NVMe boot van Intel 750 SSD in bestaand W7 systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• haya99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-11-2025
Ik heb een W7 x64 systeem met een ASUS X79 Deluxe mobo. Een paar Samsungs SSD erin en nu dus een Intel 750 SSD 800MB. Alles draait, is herkenbaar en benaderbaar.

Ik wil echter booten vanaf de Intel. Die optie heb ik ook in het BIOS. Systeemschijf gecloned naar de Intel en dan raak ik het spoor bijster, want bij opstarten blijft het systeem vanaf de Samsung starten, ook al geef ik in het BIOS aan dat dit vanaf de Intel moet gebeuren.

Heb een keer de Samsung (C:\) losgekoppeld, maar dan verschijnt de melding 'bootmanager ontbreekt'.

Heb een paar dagen gezocht op allerlei fora, maar geen oplossing kunnen vinden, of eigenlijk niet eens een vergelijkbaar geval, het gaat meestal om het niet herkennen van de Intel, etc. Dat is bij mij niet aan de orde.

Any idea;s...?

Alle reacties

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-01 13:49

Croga

The Unreasonable Man

Ik denk dat je dit alleen met een full reinstall gaat kunnen doen. Dus:

- Koppel alle SSDs behalve de Intel af
- Installeer Windows op de Intel
- Reboot zodat je zeker weet dat alles werkt
- Koppel de andere SSDs weer aan
- Profit!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Volgens mij is een simpel opstartherstel m.b.v. de installatieschijf hier voldoende, alleen moet je dan wel eerst de NVMe drivers zien te laden.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05-2025
Misschien heb je hier wat aan.https://www.techpowerup.c...tel/750_SSD_1.2_TB/3.html
De Intel 750 gaat niet echt lekker met W7 als bootschijf.
Er staat beschreven hoe je het toch werkend krijgt.

[ Voor 13% gewijzigd door kobus71 op 23-04-2016 10:44 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Plus dit, maar dat heb je wellicht al gedaan

https://support.microsoft.com/en-us/kb/2990941

Let wel, de intel is echt een erg trage ssd als het om booten gaat, dus eigenlijk wil je het helemaal niet.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-01 13:05

TheBorg

Resistance is futile.

Reepje schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 10:45:
Let wel, de intel is echt een erg trage ssd als het om booten gaat, dus eigenlijk wil je het helemaal niet.
Onzin. Ik gebruik zo'n ding als boot disk en het systeem start in een paar seconde.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Reepje schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 10:45:
Vlak na de release was dit inderdaad zo, maar het zou met firmware- en driverupdates verholpen moeten zijn ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 23-04-2016 10:47 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op X79 zit officieel geen nvme support dus mogelijk is het sowieso lastig. Al zijn er wel x79 borden die het gewoon doen.

http://www.win-raid.com/t...eries-up-42.html#msg26455

hier iemand met een x79 deluxe icm pcie ssd

[ Voor 41% gewijzigd door maratropa op 23-04-2016 10:53 ]

specs

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Raven schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 10:47:
[...]

Vlak na de release was dit inderdaad zo, maar het zou met firmware- en driverupdates verholpen moeten zijn ;)
Allright, dan loop ik achter.

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Raven schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 10:47:
[...]

Heb je het wel eens geflashed ?
Wat een drama.
Geen GUI, command-line via isdct, waarbij je eerst nog vele afhankelijkheden hebt.
Niet bepaald gebruiksvriendelijk te noemen.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/UkTLNNTIRFDLtErshCKWHg5U/full.png

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik heb geen Intel 750 SSD :P

Oscar Wilde

Pagina: 1