Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC internet snelheid aanpassen in tijdslots

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• The Chaser
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-11-2024
Mijn vraag
Ik heb een 500GB Cap van mijn ISP.
Om dat ik veel download via FTP heb ik een kleine mini pc ingesteld met enkel windows 7 en FTPZilla en
Om de CAP niet te halen en om smallband te komen wil ik zoveel mogelijk downloaden via de daluren

Mijn vraag: Is het mogelijk om die pc van volledige internet snelheid te doen genieten tussen 23:59-11:59 en zelf van 12:00-23:59 op smallband te zetten (25kbps)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Filezilla

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
FTP programma's met een time optie... niet iets handig gevonden.

Beste antwoord (via The Chaser op 06-05-2016 16:36)

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Iets van netlimiter ? Misschien kan het daarmee.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Iets van netlimiter ? Misschien kan het daarmee.

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-11 21:42
Dit zit standaard in (de laatste verzie van) Filezilla

onder edit --> settings

in dat menu moet je "speed limits" hebben en daar kun je de regels aanmaken zoals je wilt.
let wel dat je dit voor zowel upload als download instelt omdat beide waarschijnlijk van je bundel afgaan

dit limiteerd dan wel alleen Filezilla verkeer, maar als ik het zo lees is dat wat je graag wilt?

als je al het verkeer wilt limiteren, dan moet je inderdaad naar iets als netlimiter kijken

[ Voor 25% gewijzigd door VVV-007 op 24-04-2016 15:42 ]

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:43

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

VVV-007 schreef op zondag 24 april 2016 @ 15:37:
Dit zit standaard in (de laatste verzie van) Filezilla

onder edit --> settings

in dat menu moet je "speed limits" hebben en daar kun je de regels aanmaken zoals je wilt.
let wel dat je dit voor zowel upload als download instelt omdat beide waarschijnlijk van je bundel afgaan

dit limiteerd dan wel alleen Filezilla verkeer, maar als ik het zo lees is dat wat je graag wilt?

als je al het verkeer wilt limiteren, dan moet je inderdaad naar iets als netlimiter kijken
Juist even gekeken en om volledig te zijn zit het onder Transfer. Nu daar kun je geen regels aanmaken dus die cap is er altijd.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-11 21:42
ik had de laatste versie, FileZilla_Server-0_9_56_1 er even op gezet en daar vond ik deze instellingen: Filezilla server

je kunt gewoon meerdere regels maken die op volgorde worden toegepast (bovenste eerst) dus zet je boven aan je gelimiteerde snelheid met de tijd er bij
de regel er onder zet je dan max snelheid neer zonder tijd

weet niet of de functie net nieuw is of niet want ik heb filezilla al een tijd niet gebruikt

• The Chaser
Bedankt!!!!

• The Chaser
Ik heb netlimiter gebruikt (ik gebruik de filezilla client niet de server helaas)

Met de regel limit speed 25kbp bij start 12:01:00 en stop 23:59:00

Op eerste kijk werkt het! :)
Pagina: 1