Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VPN vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 1.293 views

Vraag

• averagegamer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-08 14:39
Ik wil een VPN installeren maar voor ik me ga verdiepen in het aanbod en hoe het precies werkt wil ik graag weten of het volgende mogelijk is en hoe ik daar specifiek naar kan zoeken.

Ik internet thuis op mijn windows pc, via bekabeld internet. Dat internet komt van mijn onderburen, die in hetzelfde huis wonen, Ik heb dus geen eigen aparte aansluiting.

Daarnaast internet ik op mijn macbook in het huis van de ouders van mijn vriendin, via twee verschillende wifisignalen (bron en versterker). Ook hier heb ik dus geen eigen verbinding en zijn meerdere apparaten aangesloten op internet die niet van mij zijn.

Is het mogelijk om 1 VPN te nemen waar ik op beide locaties en beide systemen (niet tegelijk, maar de een of de ander) gebruik van kan maken, maar alleen op mijn eigen computers, zonder dat de abonnementhouders van de twee internetverbindingen daar last van hebben?

Zo ja, hoe zie ik dat terug in het grote VPN aanbod?

Beste antwoord (via averagegamer op 24-04-2016 20:12)

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-11 21:42
Er zijn genoeg VPN providers nu die een programma en of app hebben waarmee je dit kan instellen. afhankelijk van je VPN provider kun je meerdere apparaten gebruiken (heb er zelf 1 waarbij ik 5 apparaten tegelijk kan gebruiken). Voor jou situatie lijkt me dit het meest handig, dan hoeft er verder niets ingesteld te worden of gedaan te worden aan de bestaande situaties.

De VPN dienst zal dan een beveiligde verbinding maken tussen jou pc/laptop/tel en het door jou gekozen exit point (sommige providers hebben meerdere exit points waar je uit kan kiezen, want handig kan zijn om geoblocking te omzeilen).

Hierdoor kunnen je huisgenoten niet jou internet verkeer zien. Echter deel je nog steeds wel de zelfde internet lijn en dus ook die bandbreedte (stel de internet verbinding is maximaal 30 Mbps, als jij dus dan zou gaan downloaden met 29 Mbps, dan blijft er voor de rest nog maar 1 Mbps over. Het maakt niet uit of je daarvoor een VPN dienst gebruikt of niet.

Zoals al aangegeven ligt het er ook een beetje aan wie je meer vertrouwd. De overige bewoners van de verbindingen waar je gebruik van maakt en evt. de provider die ze gebruiken, OF een VPN provider.

als antwoorden op je vragen:

1, Ja dit kan afhankelijk van je VPN aanbieder (hoeveel apparaten je er maximaal op mag gebruiken)
2, Ja, de meeste leveren gewoon een programma voor je PC or app voor je tel/tablet waarmee je dit eenvoudig kan instellen. Voor andere gebruikers veranderd er dan niets (en er hoeft ook niet ingesteld te worden op bestaande routers/accespoints)

de kosten per VPN provider kunnen wel variëren, sommige hebben (nog) een data bundel, anderen zijn 'unlimited' hou daar dus ook rekening mee. Soms kan het wel heel veel schelen om even te zoeken naar een aanbieding voor een VPN.

Mijn huidige aanbieder is een unlimited VPN dienst met meerdere exitpoints wereld wijd en maximaal 5 apparaten (voor 19$ / 3 jaar via een ongeveer permanente aanbieding (hij is er in 2 jaar tijd nog steeds)) dan heb je een idee van wat zoiets zou kunnen kosten.

Alle reacties

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

averagegamer schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 19:00:
zonder dat de abonnementhouders van de twee internetverbindingen daar last van hebben?
Met een VPN gebruik je nog gewoon hun internetverbinding, dus dat gaat geen verschil maken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
"het grote vpn aanbod" heeft hier niks mee te maken, die zijn voor anoniem gebruik en geolock omzeiling.

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-11 18:26

MiliaanR

Just for fans.

gambieter schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 19:02:
[...]

Met een VPN gebruik je nog gewoon hun internetverbinding, dus dat gaat geen verschil maken.
Maar ze zullen er geen extra last van ondervinden.

@averagegamer Wil je ook de reden delen waarom je een VPN wil? Meer privacy, beveiliging, downloaden?

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
VPN is een protocol dat een beveiligde tunnel van punt A naar B legt, maar gebruik maakt van de bestaande internet verbindingen.

VPN is geen aparte internet abonnement/verbinding, alleen de data die je er over verstuurd/ontvangt is op bepaalde hoogte versleuteld en daardoor niet uit te lezen door derden maar wel zichtbaar door het dataverbruik

Mocht je dus iets minder legaals doen met die VPN en dat doe je op het netwerk van je onderburen/vriendin/abonnementhouder, dan zijn deze wel in eerste aanleg verantwoordelijk voor datgene wat jij doet over die verbinding.... (En nee, een VPN betekend niet dat jij ontzichtbaar bent op internet)

[ Voor 29% gewijzigd door Breezers op 23-04-2016 19:22 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• averagegamer
Ik zal het nog even uitleggen. Het is niet voor illegale downloads oid ;) Ik wil gewoon mijn internetverbinding beveiligen.

Mijn punt is 1: Kan ik één en dezelfde Vpn op mijn laptop op internetabo1 in huis 1 gebruiken en daarnaast ook op pc op internetabo 2 in huis 2?

2: Kan ik die VPN specifiek alleen op mijn computer installeren, ondanks dat ik niet de hoofdbewoner of eigenaar van het internetabo ben? Dus zonder dat de hoofdbewoner daar iets voor hoeft te doen of in te stellen? En zonder het op de computers van de andere mensen in huis 1 en huis 2 komt te staan?

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-11 23:17
averagegamer schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 21:54:
Ik zal het nog even uitleggen. Het is niet voor illegale downloads oid ;) Ik wil gewoon mijn internetverbinding beveiligen.

Mijn punt is 1: Kan ik één en dezelfde Vpn op mijn laptop op internetabo1 in huis 1 gebruiken en daarnaast ook op pc op internetabo 2 in huis 2?

2: Kan ik die VPN specifiek alleen op mijn computer installeren, ondanks dat ik niet de hoofdbewoner of eigenaar van het internetabo ben? Dus zonder dat de hoofdbewoner daar iets voor hoeft te doen of in te stellen? En zonder het op de computers van de andere mensen in huis 1 en huis 2 komt te staan?
Waartegen wil je je internetverbinding dan beveiligen en hoe helpt een vpn daarbij? Een vpn verbinding is eerder onveiliger.
Lees anders het onderstaande topic eens door.
[VPN] Internetten via een VPN-provider

Ook de antwoorden op je andere vragen staan in dit topic.

[ Voor 5% gewijzigd door pacificocean op 23-04-2016 23:42 ]

• averagegamer
Zoals gezegd, om veiliger op internet te kunnen, maar daar gaat het niet om.

Ik zou heel blij zijn als jullie me gewoon kunnen helpen met het antwoord op mijn vraag :)

1: Kan ik één en dezelfde Vpn op mijn laptop op internetabo1 in huis 1 gebruiken en daarnaast ook op pc op internetabo 2 in huis 2?

[ Voor 17% gewijzigd door averagegamer op 23-04-2016 23:37 ]

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
averagegamer schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 23:32:
Zoals gezegd, om veiliger op internet te kunnen, maar daar gaat het niet om.

Ik zou heel blij zijn als jullie me gewoon kunnen helpen met het antwoord op mijn vraag :)

1: Kan ik één en dezelfde Vpn op mijn laptop op internetabo1 in huis 1 gebruiken en daarnaast ook op pc op internetabo 2 in huis 2?

1 hangt af van de VPN provider of ze meerdere 'users' erop mag.
2 Kan met de meeste VPN clients op je router voor het hele netwerk maar de meeste zullen gewoon per pc werken.

Verder maakt een VPN je internet niet ineens veilig, je krijgt nog steeds dezelfde malware/ads/andere troep en bent nog steeds prima te identificeren, vandaar de vraag wat je wil bereiken met de VPN omdat er mogelijk andere oplossingen zijn die beter werken :)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • Beste antwoord

• VVV-007
Er zijn genoeg VPN providers nu die een programma en of app hebben waarmee je dit kan instellen. afhankelijk van je VPN provider kun je meerdere apparaten gebruiken (heb er zelf 1 waarbij ik 5 apparaten tegelijk kan gebruiken). Voor jou situatie lijkt me dit het meest handig, dan hoeft er verder niets ingesteld te worden of gedaan te worden aan de bestaande situaties.

De VPN dienst zal dan een beveiligde verbinding maken tussen jou pc/laptop/tel en het door jou gekozen exit point (sommige providers hebben meerdere exit points waar je uit kan kiezen, want handig kan zijn om geoblocking te omzeilen).

Hierdoor kunnen je huisgenoten niet jou internet verkeer zien. Echter deel je nog steeds wel de zelfde internet lijn en dus ook die bandbreedte (stel de internet verbinding is maximaal 30 Mbps, als jij dus dan zou gaan downloaden met 29 Mbps, dan blijft er voor de rest nog maar 1 Mbps over. Het maakt niet uit of je daarvoor een VPN dienst gebruikt of niet.

Zoals al aangegeven ligt het er ook een beetje aan wie je meer vertrouwd. De overige bewoners van de verbindingen waar je gebruik van maakt en evt. de provider die ze gebruiken, OF een VPN provider.

als antwoorden op je vragen:

1, Ja dit kan afhankelijk van je VPN aanbieder (hoeveel apparaten je er maximaal op mag gebruiken)
2, Ja, de meeste leveren gewoon een programma voor je PC or app voor je tel/tablet waarmee je dit eenvoudig kan instellen. Voor andere gebruikers veranderd er dan niets (en er hoeft ook niet ingesteld te worden op bestaande routers/accespoints)

de kosten per VPN provider kunnen wel variëren, sommige hebben (nog) een data bundel, anderen zijn 'unlimited' hou daar dus ook rekening mee. Soms kan het wel heel veel schelen om even te zoeken naar een aanbieding voor een VPN.

Mijn huidige aanbieder is een unlimited VPN dienst met meerdere exitpoints wereld wijd en maximaal 5 apparaten (voor 19$ / 3 jaar via een ongeveer permanente aanbieding (hij is er in 2 jaar tijd nog steeds)) dan heb je een idee van wat zoiets zou kunnen kosten.

• averagegamer
Dank je wel! Duidelijk antwoord.

Nog 1 vraag, maakt het nog uit dat die 5 apparaten op verschillende locaties en op verschillende internetverbindingen/abonnementen gebruikt worden? Zou je bijv. je laptop overal mee kunnen nemen en op ieders wifi via VPN kunnen internetten? Of moet je al die 5 apparaten in je eigen huis onder 1 internetabonnement gebruiken?

19 dollar voor 3 jaar is wel een hele goede prijs, welke aanbieder/aanbieding is dat?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Is het niet handiger als je de FAQ / handleiding van een of enkele VPN-providers checkt? Daar zal zoiets wel in staan, lijkt me.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• VVV-007
averagegamer schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:15:
maakt het nog uit dat die 5 apparaten op verschillende locaties en op verschillende internetverbindingen/abonnementen gebruikt worden? Zou je bijv. je laptop overal mee kunnen nemen en op ieders wifi via VPN kunnen internetten? Of moet je al die 5 apparaten in je eigen huis onder 1 internetabonnement gebruiken?

19 dollar voor 3 jaar is wel een hele goede prijs, welke aanbieder/aanbieding is dat?
Nee het maakt niet uit waar je de apparaten gebruikt, kan dus rustig tegelijk een apparaat op adres 1 gebruiken, een 2e op adres 2 en als je wilt ook nog een 3e op nog een andere plek (openbare wifi spot of zo)

enige limitatie is dat je dus maar maximaal 5 apparaten tegelijk kunt hebben en (bij deze provider) je maar 1 apparaat per week kan verwijderen (dat doen ze om te voorkomen dat je jou account gaat delen met anderen door de hele tijd apparaten te wisselen).

De aanbieder die ik gebruik is https://www.vpnunlimitedapp.com/en

Hier kun je hem voor 19$/3jaar halen
https://stacksocial.com/s...of-hacker-protection-more

[ Voor 4% gewijzigd door VVV-007 op 25-04-2016 06:47 ]

• averagegamer
Tnx!

Verwijderd

Goede morgen,
Ik zit met een probleem,
Ik heb NORDVPN een zeer goede VPN provider maar nu zit ik met het volgende,
Ik kan alleen thuis op internet en wifi, daarbuiten niet, hoe kan dit.
Wat zou ik moeten aanpassen aan de instellingen.
Graag hoor ik van jullie, alvast bedankt.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:10

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op zondag 04 september 2016 @ 10:08:
Goede morgen,
Ik zit met een probleem,
Ik heb NORDVPN een zeer goede VPN provider maar nu zit ik met het volgende,
Ik kan alleen thuis op internet en wifi, daarbuiten niet, hoe kan dit.
Wat zou ik moeten aanpassen aan de instellingen.
Graag hoor ik van jullie, alvast bedankt.
Het is niet gebruikelijk om een willekeurig VPN topic te pakken om je vraag in te dumpen, daarvoor kan je je eigen topic aanmaken.

Verder, de informatie die je geeft is minder dan summier (weet even niet de juiste term :P ). Doe net alsof wij jou niet kennen en helemaal geen idee hebben welke apparatuur/welke isp/enz. enz. je gebruikt. Ter vergelijking: ik ga ook niet met mijn auto naar de garage omdat ik niet harder dan 50 kan (in de file...).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.