Fantasma7988 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 12:58:
Ik zag op marktplaats ook een canon 70-200 mm F4 L lens voorbij komen voor 250 euro.
stonden er meerdere op afgelopen week .
Dat is een goede lens die goed scherp is,snel focust ,lichtsterk op het hele bereik en een mooie bokeh heeft.
Die 15 mm die je mist en een stapje naar achteren en het is opgelost.
Groet
In hoeverre is dat merkbaar? Ik heb zelf de 750D en heb de 70-200 gehad.
Ja, hij is optisch beter dan de 55-250, maar verder...
De STM versie van de 55-250 is zoals gezegd een zeer goede lens kwa prijs/prestatie.
Hij bevalt mij dermate dat ik de 70-200 verkocht heb. Een upgrade naar full frame verwacht ik toch niet, dus met EF-S zit ik prima
- Hij is een stuk lichter dan de 70-200: Je neemt m dus makkelijker mee, ik merkte zelf dat ik lang niet altijd de 70-200 meenam
- (iets) meer zoom, maar goed, dat is minimaal
- Stabilisatie: Ik heb meer aan de stabilisatie, al dan niet icm een hogere iso, dan aan de F4 over het hele bereik
Voor jouw budget is de 55-250 IS STM dus een prima keuze. Persoonlijk vind ik dat je het geld beter kan stoppen in accesoires die je veel vaker gebruikt (goed pola, eventueel ND) dan in de L-versie van de lens.
Ga je lomp doen, wil je outdoor heavy shit doen, heb je supersnelle focus nodig, wil je upgraden naar full frame... dan de 70-200.
Ik heb voor mijne 96 eur betaald. Dat was een mazzeltje (219 eur, 100 eur kassakorting met BlackFriday bij Foto Klein, en 25 eur canon cashback), maar ook de normale prijs (200 eur) is een hele nette prijs imho voor de kwaliteit die je ervoor terugkrijgt.