Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

CoolerMaster N200 blokkeert HDMI ingang.

Pagina: 1
Acties:

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-11 09:21
Ik kan de HDMI ingang van mijn videokaart niet gebruiken, omdat deze wordt geblokkeerd door de behuizing van mijn PC. Er steekt een rand uit, die tegen de HDMI poort aanzit. Daardoor kan de HDMI kabel er wel in, maar niet helemaal. Met als gevolg dat ik opzich wel beeld heb, maar als de kast ook maar een centimeter verschuift, het beeld wegvalt. Weet iemand hier een oplossing voor?

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-11 20:53
Heb je toevallig een foto van de situatie erbij?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:32

DjVe

Hatsaflats!

Haakse connector kopen of pak de dremel erbij? Zo moeilijk is het toch niet?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

stuk van je hdmi connector wegsijden

Iperf

• jaihel
DjVe schreef op zondag 24 april 2016 @ 10:29:
Haakse connector kopen of pak de dremel erbij? Zo moeilijk is het toch niet?
Als de ingang geblokkeerd is, wat heeft een haakse connector dan voor zin?
Arn0uDz schreef op zondag 24 april 2016 @ 10:29:
Heb je toevallig een foto van de situatie erbij?
http://imgur.com/R4oyxvg

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-11 20:53
Heb dit probleem ook wel eens gehad. Je kan niet toevallig je videokaart wat naar beneden duwen en weer vastschroeven? Weet niet hoeveel speling je hebt hoor.

[ Voor 14% gewijzigd door Arn0uDz op 24-04-2016 10:41 ]

• jaihel
Arn0uDz schreef op zondag 24 april 2016 @ 10:40:
Heb dit probleem ook wel eens gehad. Je kan niet toevallig je videokaart wat naar beneden duwen en weer vastschroeven? Weet niet hoeveel speling je hebt hoor.
Komt er dan niet teveel druk te staan op de PCI-E slot van het moederbord?

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
jaihel schreef op zondag 24 april 2016 @ 10:43:
[...]

Komt er dan niet teveel druk te staan op de PCI-E slot van het moederbord?
Nee hoor, die paar millimeter naar beneden duwen kan echt geen kwaad :)

Beetje losschroeven, kabel goed erin en vervolgens kaart vastschroeven..

[ Voor 12% gewijzigd door poor Leno op 24-04-2016 10:45 ]

• jaihel
poor Leno schreef op zondag 24 april 2016 @ 10:44:
[...]

Nee hoor, die paar millimeter naar beneden duwen kan echt geen kwaad :)

Beetje losschroeven, kabel goed erin en vervolgens kaart vastschroeven..
Heb de schroeven eruit gedraaid en de HDMI kabel erin gedaan. Vervolgens kan ik de kaart niet meer bewegen (vanwege de behuizing van de HDMI kabel die tegen de kast aanzit) dus ook geen schroeven terug erin draaien. Hij zit voor mijn gevoel net zo stevig vast als met de schroeven. Kan het kwaad om het zo te laten?

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
jaihel schreef op zondag 24 april 2016 @ 11:06:
[...]

Heb de schroeven eruit gedraaid en de HDMI kabel erin gedaan. Vervolgens kan ik de kaart niet meer bewegen (vanwege de behuizing van de HDMI kabel die tegen de kast aanzit) dus ook geen schroeven terug erin draaien. Hij zit voor mijn gevoel net zo stevig vast als met de schroeven. Kan het kwaad om het zo te laten?
Kan geen kwaad maar wat als je je pc gaat verplaatsen en de kabels los hebt zitten? dan hangt je videokaart dus los ... na een tijdje vergeet je zoiets :)

Weet je zeker dat je moederbord ook wel goed uitgelijnd zit tov de kast? Die paar millimeter kan net genoeg zijn...

https://discord.com/invite/tweakers

• jaihel
redfoxert schreef op zondag 24 april 2016 @ 11:09:
[...]

Kan geen kwaad maar wat als je je pc gaat verplaatsen en de kabels los hebt zitten? dan hangt je videokaart dus los ... na een tijdje vergeet je zoiets :)

Weet je zeker dat je moederbord ook wel goed uitgelijnd zit tov de kast? Die paar millimeter kan net genoeg zijn...
Als ik ergens een verschrikkelijke hekel aan heb, is het wel sleutelen aan mijn PC. Ik probeer er dan ook zo min mogelijk aan te zitten. Checken of het moederbord goed is uitgelijnd weet ik ook echt niet, heb 'm in elkaar laten zetten. Zodra de kabel los gaat, zit de videokaart inderdaad alleen maar vast dmv de PCI-E aansluiting..

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
jaihel schreef op zondag 24 april 2016 @ 11:15:
[...]

Als ik ergens een verschrikkelijke hekel aan heb, is het wel sleutelen aan mijn PC. Ik probeer er dan ook zo min mogelijk aan te zitten. Checken of het moederbord goed is uitgelijnd weet ik ook echt niet, heb 'm in elkaar laten zetten. Zodra de kabel los gaat, zit de videokaart inderdaad alleen maar vast dmv de PCI-E aansluiting..
In dat geval zou ik informeren bij degene die hem in elkaar heeft gezet of hij of het bedrijf dit kan corrigeren. Normaliter horen die aansluitingen gewoon zonder obstructie bereikbaar te zijn.

https://discord.com/invite/tweakers

• jaihel
redfoxert schreef op zondag 24 april 2016 @ 11:23:
[...]

In dat geval zou ik informeren bij degene die hem in elkaar heeft gezet of hij of het bedrijf dit kan corrigeren. Normaliter horen die aansluitingen gewoon zonder obstructie bereikbaar te zijn.
Volgens mij heeft het er ook mee te maken waar op de kaart de HDMI aansluiting zit. Als hij ook maar 5 mm lager had gezeten, of links ipv rechts, was er geen probleem geweest. Daarnaast heb ik het even gegoogled en lees ik dat het regelmatig voorkomt. Ook met andere kaarten en/of kasten.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Hm klinkt beetje vaag.. Heb je niet een veel te dikke HDMI 'behuizing'?

Meestal zit er nog een millimeter tussen de connector/rand als ie ergens helemaal ingestopt zit..

En daarbij, je kunt gerust van de plastic/rubber HDMI behuizing best wat wegsnijden met een stanleymesje.. :)

[ Voor 24% gewijzigd door poor Leno op 24-04-2016 11:42 ]

• jaihel
poor Leno schreef op zondag 24 april 2016 @ 11:40:
Hm klinkt beetje vaag.. Heb je niet een veel te dikke HDMI 'behuizing'?

Meestal zit er nog een millimeter tussen de connector/rand als ie ergens helemaal ingestopt zit..
Heb het met 2 verschillende HDMI kabels geprobeerd, waarvan degene met de minst grote behuizing er ongeveer zo uitziet:

http://www.allekabels.nl/...Mr17fT9pswCFeUV0wodv2kD_Q

Ik heb nu bewust gekozen voor een kabel met een dikkere behuizing, om alles net wat strakker vast te kunnen zetten.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
jaihel schreef op zondag 24 april 2016 @ 11:43:
[...]

Heb het met 2 verschillende HDMI kabels geprobeerd, waarvan degene met de minst grote behuizing er ongeveer zo uitziet:

http://www.allekabels.nl/...Mr17fT9pswCFeUV0wodv2kD_Q

Ik heb nu bewust gekozen voor een kabel met een dikkere behuizing, om alles net wat strakker vast te kunnen zetten.
Gewoon plastic wegschrapen, ik zou mn kaart zeker wel vast schroeven.. (nu is dat ook niet de grootste ramp, maar gewoon voor t gevoel)

• jaihel
poor Leno schreef op zondag 24 april 2016 @ 11:44:
[...]

Gewoon plastic wegschrapen, ik zou mn kaart zeker wel vast schroeven.. (nu is dat ook niet de grootste ramp, maar gewoon voor t gevoel)
Hehe ik snap wat je bedoeld. Kan ook gewoon de DVI connector gebruiken, maar zat eraan te denken om een tweede beeldscherm aan te sluiten en dat moet dus via hdmi (of displayport).
Pagina: 1