In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!
Verwijderd
Ik heb die promise drivers onlangs wel gedownload bij Asus, kan ze ook wel naar je mailen.
drivers staan gewoon op de site van asus
om de ata100 controller uit te zetten kan je een aangepaste bios gebruiken zodat je de ata100 controller uitzet. kan alleen de url nu niet vinden.
om de ata100 controller uit te zetten kan je een aangepaste bios gebruiken zodat je de ata100 controller uitzet. kan alleen de url nu niet vinden.
It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.
ok thanx voor de tips: drivers geinstalleerd maar dit hielp niet echt (windows wilde niet starten na install - waarschijnlijk omdat er geen drives op die ide chain hangen
) Ik die promise drivers dus maar even disabled...
Die alternatieve bios klinkt wel leuk...url anyone?
Die alternatieve bios klinkt wel leuk...url anyone?
It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.
Verwijderd
Je moet eerst je HD connector van primaire ata100 naar primare IDE aansluiten nadat je primaire ide connectoren [cd-romspeler enzo]naar secundair verhuist. Dan start je opnieuw op en installeert die ata100 driver (onder apparaatbeheer scsi/device voor massa-oplag of zoiets). Opnieuw opstarten zodat die driver ook daadwerkelijk geinstalleerd staat (computer meldt dan nog steeds dat er geen ata100 geinstalleerd wordt omdat er geen HD op is aangesloten, niks van aantrekken). Computer uitzetten en connectoren terug zetten (HD op primaire ata100, cdrom op primaire IDE) en opnieuw opstarten. Als het goed is meldt je PC dat-ie de nieuwe hardware gevonden heeft en nog 1x rebooten. Althans zo ging het bij mij en is mij geinstrueerd door SWW Computer, omdat ik m'n W2k opnieuw moest installeren.
Verwijderd
Tjee wat dom van die gasten, dat ze dat niet als "optie" hebben... hmmm
Kun je dan niet al je zooi op die ATA100 zetten, en de ATA66 Disabelen ?
Ik heb een KA7... geen Ka7-100 dus ik heb geen idee hoe dat in de BIOS eruit ziet...
Kun je dan niet al je zooi op die ATA100 zetten, en de ATA66 Disabelen ?
Ik heb een KA7... geen Ka7-100 dus ik heb geen idee hoe dat in de BIOS eruit ziet...
Ik heb hier die gemodificeerde bios draaien, er is gewoon een stuk uitgesloopt. Maar het werkt goed, booten gaat een stuk sneller.
Ik heb alleen de url niet meer.
Wil m evt wel mailen naar geinteresseerden.
Ik heb alleen de url niet meer.
Wil m evt wel mailen naar geinteresseerden.
Leuke lamp, overigens !!
Verwijderd
MankE Neliz,
Systeem wat ik heb is nagenoeg gelijk aan wat jij hebt (600 ipv 650) en ik heb toch wel heftige problemen om in windows te komen (maar niet vanaf het begin, das het rare). Ik begrijp dat jij na het disabelen van de 'mass storage adapter' in windows wel gewoon weer kan opstarten? Heb jij nog iets bijzonders gedaan tijdens installeren van drivers? (vreemde of afwijkende volgorde). Heb jij problemen met de power-saving instellingen?
Ik dacht, ik vraag het maar even, je weet nooit of het helpt.
meer info:
http://gathering.tweakers.net/Forum4/HTML/007187.html
Systeem wat ik heb is nagenoeg gelijk aan wat jij hebt (600 ipv 650) en ik heb toch wel heftige problemen om in windows te komen (maar niet vanaf het begin, das het rare). Ik begrijp dat jij na het disabelen van de 'mass storage adapter' in windows wel gewoon weer kan opstarten? Heb jij nog iets bijzonders gedaan tijdens installeren van drivers? (vreemde of afwijkende volgorde). Heb jij problemen met de power-saving instellingen?
Ik dacht, ik vraag het maar even, je weet nooit of het helpt.
meer info:
http://gathering.tweakers.net/Forum4/HTML/007187.html
Dat disablen scheelt je inderdaad zo'n 30 seconden.
Powermanagement blijkt toch ook af en toe een probleem te zijn. Nog geen oplossing.
Powermanagement blijkt toch ook af en toe een probleem te zijn. Nog geen oplossing.
loading...
exparrot: ik heb die drivers idd gewoon volgens de instructies geinstalleerd. Na installatie werkte windows niet meer dus toen ff naar safe mode en "disable in this h/w profile" aangevinkt bij de SCSI adapter (promise).
Ik heb daarna die link van cosmooo gevolgd ( http://www.vr-zone.com/forum/Forum9/HTML/000114.html ) en met aflash.exe gewoon met die 1003jim.bin file mijn BIOS geupdate en voila, de ATA100 is weg
Booten gaat supersnel en het leven is weer goed!
Ik heb daarna die link van cosmooo gevolgd ( http://www.vr-zone.com/forum/Forum9/HTML/000114.html ) en met aflash.exe gewoon met die 1003jim.bin file mijn BIOS geupdate en voila, de ATA100 is weg
Booten gaat supersnel en het leven is weer goed!
Als je er geen schijf aan hangt vindt windows dat niet leuk.
loading...
Pagina: 1