Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsql
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-07 11:09
Beste Tweakers,

Jaren geleden heb ik de monumentale fout gemaakt door een acer m7720 te kopen (onwetend enzo, verblind door de destijds fenomenale i7 920 processor etc.). Inmiddels heb ik de PSU, GPU en HDD (naar een SSD) vervangen en loopt ie op zich aardig. De meeste games kan ik gewoon draaien, meestal op wat lagere settings/resolutie.

Omdat ik veel cpu-based games speel (mn CSGO), zou ik graag mijn i7 920 willen overclocken voor wat extra FPS (naar iets van 3.2ghz aangezien de stock cooler er nog op zit). Ik heb het een en ander aan guides gelezen en besloot om een kijkje te nemen in mijn BIOS. Nadat ik nergens settings kon vinden om ook maar iets mbt voltages, de base clock oid te wijzigen heb ik eea gegoogled. Nu lijkt het erop dat mijn BIOS gelocked is? Het gaat om een acer fx58m Mobo, met (volgens CPU-Z) een BIOS van het merk AMI, versie R01-A4. Ben ik gewoon een mongool die niet kan kijken en is mijn BIOS niet gelocked of is dit wel het geval? En zo ja, kan ik hier nog iets aan doen of houdt het overclocken hiermee ook gelijk op?

Thanks,

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
Voor zover ik weet houd het op dit soort merk computers spijkeren de boel hellemaal dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsql
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-07 11:09
maks11223344 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 17:19:
Voor zover ik weet houd het op dit soort merk computers spijkeren de boel hellemaal dicht
ah, waar is dat goed voor dan? ik moet toch zelf weten wat ik met mn systeem doe :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Voorkomen van garantieproblemen door overklokken. Daarnaast is dat moederbord niet voldoende uitgerust om flinke oc's te ondersteunen

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'