Toon posts:

Constant het "Welcome to Whatsapp" scherm

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:
Zodra de app afgesloten wordt (door zelf een force quit of een tijdje nadat de app op de achtergrond geweest is) dan lijkt het alsof Whatsapp 'gereset' wordt. Hiermee bedoel ik dat zodra ik de app weer opstart het "Welcome to Whatsapp" scherm komt (alsof je de app opnieuw hebt geinstalleerd) en moet ik mijn chats restoren vanaf iCloud.
HEEL irritant want:
- Ik ontvang geen nieuwe berichten zodra Whatsapp "dood" is (dus te lang op de achtergrond is geweest of een force quit heeft gehad)
- Elke keer weer een chat restore doen, maar die is dan meestal van een aantal uren geleden waardoor hele gesprekken gemist worden.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Dit gebeurt op een iPhone 6 Plus (iOS 9.3.1) met de meest recente Whatsapp uit de app store

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Zelf de app verwijderd en opnieuw geinstalleerd (ook na m'n iPhone een keer te rebooten); verder geen flauw idee wat te doen. :(

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:51
iOS restoren nog een keer en dan backup terug plaatsen?

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had m'n iPhone al een keer terug naar factory settings gezet en vervolgens via iCloud de restore optie gedaan. Helaas had ik het probleem nog steeds; na de reset had ik Whatsapp weer geopend en daarna kwam het "Welkomscherm" weer na een force quit.

Na heel wat geknutsel (en een hoop 'ongepaste' woorden) is dit wat ik gedaan heb:

- _Weer_ een complete factory reset gedaan en restore vanaf iCloud
- Nadat je weer op je springboard bent ging m'n iPhone al m'n apps weer proberen te downloaden, maar heb toen handmatig Whatsapp gedelete (nog voordat iCloud dit kon restoren)
- Hierna rustig gewacht tot iCloud klaar was en vervolgens EERST de telefoon ge-reboot
- Na de reboot Whatsapp opnieuw geinstalleerd

Na die stappen ben ik het tot nu toe niet meer tegengekomen. Hoop dat dit zo blijft, maar zal dit up to date houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*Update*

Nu ruim een week dit probleem niet meer gehad, lijkt erop dat het geholpen heeft.

P.S. De helpdesk van Whatsapp is vrij onbehulpzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:51
Ooit een keer ook wat gevraagd.. die antwoorden met van die standaard antwoorden. Waar je geen steek verder mee komt.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)