Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wanneer is een mac adres bekend danwel onbekend?

Pagina: 1
Acties:

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
Ik heb wat problemen met het verbinden van wifi met telefoons en mn tablet.
Nu zie ik met wifi guard dat er een aantal bekende en onbekende adressen zijn.
De bekende zijn apparaten die we in huis hebben, printer, tv ect
De onbekende adressen zijn een aantal nieuwere telefoons.
Nu is mijn vraag, waneer is een adres bekend danwel onbekend? Op basis waarvan maakt wifi guard onderscheid?
Ik heb mac filtering uitgezet, dus dat zou niet uit moeten maken toch?

Het mag van mij allemaal bekend zijn, want het lijken juist de onbekende adressen te zijn die moeilijk connecten.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Wat bedoel je met 'bekend' en 'onbekend'?

Ik ben niet bekend met WiFi guard, maar ik kan me een paar dingen voor stellen.
Bijv. of het adres wel of niet geARPt is, of dat het vendor OUI wel of niet bekend is.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:33
WiFi Guard is als ik het zo snel zie niks anders dan een tooltje dat je netwerk scant op machines en heeft nul invloed op het wel of niet kunnen verbinden met een telefoon of een tablet. Waarschijnlijk is een "bekend" adres er eentje die het al eerder heeft gezien of zo?

Welk probleem wil je oplossen? Is dat het achterhalen hoe WiFi Guard werkt, of wil je eigenlijk je telefoon(s) en tablets op je WiFi krijgen?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik zou dat 'bekend' en 'onbekend' lekker negeren, dat is gewoon iets wat die app verzint. Grote kans dat ie een oude of incomplete OUI database heeft en gewoon niet weet welke fabrikant welke ranges heeft. Andere optie is dat het niet-geregistreerde MAC-adressen zijn.

Zo'n app is geen magie, maar gewoon een schilletje rond een map + ARP + OUI database. Als de informatie niet bekend is dan is de informatie dus... onbekend.