Acties:
  • 0 Henk 'm!

• over-de-heuvel
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 11:27
Ik heb nu zo'n jaar mijn Canon 1200D en ben er nog steeds heel erg blij mee. Het probleem is alleen dat ik alleen de standaard meegeleverde lens heb, 18-55.
Kan er mooie foto's mee maken maar ik mis de mogelijkheid om in te zoomen.

Nu zou ik graag een betere lens willen kopen om meer bereik te hebben. Ik dacht eraan om deze te kopen: http://www.kamera-express...-5-6-is-ii#DescTabsAnchor
Is dit een verstandige keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:50
Pfff.. denk je niet dat het op zijn minst verstandig is om te vertellen waar je de lens voor wilt gebruiken? En misschien wat je budget is? Ik weet nog wel een paar mooie van 3000 euro namelijk ..

Met deze post kunnen we niks, graag compleet updaten (budget, gebruik, welk ander materiaal heb je, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• over-de-heuvel
WWAS schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 17:11:
Pfff.. denk je niet dat het op zijn minst verstandig is om te vertellen waar je de lens voor wilt gebruiken? En misschien wat je budget is? Ik weet nog wel een paar mooie van 3000 euro namelijk ..

Met deze post kunnen we niks, graag compleet updaten (budget, gebruik, welk ander materiaal heb je, etc.)
Qua budget dacht ik rond de 250 euro. Maar dat hangt natuurlijk samen met wat ik ervoor terug krijg. Mocht er eens super lens zijn voor 320 euro bijvoorbeeld. Hoor ik dat ook graag.

Ik gebruik mijn camera vooral buiten en portretten. Voor dat laatste voldoet mijn standaard lens voor nu.

Ik heb geen andere camera of wat dan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:41

sjaool

Every life should have 9 cats

Als het de Canon 55-250mm moet worden neem dan meteen de STM versie, die is maar een paar tientjes duurder.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:05
Als je voor dat budget op zoek bent naar een "tele-uitbreiding" op je kitlens, is die 55-250 STM inderdaad een erg mooie optie. Heel populair (maar heb 'm zelf niet...). Wel je meer lichtsterkte, dan ben je direct een stuk duurder uit.

Maar "voor buiten" is nogal vaag. Ga je wildlife fotograferen? Dan is grote brandpuntsafstand aan te raden. Ga je juist voor straatfotografie of architectuur, dan kan ik je de Canon 10-18 IS STM aan raden. Erg leuk lensje.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tennis
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 17:40
Ik heb zelf de 55-250 is-STM goede lens, erg goed om in te zoomen, ik gebruik de lens voor sportfotografie en landschapfoto's te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik zag op marktplaats ook een canon 70-200 mm F4 L lens voorbij komen voor 250 euro.
stonden er meerdere op afgelopen week .
Dat is een goede lens die goed scherp is,snel focust ,lichtsterk op het hele bereik en een mooie bokeh heeft.

Die 15 mm die je mist en een stapje naar achteren en het is opgelost.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:54
Fantasma7988 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 12:58:
Ik zag op marktplaats ook een canon 70-200 mm F4 L lens voorbij komen voor 250 euro.
stonden er meerdere op afgelopen week .
Dat is een goede lens die goed scherp is,snel focust ,lichtsterk op het hele bereik en een mooie bokeh heeft.

Die 15 mm die je mist en een stapje naar achteren en het is opgelost.

Groet
In hoeverre is dat merkbaar? Ik heb zelf de 750D en heb de 70-200 gehad.

Ja, hij is optisch beter dan de 55-250, maar verder...

De STM versie van de 55-250 is zoals gezegd een zeer goede lens kwa prijs/prestatie.

Hij bevalt mij dermate dat ik de 70-200 verkocht heb. Een upgrade naar full frame verwacht ik toch niet, dus met EF-S zit ik prima

- Hij is een stuk lichter dan de 70-200: Je neemt m dus makkelijker mee, ik merkte zelf dat ik lang niet altijd de 70-200 meenam
- (iets) meer zoom, maar goed, dat is minimaal
- Stabilisatie: Ik heb meer aan de stabilisatie, al dan niet icm een hogere iso, dan aan de F4 over het hele bereik

Voor jouw budget is de 55-250 IS STM dus een prima keuze. Persoonlijk vind ik dat je het geld beter kan stoppen in accesoires die je veel vaker gebruikt (goed pola, eventueel ND) dan in de L-versie van de lens.

Ga je lomp doen, wil je outdoor heavy shit doen, heb je supersnelle focus nodig, wil je upgraden naar full frame... dan de 70-200.

Ik heb voor mijne 96 eur betaald. Dat was een mazzeltje (219 eur, 100 eur kassakorting met BlackFriday bij Foto Klein, en 25 eur canon cashback), maar ook de normale prijs (200 eur) is een hele nette prijs imho voor de kwaliteit die je ervoor terugkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphilosophy
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:58
Zoek je beter, vind je ook nog wel mooi geprijsde tweedehandsjes van de 55-250mm IS STM
Het is echt een no brainer, dit objectief en je kan er echt geweldige platen mee schieten. Ik ben met een foto van dit objectief zelfs runner-up geweest in een fotowedstrijd...

Inmiddels heb ik de 70-200/4, maar dan gestabiliseerd. Budgetair heb je het dan wel over iets anders natuurlijk, maar tot die tijd is de 55-250 IS STM echt de beste keuze die je kan maken: krijg je geen spijt van.

Ik twijfel soms nog wel eens om de 55-250 IS STM óók toe te voegen. Gewoon, omdat het zo'n top-objectief is :)

“The greatest teacher, failure is”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• over-de-heuvel
Ik wil jullie echt allemaal bedankten voor de reacties. Ik ga voor de 55-250 IS STM. Was net in de Mediamarkt, maar ze waren uitverkocht. Dus denk dat ik het zo online bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:04

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Gewoon doen, en goede keuze waar je geen spijt van gaat krijgen. Ook qua grootte en gewicht een voordeel ten opzichte van de genoemde FF alternatieven.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
En als je je kitlens ooit wilt vervangen door een hogere kwaliteit objectief. Kijk dan uit naar de 17-55 f/2.8.
Dit is (mijns inziens) de meest volwassen lens voor camera's met een crop sensor (EF-S). Maar goed, dit was je vraag niet. Maar dan weet je het, mocht je ooit willen uitbreiden/vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:53
Waarom raad je die aan en niet de Sigma 17-50 f/2.8 OS voor de helft van het geld.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• over-de-heuvel
Zojuist ben ik bij de Mediamarkt om de hoek de lens wezen kopen. Echter viel mij wat op namelijk dit:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/tiy3ren4qgvlf.jpg
Rode schaduw onder de focus [ . ]

Ik ben terug gegaan en de man bij de camera's heeft een andere lens uit het magazijn gehaald en deze had precies het zelfde. Is dit dan normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

over-de-heuvel schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 21:05:
Zojuist ben ik bij de Mediamarkt om de hoek de lens wezen kopen. Echter viel mij wat op namelijk dit:

[afbeelding]
Rode schaduw onder de focus [ . ]

Ik ben terug gegaan en de man bij de camera's heeft een andere lens uit het magazijn gehaald en deze had precies het zelfde. Is dit dan normaal?
En zo nog met 100 lenzen die je uit een magazijn kan trekken als ik de foto zo zie ;) De focus punten hebben namelijk niks met je lens te maken maar zitten in de zoeker. Het lijkt mij op een defect in je camera en zie je de ledjes die gebruikt worden om de puntjes op te lichten.

Als je de camera een jaar hebt dan heb je waarschijnlijk geen garantie meer maar je kan altijd contact opnemen met de winkel of met Techrepair om te kijken wat zij voor je kunnen betekenen.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• over-de-heuvel
Ventieldopje schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 21:15:
[...]

En zo nog met 100 lenzen die je uit een magazijn kan trekken als ik de foto zo zie ;) De focus punten hebben namelijk niks met je lens te maken maar zitten in de zoeker. Het lijkt mij op een defect in je camera en zie je de ledjes die gebruikt worden om de puntjes op te lichten.

Als je de camera een jaar hebt dan heb je waarschijnlijk geen garantie meer maar je kan altijd contact opnemen met de winkel of met Techrepair om te kijken wat zij voor je kunnen betekenen.
Dat is echt $!@#! want ik heb zeker het geld niet om het te laten maken. Heb al lang moeten sparen voor deze lens.
Wanneer ik foto's maak merk ik geen verschil en zijn ze gewoon scherp. Wat kan het zijn dat het een rode schaduw geeft en kan het kwaad?

Update: Zie net dat ik deze gekocht heb op 15/08/2015, dus nog garantie! :)

[ Voor 4% gewijzigd door over-de-heuvel op 03-05-2016 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

over-de-heuvel schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 21:21:
[...]

Dat is echt $!@#! want ik heb zeker het geld niet om het te laten maken. Heb al lang moeten sparen voor deze lens.
Wanneer ik foto's maak merk ik geen verschil en zijn ze gewoon scherp. Wat kan het zijn dat het een rode schaduw geeft en kan het kwaad?

Update: Zie net dat ik deze gekocht heb op 15/08/2015, dus nog garantie! :)
Dan zou ik er toch even naar laten kijken als het je niets kost maar ik weet niet of er wat aan gedaan kan worden. Na even googlen op het internet kwam ik een topic tegen op dpreview van iemand die het zelfde euvel heeft: http://www.dpreview.com/forums/post/17883559. Het kan in ieder geval geen kwaad en zal verder niet van invloed zijn op je foto's. Je focus systeem werkt en dat is samen met de lichtmeter het enige dat in je zoekerhuis zit. Is dus van 0 invloed op de scherpte of iets dergelijks ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• over-de-heuvel
Ventieldopje schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 21:35:
[...]

Dan zou ik er toch even naar laten kijken als het je niets kost maar ik weet niet of er wat aan gedaan kan worden. Na even googlen op het internet kwam ik een topic tegen op dpreview van iemand die het zelfde euvel heeft: http://www.dpreview.com/forums/post/17883559. Het kan in ieder geval geen kwaad en zal verder niet van invloed zijn op je foto's. Je focus systeem werkt en dat is samen met de lichtmeter het enige dat in je zoekerhuis zit. Is dus van 0 invloed op de scherpte of iets dergelijks ;)
Nou ik woon nog geen 900 meter van de Mediamarkt. Dus rij morgen na mijn werk even langs. Idd beter dat er even naar gekeken wordt. Bedankt voor je hulp Ventiedopje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:55
Ventieldopje schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 21:35:
Je focus systeem werkt en dat is samen met de lichtmeter het enige dat in je zoekerhuis zit. Is dus van 0 invloed op de scherpte of iets dergelijks ;)
Bijna.
de Af unit zit onderin de camera. ;)
De hoofdspiegel is in het midden semi-transparant. Achter de hoofdspiegel zit nog een klein spiegeltje dat het licht naar beneden reflecteert.
Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-uwMw01xd3Ns/TbngNH17QgI/AAAAAAAAADw/eK2UBX5seg0/s1600/DSLR.png

Verder klopt het dat de verkeerde positie van de rode ledjes geen invloed heeft op de foto's. Het ziet er alleen lelijk uit in de zoeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• over-de-heuvel
wappiewappie schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 00:42:
[...]

Bijna.
de Af unit zit onderin de camera. ;)
De hoofdspiegel is in het midden semi-transparant. Achter de hoofdspiegel zit nog een klein spiegeltje dat het licht naar beneden reflecteert.
[afbeelding]

Verder klopt het dat de verkeerde positie van de rode ledjes geen invloed heeft op de foto's. Het ziet er alleen lelijk uit in de zoeker.
Bedankt voor de extra info! Maar ik denk dat we er wel vanuit kunnen dan dat als het opeens optreed dat niet goed is toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:55
Nee, dat hoort niet zo.
Als je geen garantie meer hebt, zou een offerte voor reparatie kunnen aanvragen bij Rofa Repair of Tech Repair. Het kan iets simpels zijn zoals spiegeltje of glasplaatje wat niet helemaal goed op z'n plek zit, waardoor de rode ledjes niet op de juiste plek geprojecteerd worden.

Licht het continu op of alleen tijdens het focussen.
Pagina: 1