ASUS ROG GL552VW-CN471T probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangermind
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-08 14:28
Hee mensen,
Ik heb een paar weken terug een nieuwe Asus laptop gekocht, namelijk de ASUS ROG GL552VW-CN471T.
Hij bevalt opzich prima alleen als ik een beetje ene moderne game start crashed deze binnen een uur. Het beeld blijft stilstaan, het geluid gaat 'trillen' en de laptop reageert helemaal nergens meer op behalve hem uitzetten door de powerknop 5sec ingedrukt te houden.
...

Ik heb dit probleem bij The Elder Scrolls Online, Tropico 4, Fallout 4, Farcry 4 en Primal, en anderen.
De laptop draait op Windows 10 x64. De laptop specificaties zijn:

RAM type:
DDR4
Werkgeheugen:
8 GB
Geheugenssnelheid:
2133 MHz
RAM configuratie:
2x 4 GB
Processor:
Intel Core i7-6700HQ
Processorsnelheid:
2,6 GHz
Aantal processorkernen:
4
Processorsnelheid met turbo:
3,5 GHz
Chipset:
Intel HM170
Grafische kaart:
GeForce GTX 960M
Fabrikant grafische kaart:
NVIDIA
Type grafisch geheugen:
GDDR5
Grafisch geheugen:
2 GB
Opslag:
1 TB , 7200 rpm
Capaciteit opslag:
1 TB
Rotatiesnelheid harde schijf:
7200 rpm
Aansluitingen:
HDMI , LAN (RJ-45) , 1x USB 3.1 (Type C/Gen1) , 2x USB 3.0 , 1x USB 2.0 , hoofdtelefoon/microfoon combo
Wifi (standaarden):
802.11ac
Ethernetsnelheid:
1000Mbps (Gigabit Ethernet)
UITVOERING
Besturingssysteem:
Windows 10 Home

...

Ik heb alle drivers geupdate, die van nvidia en intel. Ook heb ik een dxdiag gedaan, zie: https://www.dropbox.com/s/o2iwqem5e17r977/DxDiag.txt?dl=0

Windows event manager onder windows > applicaties geeft 2 fouten meerdere malen weer namelijk:

Intel(R) Dynamic Platform and Thermal Framework : ESIF(8.1.10600.150) TYPE: ERROR

DPTF Build Version: 8.1.10600.150
DPTF Build Date: Jun 26 2015 11:46:12
Source File: ..\..\..\Sources\Manager\EsifApplicationInterface.cpp @ line 737
Executing Function: DptfEvent
Framework Event: DptfResume [3]

En

Naam van toepassing met fout: igfxHK.exe, versie: 6.15.10.4331, tijdstempel: 0x564cc83e
Naam van module met fout: igfxHK.exe, versie: 6.15.10.4331, tijdstempel: 0x564cc83e
Uitzonderingscode: 0xc0000409
Foutmarge: 0x0000000000015953
Id van proces met fout: 0x2f8
Starttijd van toepassing met fout: 0x01d19b51ff26f1a6
Pad naar toepassing met fout: C:\WINDOWS\system32\igfxHK.exe
Pad naar module met fout: C:\WINDOWS\system32\igfxHK.exe
Rapport-id: 41d482d1-38c9-41c1-9dc6-c2ec73b5fe58
Volledige pakketnaam met fout:

...

Mochten jullie meer informatie nodig hebben vraag het alsjeblieft. Ik zou graag de temperaturen willen vertellen, maar aangezien de laptop niet echt heet word van deze games lijkt mij dit overbodig, en ik weet ook geen tool die altijd de temperaturen kan laten zien op het scherm (ook tijdens het gamen)

Groet en alvast bedankt,
Jaap

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
The process known as igfxHK Module belongs to software Intel® Common User Interface or IGFXHK by Intel (www.intel.com) or Intel Corporation - Software and Firmware Products.

Heb je de chipset drivers geïnstalleerd?

[ Voor 11% gewijzigd door Jumpman op 23-04-2016 21:28 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangermind
Jumpman schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 21:28:
The process known as igfxHK Module belongs to software Intel® Common User Interface or IGFXHK by Intel (www.intel.com) or Intel Corporation - Software and Firmware Products.

Heb je de chipset drivers geïnstalleerd?
Gebeurd dit automatisch via de inter driver update utility? Zo ja dan wel, zo niet, waar kan ik die drivers vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dangermind
Volgensmij is igfxCUIService.exe het probleem. Ik heb deze gewoon uit mijn system32 map verwijderd nadat ik de onboard gpu uit heb gezet zodat de 960m altijd gebruikt word en de service heb afgesloten. Nadat ik een stress test heb gedaan met Heavyload (10min, cpu 79C en gpu 61C) denk ik dat het probleem is opgelost, want mijn laptop crashde niet meer. Na wat googlen zag ik dat dit probleem vaker voorkwam. Ik hou jullie op de hoogte of dit ook helpt met daadwerkelijk gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Top dat je de (mogelijke) oplossing even vermeld.
😀👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangermind
Helaas is het geen oplossing, de error is weg maar de laptop crashed nog steeds na een halfuurtje gamen.:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangermind
Ja die had ik ook gebruikt. Ben er ondertussen achter dat als ik de integrated graphics gebruik, en niet de geforce 960m het probleem weg is. Mijn laptop word donderdag opgehaald voor RMA. Beetje jammer dat ik niet in aanmerking kom voor mijn geld terug met die asus actie omdat ik mijn laptop op de verkeerde asus pagina heb geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• montarion
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08-09 16:38
dangermind schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 01:23:
[...]

Ja die had ik ook gebruikt. Ben er ondertussen achter dat als ik de integrated graphics gebruik, en niet de geforce 960m het probleem weg is. Mijn laptop word donderdag opgehaald voor RMA. Beetje jammer dat ik niet in aanmerking kom voor mijn geld terug met die asus actie omdat ik mijn laptop op de verkeerde asus pagina heb geregistreerd.
Jammer dat je geen geld terug krijgt..

Aangezien ik m ook ga kopen deze zomer, op welke pagina moet je m dan regístreren?

Ik duim voor je dat ie netjes terug komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangermind
montarion schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 17:34:
[...]

Jammer dat je geen geld terug krijgt..

Aangezien ik m ook ga kopen deze zomer, op welke pagina moet je m dan regístreren?

Ik duim voor je dat ie netjes terug komt!
Zou vandaag opgehaald worden, is niet gebeurd helaas en de link in de bevestigingsmail staat dat hij 26 februari opgehaald zou worden, toen had ik hem nog niet eens, lekker dan.

Je moet de laptop binnen 14 dagen na aankoop registreren op de asus website en op http://www.asuspromotie.nl/reliability/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:45

Zorian

What the fox?

dangermind schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 23:14:
[...]

Zou vandaag opgehaald worden, is niet gebeurd helaas en de link in de bevestigingsmail staat dat hij 26 februari opgehaald zou worden, toen had ik hem nog niet eens, lekker dan.

Je moet de laptop binnen 14 dagen na aankoop registreren op de asus website en op http://www.asuspromotie.nl/reliability/
Heb je hem hier aangemeld voor RMA?
https://eu-rma.asus.com/pick_eu/nl/
(Aanmelden begint bij het vetgedrukte blok onderaan, nummer 1)

Daarvoor is registratie van je laptop NIET noodzakelijk. Garantie = garantie, registratie = optioneel.
Heb zelf al een laptop en een GPU ermee teruggestuurd en beide artikelen waren nooit ergens geregistreerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Zorian op 06-05-2016 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is het grote probleem bij Intel aangestuurde GPU, dat sommige wel en niet worden ondersteund.
Ik heb er zelf ook problemen mee gehad met een Geforce VGA, na het gebruiken van de INTEL tool.

Toen naar de drivers van fabrikant geweest en gelukkig stonden de nieuwe drivers voor W10 en ondersteund door W10 wel op.

Intel tool gebruikt en gelukkig, werkt het!

Mocht je nog vragen hebben, laat het me weten!

Misschien komen we samen verder!

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garantie is minimaal 1 jaar, dir is Europees geregeld!

Zoek op kassa of consumentenbond!

Zoek dir even goed uit en laat niet over je heen lopen!

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 19:55:
Garantie is minimaal 1 jaar, dir is Europees geregeld!

Zoek op kassa of consumentenbond!

Zoek dir even goed uit en laat niet over je heen lopen!

Succes!
Bijna goed. :p Je hebt wettelijk 2 jaar garantie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ondernemer heb ik 2 jaar garantie, maar weet niet hoe het met particulieren zit!

Registratie is niet nodig, want aan de serial, kunne ze zien wanner deze geproduceerd is!

Hopelijk kom je eruit!

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangermind
Zorian schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 14:55:
[...]

Heb je hem hier aangemeld voor RMA?
https://eu-rma.asus.com/pick_eu/nl/
(Aanmelden begint bij het vetgedrukte blok onderaan, nummer 1)

Daarvoor is registratie van je laptop NIET noodzakelijk. Garantie = garantie, registratie = optioneel.
Heb zelf al een laptop en een GPU ermee teruggestuurd en beide artikelen waren nooit ergens geregistreerd.
Ik had er bewust een enter tussen gedaan haha, het laatste stukje was voor de persoon die ik gequote had, voor het aanmelden voor de geld terug actie. (Had ik miss iets duidelijker moeten aangeven sorry) De laptop is de 9e opgehaald. Dus hoop hem over 2 weken terug te hebben. En gerepareerd niet windows opnieuw geinstalleerd en er vanuit gaan dat het opgelost is. Daar zijn ze helaas goed in bij Asus

[ Voor 3% gewijzigd door dangermind op 11-05-2016 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangermind
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 19:44:
Dat is het grote probleem bij Intel aangestuurde GPU, dat sommige wel en niet worden ondersteund.
Ik heb er zelf ook problemen mee gehad met een Geforce VGA, na het gebruiken van de INTEL tool.

Toen naar de drivers van fabrikant geweest en gelukkig stonden de nieuwe drivers voor W10 en ondersteund door W10 wel op.

Intel tool gebruikt en gelukkig, werkt het!

Mocht je nog vragen hebben, laat het me weten!

Misschien komen we samen verder!

Succes!
Ik ga hem testen zodra ik terug heb, voordat ik drivers update. Dan test ik hem weer met geupgrade drivers en kijk ik of het probleem terug komt. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

dangermind schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 18:17:
[...]

Ik had er bewust een enter tussen gedaan haha, het laatste stukje was voor de persoon die ik gequote had, voor het aanmelden voor de geld terug actie. (Had ik miss iets duidelijker moeten aangeven sorry) De laptop is de 9e opgehaald. Dus hoop hem over 2 weken terug te hebben. En gerepareerd niet windows opnieuw geinstalleerd en er vanuit gaan dat het opgelost is. Daar zijn ze helaas goed in bij Asus
Bij mij hadden ze Windows opnieuw erop gezet. Maar dat maakte me weinig uit, want dat was op de HDD. :p Die was er al vanaf het aankoopmoment uit gesjord en vervangen door SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dangermind schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 18:20:
[...]

Ik ga hem testen zodra ik terug heb, voordat ik drivers update. Dan test ik hem weer met geupgrade drivers en kijk ik of het probleem terug komt. Thanks!
Laat even weten of het heeft geholpen!

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangermind
Heb me laptop terug, dit was de analyse en de oplossing.

http://s32.postimg.org/fn0qwq9z9/DSC_0045.jpg

Als ik het goed begrijp hebben ze het moederbord vervangen omdat ergens geen stroom op zat.

Ik zal de laptop binnenkort ff testen en de resultaten hier neer zetten.

[ Voor 15% gewijzigd door dangermind op 18-05-2016 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangermind
Probleem opgelost! Ik kan weer volop gamen.
De laptop word wel een stuk warmer! Dit is denk ik een goed teken omdat er nu dus genoeg stroom naar de videokaart gaat :D
Pagina: 1