Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netwerk op 1 lijn krijgen

Pagina: 1
Acties:

• pitbullgio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-11 17:38
Beste,

Ik zou graag mijn netwerk op 1 lijn krijgen.
Situatie
1 modem van Mobistar (komt internet op toe)
1 tp link routertje die geconnecteerd is met de WAN poort aan de Mobistar Modem
1 Wdtvlive hub die geconnecteerd is met 1 lan poort van de tp link router (mediaserver)

Dus ik kan via tp link draadloos netwerk mijjn wdtvlive hub benaderen.
Enkel als ik op het draadloos netwerk van Mobistar zit kan ik de Wdttvlive hub niet benaderen.

Hoe kan ik dit oplossen?

Moet ik in de routing tabel ergens een verwijzing maken?

Mobistar 192.168.0.1
Tp Link Router 192.168.1.1
Wdtv live hub 192.168.1.100

Ah heb eigenlijk nog een tweede vraag.
Als ik een powerline kitje met wifi toevoeg dus via de lan van 1 van de routers bv tp link.
Er word dan automatisch een nieuwe ssid wifi gecreerd door de powerline.
Ziet deze powerline dan ook de wdtvlive hub die verbonden is met de tplink?
Ondanks dat de ssid's verschillend zijn?

Is denk ik standaard kennis voor de gemiddelde tweaker voor mij niet helemaal duidelijk.

Alvast bedankt voor het meedenken.

[ Voor 18% gewijzigd door pitbullgio op 24-04-2016 15:22 ]

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Je TP-Link is momenteel ingesteld als router, stel die in als Access Point en je probleem is opgelost :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Dus dat Mobistar apparaat is ook een router? Waarom zit er nog een TP-Link router achter dan?

• pitbullgio
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2016 @ 15:07:
Dus dat Mobistar apparaat is ook een router? Waarom zit er nog een TP-Link router achter dan?
Omdat deze een beter draadloos signaal heeft.

• pitbullgio
Petervanakelyen schreef op zondag 24 april 2016 @ 15:00:
Je TP-Link is momenteel ingesteld als router, stel die in als Access Point en je probleem is opgelost :)
Ahzo en hoe doe ik dat de dhcp uitzetten dan?

Verwijderd

pitbullgio schreef op zondag 24 april 2016 @ 15:09:
[...]

Ahzo en hoe doe ik dat de dhcp uitzetten dan?
Zoals je zelf al aangeeft heb je 2 netwerken, dat is ook de reden waarom je niet bij je WD apparaat komt.

Je hebt het 192.168.0.0/24 netwerk en het 192.168.1.0/24 netwerk. Als je alleen de DHCP uitzet krijg je dus geen IP-adres meer toegewezen op je 192.168.1.0 netwerk maar het is nog steeds een apart netwerk.

Wat is het type van de TP-Link router?

• pitbullgio
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2016 @ 15:20:
[...]

Zoals je zelf al aangeeft heb je 2 netwerken, dat is ook de reden waarom je niet bij je WD apparaat komt.

Je hebt het 192.168.0.0/24 netwerk en het 192.168.1.0/24 netwerk. Als je alleen de DHCP uitzet krijg je dus geen IP-adres meer toegewezen op je 192.168.1.0 netwerk maar het is nog steeds een apart netwerk.

Wat is het type van de TP-Link router?
een heel simpel Model No. TL-WR841N

Verwijderd

Wordt een beetje omslachtig.

Beide routers moeten in hetzelfde netwerk geplaatst worden. Dus de TP-Link router op 192.168.0.254, DHCP uit en de kabel uit de WAN poort in een LAN poort stoppen.

Indien je WD apparaat een statisch IP heeft moet deze worden aangepast naar iets in het 192.168.0.0/24 netwerk, bijvoorbeeld 192.168.0.253.

Het is verstandig voor de TP-Link (192.168.0.254) router en het WD apparaat (192.168.0.253) een reservering aan te maken in de Mobistar router of de DHCP scope aan te passen zodat deze adressen niet worden uitgegeven.

• pitbullgio
Ok dus tp link router dhcp uitzetten zodat deze geen ip adressen aanmaakt.
En waarom mag deze niet in de wan poort?
Dus van mobistar wan poort naar de tp link lan poort (fungeert de tp link dan als (wireless) switch?)
En dan kan de tp link ook een wifi signaal uitzenden en dan kan alles ook worden herkend normaal gezien.

Nog 1 ding Cuppii als ik dan bv een powerline adapter zou bijplaatsen met wifi capaciteit.
dan gaat er bv van de lan van mobistar naar de starterkit van de powerline.
Daarna krijgt mijn powerline adapter op zolder bv dit signaal maar er word een andere ssid gecreerd.
Deze werkt ook gewoon als accespoint dan? Dus deze kan ook alles herkennen?

Nogmaals hartelijk dank ik leer hier wel veel van.

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-11 13:58
pitbullgio schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:01:
Ok dus tp link router dhcp uitzetten zodat deze geen ip adressen aanmaakt.
En waarom mag deze niet in de wan poort?
Dus van mobistar wan poort naar de tp link lan poort (fungeert de tp link dan als (wireless) switch?)
En dan kan de tp link ook een wifi signaal uitzenden en dan kan alles ook worden herkend normaal gezien.
Als je hem bij de TP-Link in de WAN poort steekt dan gaat het apparaat adressen willen vertalen (NAT) en routering toepassen, bij sommige router-ap's kan je dat trouwens uitzetten (bridge mode/accesspoint modus etc).
Nog 1 ding Cuppii als ik dan bv een powerline adapter zou bijplaatsen met wifi capaciteit.
dan gaat er bv van de lan van mobistar naar de starterkit van de powerline.
Daarna krijgt mijn powerline adapter op zolder bv dit signaal maar er word een andere ssid gecreerd.
Deze werkt ook gewoon als accespoint dan? Dus deze kan ook alles herkennen?

Nogmaals hartelijk dank ik leer hier wel veel van.
Zolang het powerline apparaat geen NAT toepast zal dat inderdaad zo werken. Als je overigens wilt dat je apparaten binnen je eigen huis 'roamen' dan kan je het beste al je AP's instellen met hetzelfde ID en dezelfde WPA2 sleutel maar slechts op andere kanalen. Je draadloze apparaten zullen dan steeds naar het beste netwerk springen.
Overigens is powerline wat mij betreft behoorlijk onbetrouwbaar, je kan beter een cat 5e kabel trekken.

too weird to live too rare to die

• pitbullgio
Ok dus tot op heden gaat alles goed.
Heb de router als accespoint ingesteld en inderdaad nu is alles zichtbaar voor iedereen.
Alleen heb ik nu nog een devolo wifi powerline waar ik op zolder ook wifi wil hebben maar het basisstation knippert rood. Al even opgezocht en het zou gaan dat de conditie niet goed is enkel goed voor mail en internet volgens googleman.
Kan ik dit op 1 of andere manier oplossen?

Verwijderd

pitbullgio schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 11:49:
Ok dus tot op heden gaat alles goed.
Heb de router als accespoint ingesteld en inderdaad nu is alles zichtbaar voor iedereen.
Alleen heb ik nu nog een devolo wifi powerline waar ik op zolder ook wifi wil hebben maar het basisstation knippert rood. Al even opgezocht en het zou gaan dat de conditie niet goed is enkel goed voor mail en internet volgens googleman.
Kan ik dit op 1 of andere manier oplossen?
Ah mooi man dat het gelukt is.

Dat powerline spul werkt vaak niet goed. Is er geen mogelijkheid om UTP naar boven te trekken?

• pitbullgio
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2016 @ 14:40:
[...]

Ah mooi man dat het gelukt is.

Dat powerline spul werkt vaak niet goed. Is er geen mogelijkheid om UTP naar boven te trekken?
Heb mijn accespoint geherpositionneerd en kabel Utp kabel wat verlegd.
Heb nu ook op zolder juist voldoende signaal voor wat op internet te gaan dus goed genoeg ;)
Bedankt voor de moeite om te reageren _/-\o_
Pagina: 1