a7v: booten duurt erg lang?

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 06:49

MankE NeliZ

Geen matches

Topicstarter
Ik heb gisteren dus mijn a7v/v7100/duron650 geinstalleerd en ik ben errug tevree, maaruh...de boot-sequence van die a7v is erg lang: op een gegeven moment gaat ie zoeken naar drives op de Promise ATA 100 (duurt zo'n 7 seconden!!) en dan gaat ie windows pas laden...

Weet iemand hier een oplossing voor? (ik heb naar promise drivers gezocht op de asus en promise sites - no dice)

Thanx!

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

Verwijderd

Ik heb die promise drivers onlangs wel gedownload bij Asus, kan ze ook wel naar je mailen.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 22:10

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

drivers staan gewoon op de site van asus

om de ata100 controller uit te zetten kan je een aangepaste bios gebruiken zodat je de ata100 controller uitzet. kan alleen de url nu niet vinden.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Ik zou wel erg blij zijn met die url. zou je de aub willen posten...!

• MankE NeliZ

MankE NeliZ

Geen matches

Topicstarter
ok thanx voor de tips: drivers geinstalleerd maar dit hielp niet echt (windows wilde niet starten na install - waarschijnlijk omdat er geen drives op die ide chain hangen :) ) Ik die promise drivers dus maar even disabled...

Die alternatieve bios klinkt wel leuk...url anyone?

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 22:10

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Je moet eerst je HD connector van primaire ata100 naar primare IDE aansluiten nadat je primaire ide connectoren [cd-romspeler enzo]naar secundair verhuist. Dan start je opnieuw op en installeert die ata100 driver (onder apparaatbeheer scsi/device voor massa-oplag of zoiets). Opnieuw opstarten zodat die driver ook daadwerkelijk geinstalleerd staat (computer meldt dan nog steeds dat er geen ata100 geinstalleerd wordt omdat er geen HD op is aangesloten, niks van aantrekken). Computer uitzetten en connectoren terug zetten (HD op primaire ata100, cdrom op primaire IDE) en opnieuw opstarten. Als het goed is meldt je PC dat-ie de nieuwe hardware gevonden heeft en nog 1x rebooten. Althans zo ging het bij mij en is mij geinstrueerd door SWW Computer, omdat ik m'n W2k opnieuw moest installeren.

Verwijderd

merci beaucoup!!
kga ze meteen proberen

----------

Jo hij doet het, erg bedankt :)!!!!

Verwijderd

Kun je die ATA100 in de BIOS niet disabelen?

Verwijderd

Nee anders hadden we dat wel gevonden :)
waarschinlijk bij volgende bios update wel

Verwijderd

Tjee wat dom van die gasten, dat ze dat niet als "optie" hebben... hmmm

Kun je dan niet al je zooi op die ATA100 zetten, en de ATA66 Disabelen ?

Ik heb een KA7... geen Ka7-100 dus ik heb geen idee hoe dat in de BIOS eruit ziet... ;)

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-08 01:09

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Ik heb hier die gemodificeerde bios draaien, er is gewoon een stuk uitgesloopt. Maar het werkt goed, booten gaat een stuk sneller.
Ik heb alleen de url niet meer.

Wil m evt wel mailen naar geinteresseerden.

Leuke lamp, overigens !!

Verwijderd

MankE Neliz,

Systeem wat ik heb is nagenoeg gelijk aan wat jij hebt (600 ipv 650) en ik heb toch wel heftige problemen om in windows te komen (maar niet vanaf het begin, das het rare). Ik begrijp dat jij na het disabelen van de 'mass storage adapter' in windows wel gewoon weer kan opstarten? Heb jij nog iets bijzonders gedaan tijdens installeren van drivers? (vreemde of afwijkende volgorde). Heb jij problemen met de power-saving instellingen?

Ik dacht, ik vraag het maar even, je weet nooit of het helpt.

meer info:
http://gathering.tweakers.net/Forum4/HTML/007187.html

• LoekD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 16:24
Dat disablen scheelt je inderdaad zo'n 30 seconden.
Powermanagement blijkt toch ook af en toe een probleem te zijn. Nog geen oplossing.

loading...

• MankE NeliZ

MankE NeliZ

Geen matches

Topicstarter
exparrot: ik heb die drivers idd gewoon volgens de instructies geinstalleerd. Na installatie werkte windows niet meer dus toen ff naar safe mode en "disable in this h/w profile" aangevinkt bij de SCSI adapter (promise).

Ik heb daarna die link van cosmooo gevolgd ( http://www.vr-zone.com/forum/Forum9/HTML/000114.html ) en met aflash.exe gewoon met die 1003jim.bin file mijn BIOS geupdate en voila, de ATA100 is weg :)

Booten gaat supersnel en het leven is weer goed!

Verwijderd

Waarom willen jullie die ATA-100 disable-en ???

;) gewoon FF vragen !

• LoekD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 16:24
Als je er geen schijf aan hangt vindt windows dat niet leuk.

loading...

Pagina: 1