Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 23:26
Mijn vraag
Ik vraag deze vraag namens mijn schoonzus. Ikzelf heb totaal geen ervaring met Chrome OS.
De laptop in de titel kan bepaalde netwerken niet vinden. Het lijkt een redelijk random probleem te zijn.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Chrome OS

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb gegoogeld naar het probleem, maar ik kan het niet vinden. Ik ben helaas een nitwit op netwerkgebied.
Als voorbeeld gebruik in mijn eigen netwerk thuis. Die is voor iedereen zichtbaar en ik kan daar ontzettend veel mensen tegelijkertijd op laten verbinden. Nu kan met deze laptop het hele netwerk niet eens gevonden worden en dat gebeurt op meerdere (random) locaties.

Ik heb de instellingen van de Chromebook doorgenomen, maar ik kan niets vinden dat bijzonder lijkt te zijn.
Kan ik iets over het hoofd zien?

Als jullie meer info willen, hoor ik het graag en als julie een mogelijke oplossig weten uiteraard ook!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
Niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Je startpost bevat een hoop tekst, maar zegt eigenlijk weinig.

Probeer je OP een aan te vullen met de volgende informatie:
  • Over wat voor netwerken praten we hier?
  • 2,4Ghz / 5Ghz?
  • Welke kanalen?
  • Bij welke routers gaat het wel goed en bij wat voor routers niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Waar is die chromebook gekocht ? Als het een Amerikaans model is, worden niet alle frequenties die hier gebruikt worden ondersteund.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
u_nix_we_all schreef op maandag 25 april 2016 @ 16:22:
Waar is die chromebook gekocht ? Als het een Amerikaans model is, worden niet alle frequenties die hier gebruikt worden ondersteund.
Gewoon in Nederland. Zal even vragen waar. Bij de Mediamarkt.

[ Voor 4% gewijzigd door BvZwolle op 25-04-2016 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
BvZwolle schreef op maandag 25 april 2016 @ 17:03:
[...]
Gewoon in Nederland. Zal even vragen waar. Bij de Mediamarkt.
Wil je nog antwoord geven op mijn vragen, anders kan ik je helaas niet verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
rens-br schreef op maandag 25 april 2016 @ 21:15:
[...]

Wil je nog antwoord geven op mijn vragen, anders kan ik je helaas niet verder helpen.
Excuus... helemaal over jouw reactie heen gelezen:
Probeer je OP een aan te vullen met de volgende informatie:

•Over wat voor netwerken praten we hier?
Voornamelijk gewoon huis-, tuin- en keukennetwerken, soms een openbaar, maar met wachtwoord beveiligd netwerk
•2,4Ghz / 5Ghz?
2.4Ghz in mijn thuissituatie met een pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND (versie 1, met eigen software) (volgens mij ondersteunt deze laptop beide)
•Welke kanalen?
In mijn geval kanaal 13
•Bij welke routers gaat het wel goed en bij wat voor routers niet?
Thuis heeft ze een aansluiting van Tele2 en gebruikt de meegeleverde modem/router

Ik heb mijn schoonzus gevraagd iets specifieker aan te geven waar ze wel en niet kan inloggen op een netwerk dat er wel is, maar ze dus niet kan zien... Wordt dus nog aangevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:33
Geen kanaal 13 gebruiken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
Waarom niet? Ik gebruik het al jaren, omdat ik de enig ben in de buurt die dit doet en mijn schoonzus id de enige die dit probleem heeft? Al mijn andere kennissen en familie kunnen er gewoon tot volle tevredenheid op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 11:03
Kanaal 13 mag in sommige landen niet gebruikt worden en wordt door behoorlijk wat drivers niet ondersteund.

Verander je router maar eens van kanaal en verbaas jezelf.

Een aantal voorbeelden bij mij thuis:

- Ik heb hier een Xiaomi Redmi Note 2 telefoon welke op kanaal 12 nog half werkt met WIFI en op kanaal 13 helemaal niks meer doet.
- Ik hier een Asus laptop welke alleen op kanaal 13 wil werken met een gehackte driver.
- Ik heb hier een Motorola Moto G 3rd gen. welke ook problemen heeft op kanaal 13.
- Ik heb hier OpenWRT op de router draaien welke alleen op kanaal 13 wil funktioneren met een aangepaste driver.

Kanaal 13 is inderdaad een prima kanaal omdat bijna niemand het gebruikt maar soms moet je behoorlijk moeite doen om bepaalde apparaten er op te laten werken.

[ Voor 44% gewijzigd door jbhc op 25-04-2016 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
jbhc schreef op maandag 25 april 2016 @ 23:17:
Kanaal 13 mag in sommige landen niet gebruikt worden en wordt door behoorlijk wat drivers niet ondersteund.

Verander je router maar eens van kanaal en verbaas jezelf.

Ik heb hier een Xiaomi Redmi Note 2 telefoon welke op kanaal 12 nog half werkt met WIFI en op kanaal 13 helemaal niks meer doet.
Ik ga het zeker proberen, al betwijfel ik dat dit de oorzaak van het probleem is. Bij degene waar ze ook geen Wifi kan vinden is nooit een aanpassing aan de router gemaakt, dus ik denk niet dat deze ook op kanaal 13 staat.
Welk kanaal zou je gebruiken in de volgende situatie:
Afbeeldingslocatie: http://i32.photobucket.com/albums/d2/bvzwolle/Screenshot_20160425-232603_zpsgqzrf1ij.png

Ik zat zelf te denken aan 4, 7 of 8...

Ook hier krijgen jullie nog een update van.

[ Voor 18% gewijzigd door BvZwolle op 25-04-2016 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 11:03
ik zou 7 proberen maar uiteindelijk is het de laptop van je zus dus ik zou het na het testen weer lekker terug zetten op 13.

[ Voor 74% gewijzigd door jbhc op 25-04-2016 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
jbhc schreef op maandag 25 april 2016 @ 23:35:
ik zou 7 proberen maar uiteindelijk is het de laptop van je zus dus ik zou het na het testen weer lekker terug zetten op 13.
Heb hem nu op 6 gezet. Dit was volgens SSider het beste kanaal. Geen idee waarom, maar ik zal het meemaken. Zodra ik het getest heb, horen jullie meer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 14:06

ongekend41

Division Brabant

BvZwolle schreef op maandag 25 april 2016 @ 23:46:
[...]

(...)Geen idee waarom(...)
Kanaal 6 heeft "last" van slechts 3 andere netwerken, de overige kanalen overlappen met meerdere netwerken.

nope

Pagina: 1