Goedemorgen allen.
Ik heb een prangende vraag waar ik maar niet uitkom. Stel, ik heb de volgende query.
Dit geeft de eerste 11 jaar (0 tot en met 10) aan values van 'something'. Die kolom value_0 tm 10 geeft alleen niet aan welk kalender jaar deze toe behoort. Dit weet ik zelf echter wel: het jaar van value_0 komt overeen met hetgeen in something.year0 staat. Uiteraard is year0 verschillend voor de meeste rijen
Je begrijpt het waarschijnlijk al: ik wil dus een kolom value 2015, value 2016 .. etc.
Normaliter doe ik dan in excel, met de output hiervan, een offset functie. Maar dat betekent dat ik dan én alle value_0 tot value_10 kolommen nodig heb én die value 2015 tot en met 2025, of hoeveel jaar ik ook zou willen laten zien in dat geval.
Ik zou dit dus eigenlijk in sql willen oplossen, en dan dus gewoon als output krijgen:
bijvoorbeeld.
Eigenlijk moet ik dus weten
Kan iemand me hier mee op weg helpen?
Ik heb een prangende vraag waar ik maar niet uitkom. Stel, ik heb de volgende query.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| select top 100 something.id as 'id', something.value_0 as 'value 0 (Base)', something.value_1 as 'value 1 (Base)', something.value_2 as 'value 2 (Base)', something.value_3 as 'value 3 (Base)', something.value_4 as 'value 4 (Base)', something.value_5 as 'value 5 (Base)', something.value_6 as 'value 6 (Base)', something.value_7 as 'value 7 (Base)', something.value_8 as 'value 8 (Base)', something.value_9 as 'value 9 (Base)', something.value_10 as 'value 10 (Base)', something.year0 as 'year 0' from sometable as something |
Dit geeft de eerste 11 jaar (0 tot en met 10) aan values van 'something'. Die kolom value_0 tm 10 geeft alleen niet aan welk kalender jaar deze toe behoort. Dit weet ik zelf echter wel: het jaar van value_0 komt overeen met hetgeen in something.year0 staat. Uiteraard is year0 verschillend voor de meeste rijen
Je begrijpt het waarschijnlijk al: ik wil dus een kolom value 2015, value 2016 .. etc.
Normaliter doe ik dan in excel, met de output hiervan, een offset functie. Maar dat betekent dat ik dan én alle value_0 tot value_10 kolommen nodig heb én die value 2015 tot en met 2025, of hoeveel jaar ik ook zou willen laten zien in dat geval.
Ik zou dit dus eigenlijk in sql willen oplossen, en dan dus gewoon als output krijgen:
code:
1
2
3
4
| id values 2015 values 2016 values 2017 |
bijvoorbeeld.
Eigenlijk moet ik dus weten
code:
1
2
3
4
| select top 100 something.id as 'id', (geen idee hoe ik hier de juiste value waarde ophaal uit de lijst _0 tot en met _10) as value 2015, (geen idee hoe ik hier de juiste value waarde ophaal uit de lijst _0 tot en met _10) as value 2016, (geen idee hoe ik hier de juiste value waarde ophaal uit de lijst _0 tot en met _10) as value 2017 from sometable as something |
Kan iemand me hier mee op weg helpen?