Imac eind 2013 traag bij unrar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retort308
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-09 16:18
Hoi allemaal,

Ben de gelukkige bezitter van deze Imac, met een 3.2 Core i5 processor en 12 GB memory
Ook zit er een samsung ssd van 250 GB in (en El Capitan), maarrrrr:

Als ik met NZB Vortex een bestand binnenhaal van laten we zeggen 30 GB, dan doet hij er een eeuwigheid over om e.e.a. te controleren en uit te pakken.
Als ik dan vervolgens kijk in activiteitenweergave, dan zie ik dat de processor maar 17% van zijn kunnen laat zien.
Dat er zoveel capaciteit over is bevreemdt mij, hoe kan ik dat ding sneller met deze taak om laten gaan?
Ook het geheugen is niet allemaal in gebruik, en andere processen heb ik zoveel mogelijk stilgezet.

Vroeger kon je met MS Windows via systeemprogramma's nog wel eens wat beïnvloeden, maar nu met mijn mac weet ik dat even niet.

Wie heeft een suggestie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ander programma al geprobeerd?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retort308
Dus je denkt dat dit verschijnsel eerder aan NZB Vortex ligt, en dat dat dus niets met de mac te maken heeft. Klinkt zinnig, hopelijk is er een alternatief voor dit proggie, voor apple zijn die nogal dun gezaaid.
Maar dat geeft wel weer moed, nu eerst eens een alternatief zoeken, dan meldt ik mij weer.
thnx, Frans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

SABnzbd.. En daar multi-core PAR2 instellen -t+
http://wiki.sabnzbd.org/configure-switches-0-7

[ Voor 33% gewijzigd door GerardVanAfoort op 24-04-2016 15:25 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:50
Ik vermoed ook dat de multicore niet aanstaat of niet aanwezig is in Vortex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik weet iet wat er die rar benadert, maar ik weet wel dat bijv winrar ook op 64bit nog steeds single threaded is. Nou is dit een mac en zou je wellicht andere dingen verwachten. Maar kijk voor de gein eens wat een ander rara progsel doet, kijken of dat ook zo langzaam is. Kan natuurlijk zijn dat de implementatie van rar single threaded is / vereist oid :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retort308
Probleem opgelost. De heer of mevrouw Vermeulen hielp mij aan SABnzbd.
Die geïnstalleerd, en het downloaden en uitpakken loopt nu als een zonnetje.
De CPU scores liggen iets hoger, nog geen 80%, maar reuze bevredigend.
Wat mij betreft kan hier dus een slotje op.

met dank, groeten Franz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:46
The Eagle schreef op zondag 24 april 2016 @ 21:40:
Ik weet iet wat er die rar benadert, maar ik weet wel dat bijv winrar ook op 64bit nog steeds single threaded is. Nou is dit een mac en zou je wellicht andere dingen verwachten. Maar kijk voor de gein eens wat een ander rara progsel doet, kijken of dat ook zo langzaam is. Kan natuurlijk zijn dat de implementatie van rar single threaded is / vereist oid :)
Ik heb gisteren een bestand van 25GB uitgepakt met 7zip en stuffit expander, met beide is het bizar traag op een macbook 13.1.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ben ik stiekem eens benieuwd wat er gebeurt als je dat onder een shell doet ipv via een gui. Care to test? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1