van win 8.1 naar win 7 op een asus x551m

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bauzer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-05 14:22
Beste mede tweakers,

ik zit met een probleem, hoop op jullie hulp, het volgende is aan de hand.

ik heb hier een asus x551m OEM win 8.1
heb er een ssd in geplaatst en wil win 7 er op
iso gedownload van usenet je kent het wel
clean instal gedaan, maar dan!
windows dient geactiveerd te worden, en tot nu toe krijg ik het met geen enkel tool voor elkaar

blijkbaar zit de win 8.1 key in de bios gebakken en heeft het iets te maken met secure boot en UEFI en GPT en MBR partieties.

zoek al 2 dagen kan iemand mij helpen aub? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLion01
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-10 20:37
Ik neem aan dat je tijdens de installatie je (gekochte!) licentie key hebt ingegeven. Als hij die niet pakt zou dat kunnen komen doordat de key al op een andere PC gebruikt is. Je moet dan Windows op die andere PC verwijderen en op je nieuwe PC het nummer bellen dat bij de activatiewizard krijgt. Via een geautomatiseerd telefoongesprek kun je dan Windows alsnog activeren.

iPhone 13 mini (iOS 26) [daily driver]
Jolla C2 (Sailfish OS 5)
Xiaomi Pad 6 (Sailfish OS 5)
OnePlus 6T (Ubuntu Touch 20.04)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bauzer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-05 14:22
TheLion01 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 23:35:
Ik neem aan dat je tijdens de installatie je (gekochte!) licentie key hebt ingegeven. Als hij die niet pakt zou dat kunnen komen doordat de key al op een andere PC gebruikt is. Je moet dan Windows op die andere PC verwijderen en op je nieuwe PC het nummer bellen dat bij de activatiewizard krijgt. Via een geautomatiseerd telefoongesprek kun je dan Windows alsnog activeren.
nee nooit een code hoeven invoeren die is al in de bios verwerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Je kunt Windows 7 alleen activeren met een Windows 8.1 Pro key. Dit dient dan te gebeuren via de leverancier van de OEM key (Asus dus) en enkel voor Windows 7 Professional. Elke andere versie vereist gewoon een losse, geldige licentie code. Als je die niet hebt gaat het dus niet werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:55

br00ky

Moderator Harde Waren
bauzer schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 23:17:

iso gedownload van usenet je kent het wel
En blijkbaar heb jij in 9 jaar geregistreerd staan nooit de moeite genomen de do's en don 'ts van het forum door te nemen.

Het algemeen beleid #verbodencopyright

Dicht.

Dit topic is gesloten.