Tja wat nazlive zegt doet er in principe niet echt veel toe voor jou.
Tja input voor de Nvidia lijn we weten hoe ze hun kaarten uitbrengen en op wat voor manier maar de launches van de kaarten schommelen elke keer maar weer. het is niet dat ze het exact ieder jaar nieuwe kaarten launchen dus is dat lastig te zeggen. Voor hetzelfde geld brengen ze het over 1 maand uit. In dat geval zou ik wel eventjes wachten.. maar het kan zo zijn dat het nog 7 maanden duurt. sowieso zou ik dan eerst je laptop verder gebruiken!
(of wacht je op de nieuwe grafische kaarten totdat je je pc kan kopen.?)
Mijn tip zou zijn koop gewoon nu een grafische kaart je kan alles eventueel ook 2de hands kopen. De prijs drops vallen naar mijn weten altijd wel mee van grafische kaarten.. Dat gaat redelijk lineair. het is niet ineens dat het: bam niks meer waart is na een launch.
wachten op nieuwe kaarten brengt alleen maar vervelende dingen mee en zodra de kaarten uitkomen zijn ze ook nog eens rete duur omdat dat dan de nieuwste en beste technologie is. Als ik een leuk kaartje tegenkom op v&a of graag een soort kaart wil hebben koop ik hem gewoon. Later als ik hem eventueel verkoop na 3/4 maanden ga ik er vaak niet meer dan €10/20,- op achteruit incl. verzendkosten etc. (soms maak ik zelfs nog winst)