Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:16
Beste Tweakers,

Ik heb van een familie lid een iPhone 4s meegenomen met de klacht dat deze niks meer doet na een software update. Telefoon start namelijk op met het itunes logo en doet voor de rest niks.

Kenmerken telefoon:
iPhone 4s 16gb (nl/eu versie, geen simlock etc)
Originele laadkabel (2x)
Blijft hangen op iTunes logo, na herstellen / bijwerken foutcode (-1).

Wat ik gedaan heb:
-Laad kabel getest ( heb er 2, 1 zo goed als nieuw, 1 al een aantal jaar oud, beiden origineel )
-Andere USB poort
-iTunes verwijdert - opnieuw geïnstalleerd
-Ander systeem gebruikt ( eerst vaste PC daarna laptop )
-Andere laadconnector ( ben op hardware gebied redelijk handig, op software totaal niet, dus ik heb een andere laadconnector aangesloten om uit te sluiten of de huidige/oude defect was )

Uiteindelijk redsn0w geprobeerd, dit doordat ik me kon herinneren dat er een ''bootfix'' in zou zitten die hem uit de recovery modus zou halen. Echter redsn0w doet alsof ik niet weet hoe ik de telefoon in DFU kan zetten, helaas maar dat weet ik maar al te goed hoe dat wel moet. iTunes reageert dus ook gewoon netjes op de DFU.

Op de Apple site kom je natuurlijk niet verder aangezien hun bij alles de klant de schuld geven: defecte kabel / slechte PC, meer kunnen hun niet zeggen op hun ''foutcode analyse pagina''.

Via iTunes heb ik hem proberen te fixen via: bijwerken en herstellen. Herstellen heb ik standaard gedaan en de shift+herstellen functie en een eigen gedownloade IPSW (rom) geprobeerd.

Wie weet hoe ik deze -1 kan fixen? Of in ieder geval een nieuwe poging kan uitleggen? Risico's maken niks uit daar waar deze telefoon niet meer noodzakelijk is, maar het kunnen fixen van -1 zou wel leuk zijn.

Zoals aangeven heb ik dus verstand van het hardware gedeelte, indien je vermoed dat het bijvoorbeeld de camera is kan ik het proberen zonder de camera etc etc. Zelf het met een andere accu / dock connector geprobeert.

[ Voor 11% gewijzigd door LopendeVogel op 24-04-2016 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Simkaart pincode staat uit? Sim al opnieuw geplaatst of gewisseld met een andere?

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
GerardVanAfoort schreef op zondag 24 april 2016 @ 13:58:
Simkaart pincode staat uit? Sim al opnieuw geplaatst of gewisseld met een andere?
Hm ik heb er helemaal geen sim in zitten. (telefoon werd min of meer als mp3 speler gebruikt en niet als ''telefoon'')
Volgens mij komt die vraag pas wanneer je telefoon daadwerkelijk opgestart is en in het installatie menu komt wegens de activatie?
Kortom: ik heb nog niks met een sim geprobeerd doordat ik dacht dat die pas nodig was nadat je telefoon in het installatie menu zat (je krijgt dan, dacht ik, de keuze om hem via iTunes of via je sim-netwerk te activeren?

Zou de oplossing kunnen zijn door het herstellen nogmaals te proberen maar dan met sim - zonder pin? Anders ga ik even een sim ''adapter'' zoeken, daar waar ik een nano sim gebruik voor mijn eigen telefoon.

[ Voor 27% gewijzigd door LopendeVogel op 24-04-2016 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Simkaart maakt niks uit.
Lijkt mij ergens toch iets corrupt op hardware gebied

Edit: Letterlijk eerste hit op google

-1 Error of Hardware failure . it actually comes when Baseband (IMEI) of the IPhone corrupted . you have no option rather than replacing the iphone or Change the logic board inside. if you are using the mac then connect the phone in recovery mode and go to system profiler and then go to usb then select the iphone .this will show the serial number there . if the serial number show ffffffffffffffff like this then change the phone . otherwise we can try to recover the iphone .

[ Voor 76% gewijzigd door Dutchdeveloper op 24-04-2016 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Dutchdeveloper schreef op zondag 24 april 2016 @ 14:08:
Simkaart maakt niks uit.
Lijkt mij ergens toch iets corrupt op hardware gebied

Edit: Letterlijk eerste hit op google

-1 Error of Hardware failure . it actually comes when Baseband (IMEI) of the IPhone corrupted . you have no option rather than replacing the iphone or Change the logic board inside. if you are using the mac then connect the phone in recovery mode and go to system profiler and then go to usb then select the iphone .this will show the serial number there . if the serial number show ffffffffffffffff like this then change the phone . otherwise we can try to recover the iphone .
lol ik vind helemaal niks: iphone restore error -1, itunes error -1, iphone error -1, ik kom helemaal nergens uit. Overal zie ik de hits van die foutcode 53 na een reparatie door 3e..
Keer mijn cash etc legen denk ik dan haha.

Hopelijk niet de logic board (moederbord) daar waar die niet verkrijgbaar zijn en indien wel, kunnen ze net zo goed een 2e hands iphone 4s op de kop tikken voor hetzelfde bedrag..

Nu gebruik ik geen Mac dus ik weet niet hoe ik bij die system profiler kan komen, maar iTunes laat wel gewoon netjes het serie nummer zien en geen ffffffffffffff.

[ Voor 14% gewijzigd door LopendeVogel op 24-04-2016 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Ik zoek gewoon op iphone 4s error -1
Verder lijkt het mij een baseband error zo te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Dutchdeveloper schreef op zondag 24 april 2016 @ 14:20:
Ik zoek gewoon op iphone 4s error -1
Verder lijkt het mij een baseband error zo te zien
Nee indien ik dat invoer op google krijg ik geen juiste hits (helaas), maar ik heb mijn cache etc nog niet geleegd dus dat kan ik straks doen.

Iets te doen aan een baseband error? Reden hoe die ontstaan is maakt me niet al teveel uit, telefoon is altijd normaal gebruikt, geen jailbreak etc en heeft nooit reparaties door 3e gehad. Puur en alleen de firmware update heeft het vernacheld voor deze telefoon.

Herstellen draait nu met een simkaart- zonder pin, in de iPhone (ben bang dat dit geen verschil zal maken, maar niet geschoten is altijd mis)

[ Voor 10% gewijzigd door LopendeVogel op 24-04-2016 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

JeroenC schreef op zondag 24 april 2016 @ 14:11:
[...]

lol ik vind helemaal niks: iphone restore error -1, itunes error -1, iphone error -1, ik kom helemaal nergens uit.
offtopic:
Komt omdat Google (en andere zoekmachines) een minteken voor een zoekterm interpreteren als een zoekterm die niet in de resultaten moet worden gevonden. Je filtert dus feitelijk alle "-1 error" resultaten. Als je wilt zoeken naar "-1" moet je er quotes omheen doen. Als je zoekt naar iPhone 4s error "-1" vind je exact wat je nodig hebt.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Daedalus schreef op zondag 24 april 2016 @ 14:23:
[...]
offtopic:
Komt omdat Google (en andere zoekmachines) een minteken voor een zoekterm interpreteren als een zoekterm die niet in de resultaten moet worden gevonden. Je filtert dus feitelijk alle "-1 error" resultaten. Als je wilt zoeken naar "-1" moet je er quotes omheen doen. Als je zoekt naar iPhone 4s error "-1" vind je exact wat je nodig hebt.
Slecht van mij, wel bedankt voor de tip, direct getest en ik zie nu wel inderdaad resultaten, sjongejongen (jeroen schaamt zich diep)

Ps ik zit nu ook op die pagina waar ze over de baseband / logic board praten, ik ga even het moederbord eruit halen en het nogmaals proberen met alleen een accu / laadconnector en moederbord (wordt geadviseerd te pogen)

[ Voor 14% gewijzigd door LopendeVogel op 24-04-2016 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Mocht dit niet werken , zou proberen het moederbord een keer goed Heet te maken.

Ik heb al meerdere moederborden gerepareerd door ze simpelweg even goed heet te maken met een SMD soldeerbout .

Evt zou je ook 10 min in de oven op 220C kunnen proberen.

Soms is een losse (zwakke)solderen de oorzaak.
Pagina: 1