Aankoopadvies survival/building game

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Mijn vraag
Na een lange tijd 7D2D te hebben gespeeld, ben ik op zoek naar iets nieuws.
Ik vind het cencept heel leuk, maar het eindeloos zombies afschieten wordt een beetje saai, vooral als je de in mijn ogen perfecte basissen als gebouwd hebt.
Wat ik zoek ik dus een uitdagend spel waarbij je een basis of een stad bouwt, dit icm de gevaar van buitenaf.

Ik hou niet zo van co-op, omdat ik soms gewoon een maand geen tijd heb om te spelen.

Budget is tot ongeveer 25 euro.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Het spel is voor de PC, hier draait windows 7 op.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik was zelf de volgende spellen tegengekomen
Forenite (ben nog aan het wachten om te mogen spelen)
Fallout 4 (dit spel vind ik persoonlijk erg duur en het concept bouwen en survival is voor zover ik het zie maar erg klein, het is vooral de boel overhoop schieten.)
Stellaris (moet nog uitkomen)
Banished (Gespeeld, maar is wel erg zaai op een gegeven moment)
Prison Architect (Gespeeld, maar teveel bugs)
Anno (gespeeld en nog steeds leuk)
Settlers (Allemaal gespeeld, wacht met smart op de nieuwe)

Ik hoop dat jullie wat ideeen hebben en deze met mij (en de andere lezers) willen delen.

[ Voor 4% gewijzigd door Zomaar iemand op 23-04-2016 16:02 ]

Beste antwoord (via Zomaar iemand op 26-04-2016 18:06)

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:52

ResuCigam

BOFH

Als liefhebber van build/survival games kan ik je Empyrion aanraden. Je speelt een gestrande astronaut die met een reddingsbootje op een vreemde planeet terecht komt.Je bouwt een basis en je eigen voertuigen. Ook moet je eten en op sommige planeten ook zuurstof regelen. Als dat allemaal lukt kan je weer de ruimte in en vandaar naar de maan en andere planeten.

We do what we must because we can.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Misschien toch in eht verkeerde gedeelte geplaatst? Of is tweakers niet de plek voor dit soort dingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blastR
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-03 06:40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
In StarCraft 2 zijn er tientallen als niet honderden arcade maps die dit allemaal hebben, alleen is het niet first-person.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Dank jullie wel.

Factorio ziet er wel heel leuk uit, maar wel wat prijzig voor een spel dat nog niet af is. Wellicht zijn de gamemecanics heel goed, maar grafisch valt het wel tegen.
Als je het eenmaal een keer hebt uitgespeeld is het dan nog leuk om het nog een keer te doen?

Starcraft 2 ziet er wel mooi uit, maar als ik de filmpjes zo zie is het toch vooral grote legers tegen elkaar laten vechten, of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blastR
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-03 06:40
Heb het nog niet geheel uitgespeeld, maar ik vind het optimaliseren van mijn "fabriek" erg leuk. Ik vermoed dat er na het uitspelen niet erg veel te doen is anders dan hetzelfde maar met de resources op een andere plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Dank je wel ga het dan toch maar eens proberen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:52

ResuCigam

BOFH

Als liefhebber van build/survival games kan ik je Empyrion aanraden. Je speelt een gestrande astronaut die met een reddingsbootje op een vreemde planeet terecht komt.Je bouwt een basis en je eigen voertuigen. Ook moet je eten en op sommige planeten ook zuurstof regelen. Als dat allemaal lukt kan je weer de ruimte in en vandaar naar de maan en andere planeten.

We do what we must because we can.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:21
Zomaar iemand schreef op maandag 25 april 2016 @ 20:04:
Dank jullie wel.

Factorio ziet er wel heel leuk uit, maar wel wat prijzig voor een spel dat nog niet af is. Wellicht zijn de gamemecanics heel goed, maar grafisch valt het wel tegen.
Als je het eenmaal een keer hebt uitgespeeld is het dan nog leuk om het nog een keer te doen?

Starcraft 2 ziet er wel mooi uit, maar als ik de filmpjes zo zie is het toch vooral grote legers tegen elkaar laten vechten, of zie ik dat verkeerd?
Dat wat jij opschrijft is de betaalde versie.
In StarCraft 2 heb je een zogeheten Arcade Mode. Hierin kun je gratis mods spelen van anderen. Hier heb je o.a. Tower Defence maps, RPG maps, maar ook build en explore maps.

Dus je hebt gratis een 100-tal nieuwe games als het ware ;)

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Dank je wel ResuCigam, ga ik meteen ook eens bekijken.

@Wylana, ik heb het geprobeerd te vinden op de website, maar ondanks dat ik het programma heb gedownload, kan ik geen enkel arcade spel openen.
Of bedoel je dat ik dan eerst starcraft2 moet kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:40
Ja je moet wel starcraft hebben uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Dan was ik op een verkeerde plek op hun website aan het kijken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:21
Zomaar iemand schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 18:03:
Dan was ik op een verkeerde plek op hun website aan het kijken denk ik.
Je moet de Battle.net applicatie downloaden. Inloggen met je account (of eerst aanmaken) en daarna kan je vanuit de Tool starcraft 2 installeren

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1