Gehacked

Pagina: 1
Acties:

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
Mn vriendin is gehacked, en dr hele games folder [5Gb] is ge-delete [heeft ze nog mazzel!] Heb er meteen een firewall laten instaleren, weet iemand of die gast op een of andere manier nog te achterhalen is? En waar kan je m dan aangeven?

met wat voor progs doe je dat hacken eigenlijk? [Trojan remover vondt nix, dus geen trojan i guess]

greetz

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Verwijderd

Heeft je vriendin geen broertje die "heel handig met computers" is?

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

heeeeeel misschien lukt het nog met het proggie:

undelete.exe (van dos)

It seemed like a good idea at the time

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
Op zondag 24 juni 2001 00:39 schreef Yarvieh het volgende:
Heeft je vriendin geen broertje die "heel handig met computers" is?
nope, dat broertje heeft t waarschijnlijk uitgelokt! :) broertjes he!?

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• Zakkenwasser
  • Niet online
Heb je de Trojan al verwijderd?
(denk haast dat het een trojan is)

Meestal komt het doordat iemand via ICQ een zogenaamd iets verstuurd, of omdat je zelf of dat broertje zat te klote met een hackprogie.

ok, wat te doen..?

1 - Haal je internet kabel eruit.
2 - Install een virus scanner en/of een trojan cleaner
3 - Install een goede Virus scan
4 - voor precautions, neem nooit files aan van 500k en minder die een extensie .EXE hebben, en een rare naam hebben (foto.EXE) ofiets dergelijks.
5 - Als dit alles echt niet meer werkt, dan is er niks anders meer te doen dan Format C:
(maar dat is echt als de bovenstaande tips niet werken)

Verder wens ik je nog succes met het helpen van je vriendin ermee.

:)
GrtZ DaNCe2k

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

• Zakkenwasser
  • Niet online
[Trojan remover vondt nix, dus geen trojan i guess]
Ja dat ken ik , iemand die me een .exe stuurde van het allernieuwste sub7 trojan. niks maar dan ook niks herkende het, zelfs mijn up-to-date virus scanner (norton AV 2001)

:(

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Verwijderd

Jah diegene zou best te achterhalen kunnen zijn.

Ofwel door de inhoud van de gebruikte trojan te controleren op eventuele NOTIFY info.

Ofwel door de gebruikte poort open te houden met een fake deamon.

Er zouden nog meer wegen kunnen zijn... lig er maar helemaal aan hoe,wat en waarom.

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:54
Bij de meeste providers (allemaal?) kun je wel meldingen maken. Je hebt dan een ip-adres en de exacte tijd van het gebeuren nodig. Je moet dan zowiezo niet bij je eigen provider zijn, maar bij de provider van degenene die je "gehacked" heeft.
Zonder tijd en ip kunnen ze niets beginnen. Het is zowiezo moeilijk om iemand daar op te pakken als particuliertje zijnde. Meestal krijgt diegene een ban van zijn provider of een waarschuwing.
Ik heb wel eens mensen aan de lijn gehad die al bellen al iemand een portscan bij ze doet...dat is dus niet strafbaar! vergelijk het maar met aan de deur rammelen van een huis om te kijken of je binnen kan komen. het is pas inbreken als je daadwerkelijk naar binnen gaat. En dan nog alleen als je ook schade toebrengt.
In jouw geval met het verwijderen van 5G aan data is dat dus wel het geval.
Realiseer je wel dat als je hier echt werk van wil maken, dat je dan weinig kans hebt.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Verwijderd

4(Regel nummer 1) - voor precautions, neem nooit files aan van 500k en minder die een extensie .EXE hebben, en een rare naam hebben (foto.EXE) ofiets dergelijks.
Verder wens ik je nog succes met het helpen van je vriendin ermee.
Niet spottend bedoeld, maar is dat niet regel nummer 1? Ik heb mijn zusje zo geleerd dat ze nix mag aannemen, want dan trek ik haar mailaccounts + MSN accounts in (en dat kan ik langer volhouden dan haar >:))

Zucht, ze wil het alleen nog niet snappen... loveletter.exe, coolpics.exe, lovecalculator.exe etc etc etc... nou ja binnenkort toch maar refreshen die bak van haar :)

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Je zou natuurlijk de MSN-poorten voor filetransfers dicht kunnen gooien. Dat is misschien wat vervelend voor haar, maar als ze niet weet hoe ze met files om moet gaan, dan is het misschien toch maar beter.
De filetransfer-poorten van MSN messenger zijn 6891 tot 6900.

Wat betreft de e-mail, je zou een filter kunnen maken dat mails met *.exe , *.vbs etc. attachments weggooit. Helemaal foolproof :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:15

Hoicks

Techno!

Zo'n proggie dat .exe attachments e.d. wegpleurt wil ik ook wel hebben voor 98..

Dus als iemand zoiets heeft (geschreven?)

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 22:37

allure

Titaan fase 2/3

Op zondag 24 juni 2001 10:56 schreef Hoicks het volgende:
Zo'n proggie dat .exe attachments e.d. wegpleurt wil ik ook wel hebben voor 98..

Dus als iemand zoiets heeft (geschreven?)
+

dat zit in bijna elk mail programma.
maar of het altijd handig is blijft de vraag.
want dan zou ie elke bijlage verwijderen.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:49

Sharky

Skamn Dippy!

Op zondag 24 juni 2001 07:15 schreef DaNCe2k het volgende:

[..]

Ja dat ken ik , iemand die me een .exe stuurde van het allernieuwste sub7 trojan. niks maar dan ook niks herkende het, zelfs mijn up-to-date virus scanner (norton AV 2001)

:(
goh ik dacht dat jij er wel alles van wist >:)

This too shall pass

Verwijderd

Ik weet een manier om zonder Trojan in iemands pc te komen... Als die teminste z'n schijven heeft gedeeld. >:)

Voor de genen die graag willen weten hoe dat gaat.... contact me via MSN martijn_wiggers@hotmail.com ;)

Verwijderd

Op zondag 24 juni 2001 23:46 schreef DaGuru het volgende:
Ik weet een manier om zonder Trojan in iemands pc te komen... Als die teminste z'n schijven heeft gedeeld. >:)

Voor de genen die graag willen weten hoe dat gaat.... contact me via MSN martijn_wiggers@hotmail.com ;)
Welkom op GoT, als welkomstgeschenk krijgt u meteen uw eerste waarschuwing :+
Maw: lees de FAQ.

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Gehacked schrijf je verkeerd.
Het moet "gehackt" zijn... ;) (kan ook dat ik zit te lullen, ik ben onder invloed van... :P )
Kijk, je hebt dus het werkwoord hacken en de stam hack en dat eindigt op "k" dus kofschip of fuckschaap (kan allebei) en dan krijg je dus een "t" bij een voltooid deelwoord (8>

Specs

Verwijderd

Bdw, als je je schijven deelt kan er nog steeds niet zo veel fout gaan.
Sowieso blokkeert iedere fatsoenlijke firewall het share gebeuren voor de netwerkadapter naar de internetverbinding.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:49

Sharky

Skamn Dippy!

Op zondag 24 juni 2001 23:55 schreef johnny appleseed het volgende:

[..]

Welkom op GoT, als welkomstgeschenk krijgt u meteen uw eerste waarschuwing :+
Maw: lees de FAQ.
goh kun jij al waarschuwingen geven?

en kun jij ff het gedeelte uit de FAQ quoten waar staat dat hij dit niet mag vragen?

This too shall pass

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 18:52

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Op zondag 24 juni 2001 07:13 schreef DaNCe2k het volgende:
2 - Install een virus scanner en/of een trojan cleaner
3 - Install een goede Virus scan
Jij bent wel helemaal wakker he :) !!!!

Zoek wat je niet eerder vond

Pagina: 1