want in een drukke winkel merk je dat soort dingen niet zo. Het vochtige doekje ovet het scherm halen wilden ze ook niet doen...

Ik ben benieuwd hoe ze in de Apple Store reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Daar is inderdaad iets niet goed met een coating. Dat is op zich slijtagegevoelig, maar niet zodanig dat je 't er met twee weken af hebt gesleten. Terug ermee dus.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 10:42
Ik ben dit toevallig tegengekomen en heb het probleem ook met mijn nieuwe iPhone 8 plus. Is pas opgevallen toen het wat vuil was en altijd dezelfde vlek terugkwam. Is bij mij rechtsboven en valt idd vooral op wanneer je met een vochtige doek overgaat. Voelt ook iets ruwer aan dan de rest van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Bedankt voor de mededeling, maar daar had je geen 1,5 jaar oud topic voor omhoog hoeven halen, zeker niet omdat het om een andere iPhone gaat. Lijkt me productiever als je contact opneemt met de verkoper. Dit topic gaat dan ook op slot.

[ Voor 11% gewijzigd door Daedalus op 07-10-2017 13:41 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.