Toon posts:

[win10] toetsenbord en muis vast na systeemherstel

Pagina: 1
Acties:
  • 4.592 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb gisterenavond systeemherstel gedaan en nu staat mijn computer op het scherm toetsenbordindeling kiesen. Ik kan geen keuze maken want mijn toetsenbord en muis geven geen response. Wat kan ik hier aan doen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Niets want ik kan niets

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 12:05

Croga

The Unreasonable Man

Zonder meer gegevens kunnen we helemaal niets......
- Welke hardware gebruik je?
- Waarom heb je systeemherstel gedaan?
- Is Win10 het originele OS op dit ding?

We hebben veel meer context nodig om hier zinnig op te kunnen antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een medioncomputer. Meer weet ik niet want ik kan er niet in.
De computer draaide origineel op windows 7
Ik heb systeemherstel gedaan omdat ik geen games meer kon spelen op fb omdat hij elke keer vroeg om flash player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Hoezo speel je Games op een server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geef eens wat meer info over je config.
Hoe heb je alles aangesloten? Werkt je keyboard (en muis) nog wel in je bios/UEFI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaizzz
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-05-2024
Klinkt alsof het in het verkeerde subforum staat ;)

MCP, MCSA:2008/2012R2, MCSE:Comm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thaizzz schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 09:32:
Klinkt alsof het in het verkeerde subforum staat ;)
Sorry, als iemand het kan verplaatsen graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 09:31:
Geef eens wat meer info over je config.
Hoe heb je alles aangesloten? Werkt je keyboard (en muis) nog wel in je bios/UEFI?
Het toetsenbord en muis zitten achter in de computer op de daarvoor bestemde aansluitingen aangesloten.

In de bios werkt het toetsenbord wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Sws->WOS. Ook vul ik de topictitel aan. 1 Woord is onvoldoende info (en het gaat niet om de Tobo-indeling).
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Niets want ik kan niets
Hoe type je dit dan :? Je kunt prima rondzoeken naar oplossingen via andere devices ;)

Maar als muis en Tobo beide niet reageren dan gaan het niet om de indeling. Werkt het fysiek, werkt het in je bios --> driverprobleem? --> ps/2 toetsenbord proberen.
Of werkt het wel in de safe mode?

[ Voor 12% gewijzigd door F_J_K op 23-04-2016 10:01 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 09:49:
[...]

Het toetsenbord en muis zitten achter in de computer op de daarvoor bestemde aansluitingen aangesloten.
En dat zijn...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Usb poorten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Plug ze eens in en uit of verbind ze met andere USB poorten als hij in dat scherm staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 09:59:
Sws->WOS. Ook vul ik de topictitel aan. 1 Woord is onvoldoende info (en het gaat niet om de Tobo-indeling).

[...]

Hoe type je dit dan :? Je kunt prima rondzoeken naar oplossingen via andere devices ;)

Maar als muis en Tobo beide niet reageren dan gaan het niet om de indeling. Werkt het fysiek, werkt het in je bios --> driverprobleem? --> ps/2 toetsenbord proberen.
Of werkt het wel in de safe mode?
Ik type dit op een oude ipad

In de bios kan ik met de cursortoetsen naar boven en beneden. Maar eens op zoek naar een ps2 toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ToFast schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 13:36:
Plug ze eens in en uit of verbind ze met andere USB poorten als hij in dat scherm staat.
Ga ik morgen proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

USB2.0 of 3.0?
Zelf iets meer (en volledige) info geven zou wel handig zijn om je probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik ben geen computerexpert. ik had gehoopt dat iemand hier het probleem zou herkennen en een oplossing zou weten.

Ik heb zowel een usb 2.0, 3.0 als een ps2 toetsenbord aangesloten. Veranderd niets aan het scherm. Er verschijnt ook niet eens een cursor die ik zou kunnen verplaatsen.

Wel krijg ik nu af en toe een scherm dat er een fout is opgetreden en dat de computer opnieuw opgestart moet worden. De foutcode is 0xc een aantal nullen (geloof 5 maar gaat tevsnel om ze te tellen) 21a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als ik zoek op die error kom ik een boel tegen dat het zou kunnen zijn (dode hdd of corrupte system files). Ik zou zeggen, probeer eens te achterhalen of het een van die dingen is en of ze helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sorry, dit gaat me boven mijn pet.

Morgen maar eens op zoek naar een reparateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het weer. Met de laatste update van windows 10 is er waarschijnlijk een file binnen gekomen die dit probleem veroorzaakte. Morgen kan ik hem weer ophalen

Allen bedankt voor de reacties.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2016 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi dat het is opgelost, maar ik wil nog even reageren op wat je schreef:
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 09:10:
Ik heb systeemherstel gedaan omdat ik geen games meer kon spelen op fb omdat hij elke keer vroeg om flash player
Wanneer je op een website add-ons of invoegtoepassingen nodig hebt en dat wordt gemeld om iets af te kunnen spelen, aangezien flash player een animatie af kan spelen, en zowel fimpjes als games kan afspelen, moet je wel leren dat je op een moment dat je zo een melding krijgt dat wel anders in moet leren schatten.
Aangezien op dat moment wordt aangegeven dat je die flashplayer (standaard in Windows 10) of moet installeren of moet inschakelen in je browser waar je mee surft. Dan is een systeem herstel terugzetten ook geen oplossing, want dan heb je daarna nog hetzelfde euvel als je de instellingen niet hebt nagelopen waarom de flashplayer niet werd gestart. Kortom, je deed een systeem herstel, maar was er wel iets mis met het systeem Windows? Ik snap dat je daar nog niet zo veel kaas van hebt gegeten, als ik je berichten zo lees, misschien kan je beter de volgende keer je vraag stellen voor je iets zelf onderneemt, dus de vraag over de flashplayer die je wilde gebruiken op FB voor een game. Succes.
En leer ook maar direct dat "waarschijnlijk" bij een computer geen optie is.
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2016 @ 15:17:
Sorry, ik ben geen computerexpert. ik had gehoopt dat iemand hier het probleem zou herkennen en een oplossing zou weten.
Dus de oplossing is de gebruiker zelf die zich nog wat moet ontwikkelen, niks mis mee hoor, iedereen is ooit begonnen als leek :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2016 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dank je voor je reactie maar flashplayer stond ingeschakeld in edge. Ik heb ook chrome en ie geprobeerd.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2016 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 20:57:
dank je voor je reactie maar flashplayer stond ingeschakeld in edge. Ik heb ook chrome en ie geprobeerd.
Ok, dat had ik niet zo 123 uit je berichten gehaald, kan ook aan mij liggen, lukt het je nu wel dan op FB je game te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja alles werkt weer zoals het hoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeekel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-07-2016
Wat ik mis in deze topic, is hoe is het probleem nu opgelost? Ik heb nl. sinds gisteren hetzelfde probleem en werkelijk alle opties geprobeerd. Ik kan natuurlijk een schone installatie erover gooien maar alleen omdat de het toetsenbord en muis nietwerken vind ik wel ver gaan. In de BIOS functioneerd nl alles ook via USB en PS2.

Dus wie weet wat ik nog kan proberen?

Bvd, Leon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeekel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-07-2016
Aanvulling, hij blijft dus na een onverwachte opstart in de herstelmode en blijft direct hangen in het scherm; Kies de toetsenbordindeling, en dan reageert hij nergens meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woodland444
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-07 16:17
Ja ik heb hetzelfde probleem, het batterijtje op het moederbord was leeg en de tijd was weg, bij het opstarten moest ik een toetsenbord indeling kiezen maar muis en toetsenbord word niet op gereageerd. werken wel gewoon in de bios. inmiddels nieuw batterijtje ingezet maar probleem blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbert H
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 15-02-2019
Idem, het komt spontaan, maar hoe kom je er vanaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 16:04

TheVMaster

Moderator WOS
Robbert H schreef op Friday 15 February 2019 @ 23:29:
Idem, het komt spontaan, maar hoe kom je er vanaf?
Zeker niet door een topic van 2 jaar te kicken :+ Maak even een eigen topic aan svp...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.