Luchtbevochtiger Apparaat ( weetnietofhetdejuisteplekis)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moisgek
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-12-2022
Luchtbevochtiger

Hallo,

Ik heb via hier een pc aangeschaft. Erg blij mee.

De situatie is zo.

Ik heb een luchtbevochtiger in huis staan op de grond. Het is 40 % in huis. :)

Alleen ik heb mijn pc verplaatst ( staat op een ikea kastje ), hij staat nu dichterbij de luchtbevochtiger. ong 2 stappen diagonaal ( ben 1.75 ).

De luchtbevochtiger staat meestal laag aan.

Kan zon luchtbevochtiger ( ja het blaast de lucht in/ ) de pc beschadigen ?

Hoop dat de boodschap duidelijk is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09 16:15

Fordox

00101010

Ik weet niet zozeer tot hoever de luchtvochtigheid kan gaan tot het elektronica beschadigd. Ik denk dat het geen probleem is voor een korte tijd, maar op een langere termijn misschien wel.

Misschien is het handig om vochtvreters in je kast te leggen (van die zakjes die meegestuurd worden met de post) en om de 2 weken even te checken.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-09 22:04
Je pc is als hij aanstaat warmer dan de omgeving, dan zal er niets kunnen condenseren op de onderdelen.
Je hebt alleen kans op vocht in je pc als ie veel kouder is dan de omgeving en je de kamer gaat verwarmen en ook de lucht bevochtiger aanzet.

Maar even rekenend via mollier diagram Figuur 6.8.4-2
22 °C kamer temperatuur, 50 % Relatieve vochtigheid
dan is het dauwpunt ongeveer 9½ °C, dus zolang je PC niet kouder is dan dat, dan zal er geen condensatie kunnen optreden.

Ter plaatse van de lucht bevochtigerr zal het vast iets hoger zijn qua luchtvochtigheid. Maar als het goed is kan er alleen lucht in als je pc aanstaat middels de ventilatoren.

[ Voor 13% gewijzigd door The_Vice op 23-04-2016 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moisgek
Fordox de vochtvreters heb ik niet meer.
Langere tijd misschien wel . Dus dat is een ja dus moet het ding de deur uit?

Nu bijvoorbeeld staat mijn pc uit en dat ding middelhoog msg iets hoger. En ik ga straks de temperatuur en vocht bekijken.
Maar ben nu al bang dat ik nu stilletjes met de luchtbevochtiger mijn pc aan het doden ben.. maar aan de andere kant ik heb niet voor niks zon luchtbevochtiger gekocht maar niet om de pc stilletjes te doden :0

The vice hoe meet ik of mijn pc kouder is ?
en als hij uit staat ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixxel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-09 00:22
Volgens mij geeft die bevochtiger geen enkel probleem. De meeste electronica heeft een vochtigheidstolerantie, waarbij vooral de notitie 'niet condenserend' van vitaal belang is. Zolang je pc geen temperatuur onder de omgevingstemperatuur heeft zal dat condenseren niet optreden, zoals The_Vice hierboven ook al aangeeft.
Mocht je zeker willen weten dat er niets condenseert hou dan even een stuk plastic of iets dergelijks voor de uitlaat van de bevochtiger. Als je druppeltjes ziet vormen heb je een risico, zo niet: niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayyylias
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-09 01:18
als de PC lekker warm is niet; als hij niet kouder is als de omgeving, dan kan er geen condens komen; in dit geval mag de meeste hardware volgens mij tot 65-80% (weet dit niet zeker is een schatting).

maar als de PC niet net buiten uit de regen komt is het goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moisgek
Afbeeldingslocatie: http://postimg.org/image/7y9pz6ksh/

Ik moet jullie tips nog gaan uitproberen.
Maar ik heb de opstelling veranderd.

Nu is het al vochtig dus nu hoeft het ding niet aan dat grijze ding op de tafel.

Is het op die positie een gevaar voor de tv ?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Meet de luchtvochtigheid dan eens bij de pc.
https://www.conrad.nl/nl/...-hrel-95-hrel-101671.html
Is dat boven de 80%?
Pagina: 1