Monitor advies voor mijn 2de computer

Pagina: 1
Acties:

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 12:57
Ik zoek een?
Ben op zoek naar een 24inch monitor met een zeer mooi beeld, hoofdzakelijk voor gamen, internet, dus normale dagelijkse dingen (doe niet aan fotobewerking of andere software pakketten.
Het moet liefst een 24 inch rond zijn omdat ik deze pc voor oudere games gebruik en voor als videokaart een 660GTX gebruik, deze is goed genoeg voor mijn toepassing. Eis is ook dat de monitor Full HD is.

Wat is je budget?
Mijn budget is eigenlijk variable, ligt er voor mij aan of het zin heeft meer te betalen, maar mits de features mij bevallen geef ik er uiteraard graag meer aan uit, dit omdat ik normaal gesproken zowat een `eeuw` met een monitor kan doen, en dus niet om de 1 of 3 jaar een nieuwe koop. Normaal koop ik alleen een nieuwe als de oude zwaar, echt zwaar verouderd is of het om een of andere reden op dat moment nodig heb. Voor een minimaal budget zou ik het rond / onder de 300 euro willen proberen, maar mocht iets anders op me pad komen is rond de 550 euro wel echt het maximale.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt een voorkeur, maar kijk meer naar de specs, mijn ogen zijn momenteel gericht op asus, iiyama modellen

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gebruik momenteel het volgende:

Intel Core i7 2600K
Asrock Z77 extreme 6
8GB geheugen DDR3 1600Mhz uit me andere computer
320GB Samsung T166 hardeschijf als OS
500GB WD Black als Games HDD
MSI 660GTX OC 2GB
Be quiet 550 voeding
Corsair graphite witte behuizing.

Samsung Syncmaster 930BF

Even voor meer informatie:

Ben op zoek naar een nieuwe 24inch monitor (de rest staat hier boven) hij is bedoeld voor een tweede computer dat hoofdzakelijk gebruikt word voor wat oudere games op te spellen tussen 2007 en 2011 en eventueel de huidige simpele games die ik erop zou kunnen gebruiken zoals bijvoorbeeld minecraft / farming simulator) (voor de aller nieuwste games die speel ik op een beter systeem)

Ik kies voor 24 inch omdat dit denk ik beter bij mij budget aansluit, ik heb geen 4K nodig op dit systeem, dus FullHD is de eis. Aansluitingen boeien me weinig, 1x DVI, 2x HDMI, 1x displayport 1.2 zal genoeg moeten zijn. De videokaarten die ik zal gebruiken zal dus ook niet meer als displayport 1.2 ondersteunen dus een 1.3 versie lijkt mij zelf weinig toe te voegen. Daarnaast gaat mijn voorkeur uit dan een snel paneel, dus ik denk dat een 144hz panel wel de eis zal moeten zijn. (op een 60hz paneel blijven hangen lijkt me zonder van het geld, tenzij gamen geen prioriteit zou hebben,(maar ik game dus wel)

De videokaart die in het systeem zit zal een nvidia blijven (vooral om physx te kunnen gebruiken)
Daarnaast twijfel ik om voor een G-sync paneel te gaan, Adaptive sync te gebruiken of een paneel met active sync.. Ik lees hier een daar dat een g-sync paneel de voorkeur heeft over een free sync exemplaar.

Heb momenteel het volgende op mijn lijstje staan:

Iiyama ProLite GB2488HSU-B1 voor 260 euro
(reden waarom wel: Hij is in hoogte verstelbaar, en is een 144hz paneel en de prijs)
(reden waarom niet: Twijfel om de kleur echtheid en de mindere zwart waarde, wellicht geen 3D, monitor ziet er nogal er standaard eruit en heeft meer een office look)

ASUS VG248QE voor 280 euro

reden waarom wel: volgens mij is de monitor technisch iets sterker als de monitor hier boven en heeft voor de prijs volgens mij betere kleur weergave en zwart waardes.
3D is technisch een plus punt, maar denk niet dat veel games het ondersteunen, al lijkt het voor age of empires III een leuke aanvulling.
Andere redenen: 144hz paneel, 3D als optie, g-sync als optie (mits je ooit een kit kan vinden ergens)

reden waarom niet: twijfel of dat de meerprijs tegenover de iiyama GB2488HSU-B1 het wel waard is.
Andere reden is dat de g-sync kit alleen in america beschikbaar was en nou niet meer verkrijgbaar zal zijn..

Voor de rest is het nog steeds een twijfel tussen G-sync, adaptive sync, active sync en free sync. (weet niet of nvidia ooit nog wat met free sync zal doen of met een andere sync..

Als andere optie heb ik nog:

Asus MG248Q die volgens mij adaptive sync gebruikt, geen idee of nvidia hier gebruik van gaat maken..

Deze lijkt me ook wel wat: Iiyama G-Master GB2488HSU-B2, alleen free sync is dan een probleem.

Via google heb ik ook nog iets gevonden over de Asus PG248Q wel al best wat oud nieuws.. Dit model zou met G-sync moeten zijn. Deze zou eigenlijk de tegenhanger moeten zijn van het MG248Q model..

Nou lees ik bij een online winkel dat de MG248Q verwacht word rond 6 mei 2016.

Over de Asus ROG swift PG248Q lees ik vrij weinig (gezocht met google)

Ik zou hier graag willen weten is de PG248Q een oud model monitor of word dit model nog verwacht in 2016 / 2017?

Voor de rest vraag ik mij af of het enige nut heeft om een IPS monitor te verkiezen boven de TN modellen..
Ik verwacht zelf dat ik uiteraard een advies krijg om voor een TN model te gaan..

Maar zou graag willen een monitor met goede mooie kleuren. Dacht zo dat asus ook IPS techniek gebruikt bij hun ROG swift modellen.

Vraag mij alsjeblieft niet om specs van een monitor, heb daar weining / totaal geen ervaring mee.. Ben maar een gewoon gemiddelde consument.

[ Voor 5% gewijzigd door Robin4 op 23-04-2016 00:25 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:59
Met de spellen die jij opnoemt kan je prima met een 60-75 hertz monitor uit de voeten. Waarom overweeg je dat niet? Scheelt je een hoop.

Een 660 kan in nieuwere spellen toch geen hele hoge framerates halen.

• Robin4
Ik vind het verschil tussen een 60 - 75 hz monitor en een 144hz kwa prijs nog wel verwaarloosbaar om te noemen. Het is niet dat ik van een honger loontje hoef te leven, en overigens liggen de 60-75hz monitoren al bijna uit de markt.. Het zijn vooral nog oudere modellen die langzaam worden uitgefaseerd..

Dus een 144hz scherm zou eerder mijn voorkeur genieten, ondanks het wellicht niet nodig zal zijn..

Ik vroeg mij overigens ook af, is nvidia G-sync officieel dood verklaard?
Want ik vond namelijk dit.

https://www.techpowerup.c...c-to-displayport-standard

En sorry als ik niet overal verstand van hebt, want sommige dingen gaan wat me grenzen te buiten.. En daarnaast ik heb sinds 2009 geen nieuwe monitor meer gekocht, en volg het helaas niet allemaal wat er zo hier en daar gaande is en wat er op de markt te krijgen is..

Enigste wat mij een beetje bij bleef was de overstap van 60-75hz naar overdrive panelen voor de rest weinig gevolgd. Althans vriendelijk bedankt voor je reactie.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Met collega hierboven, mijn keuze zou vallen op een mooi Dell IPS scherm, deze bijv:
pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart

Bouw en beeld kwaliteit ga je meer waarderen dan 144hz op jouw PC.

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:12
wagenveld schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 06:00:
Met collega hierboven, mijn keuze zou vallen op een mooi Dell IPS scherm, deze bijv:
pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart

Bouw en beeld kwaliteit ga je meer waarderen dan 144hz op jouw PC.
Ik kan uit ervaring de U2414H ook aanbevelen. Ik heb hem sinds 2 weken en ben er tot nu toe zeer tevreden over.

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

• Robin4
Ik vind die zilvere voet niet zo mooi afsteken bij de rest helaas.. Prijs is perfect, misschien het scherm ook.

Wil liever een zwart model of in de gamers look.

Pagina: 1