Wachten op nieuwe generatie videokaarten of nu kopen?

Pagina: 1
Acties:

• Didihammer
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-01 22:38
Er komt later dit jaar een nieuwe generatie videokaarten uit. Mijn vraag aan jullie, zal ik wachten met de aanschaf van een videokaart van rond de €350,- of is het het waard om deze nu al te kopen? Oftewel nu al te profiteren van de verbetering van de videokaart of wachten.

Op het moment heb ik nog geen desktop, alleen maar een oude laptop en kan de nieuwste games niet meer draaien.

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01:15
(jarig!)
Ik zou wachten. Anders is de R9 390 een leuke. Zorg wel voor een degelijke airflow met deze kaart.

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Je kunt al wel vast de desktop aanschaffen, en er dan een tweedehands R9 280(x) in stoppen à €125, of de iGPU van je processor gebruiken en dan nog ff wachten met games spelen.
Met een R9 280(x) kun je al prima gamen, en dan later dit jaar stop je er een nieuwe Pascal/Polaris kaart in.

Informaticus of vakkundig Googler?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je kunt bijvoorbeeld ook nu een tweedehands kopen en die verkopen als de nieuwe kaarten er zijn.

• Nazlive
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-01 01:03
Ik zat ook te denken om te wachten, maar toch een 750ti besteld. Ik verwacht van AMD alleen de high-end gpu's (iedergeval de nieuwe serie) deze zomer, en de low end allemaal veel later. Dus verwacht ook geen prijsdalingen, hooguit op de tweedehands markt.

Dus dan is het mij het wachten niet waard omdat ik nu ook wil gamen. Al had ik liever wel een AMD gpu gekocht. Maar nu kan ik wel van al die nvidia 'optimalisaties' gebruik maken :P

• Didihammer
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-01 22:38
Dank jullie wel voor de input, wat is jullie gedachte over de nieuwe nvidia lijn?

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Tja wat nazlive zegt doet er in principe niet echt veel toe voor jou.

Tja input voor de Nvidia lijn we weten hoe ze hun kaarten uitbrengen en op wat voor manier maar de launches van de kaarten schommelen elke keer maar weer. het is niet dat ze het exact ieder jaar nieuwe kaarten launchen dus is dat lastig te zeggen. Voor hetzelfde geld brengen ze het over 1 maand uit. In dat geval zou ik wel eventjes wachten.. maar het kan zo zijn dat het nog 7 maanden duurt. sowieso zou ik dan eerst je laptop verder gebruiken!
(of wacht je op de nieuwe grafische kaarten totdat je je pc kan kopen.?)

Mijn tip zou zijn koop gewoon nu een grafische kaart je kan alles eventueel ook 2de hands kopen. De prijs drops vallen naar mijn weten altijd wel mee van grafische kaarten.. Dat gaat redelijk lineair. het is niet ineens dat het: bam niks meer waart is na een launch.

wachten op nieuwe kaarten brengt alleen maar vervelende dingen mee en zodra de kaarten uitkomen zijn ze ook nog eens rete duur omdat dat dan de nieuwste en beste technologie is. Als ik een leuk kaartje tegenkom op v&a of graag een soort kaart wil hebben koop ik hem gewoon. Later als ik hem eventueel verkoop na 3/4 maanden ga ik er vaak niet meer dan €10/20,- op achteruit incl. verzendkosten etc. (soms maak ik zelfs nog winst) :P

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-12-2025
Nazlive schreef op zondag 24 april 2016 @ 21:09:
Ik zat ook te denken om te wachten, maar toch een 750ti besteld. Ik verwacht van AMD alleen de high-end gpu's (iedergeval de nieuwe serie) deze zomer, en de low end allemaal veel later. Dus verwacht ook geen prijsdalingen, hooguit op de tweedehands markt.

Dus dan is het mij het wachten niet waard omdat ik nu ook wil gamen. Al had ik liever wel een AMD gpu gekocht. Maar nu kan ik wel van al die nvidia 'optimalisaties' gebruik maken :P
Naar mijn weten gaat amd alleen low-mid end tier kaarten maken?

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:25
robogeeka schreef op maandag 25 april 2016 @ 08:18:
[...]

Naar mijn weten gaat amd alleen low-mid end tier kaarten maken?
Dat is een gerucht. waarbij ze het geen low/low-mid hebben genoemd. ik zou daar niet teveel waarde aan hechten. de geruchten zeiden ook dat polaris HBM2 geheugen kregen. ook dit blijkt niet te klopen. ik zou eind mei afwachten als AMD de polaris 10/11 officieel heeft aangekondigd. Waar je kan kijken wat je specificaties zijn. en dan een globale schatting kan maken of het een low/mid/high end kaart zal zijn.

• Dartillus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-03-2023
Ik ben aan het afwegen of alleen een videokaart te upgraden of een nieuw systeem te bouwen voor vr en had dezelfde vraag als OP. Ik zal waarschijnlijk wel even wachten, maar zakken de prijzen voor huidige videokaarten echt zo sterk bij de release van de nieuwe?
Pagina: 1