16.5 cm speakers inbouwen in de voordeuren, incl. tweeters.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407039

Topicstarter
Hallo mensen,

Neem het mij niet kwalijk, ik heb veel verstand van vrouwen en computers, maar audio (nog) niet.
Om sluitende topic te voorkomen, wil ik jullie wat vragen.

Uiteraard heb ik allereerst mij verdiept en ben ik naar een speciaal zaak gegaan.

Zo heb ik geleerd dat je eigenlijk 3 sets hebt. Speaker, versterker en subwoofer voor de bass.
Nu is het zo, dat ik de auto zo standaard mogelijk wil houden, en ik dus wel de bass wil, maar het met 'minder' moet gaan doen.

Mijn auto bezit tevens tweeters aan de bovenkant. Dus voor mooi geluid/hoge klank moet ik dus ook tweeters boven hebben. (je hebt ze ook 3 in een, in de speakers zelf, maar dit zitten laag).

Mijn vraag nu is dus: Welke 16.5 speaker is degelijk met een budget van max 120,- euro? Deze moet dus zijn twee speakers incl. tweeters voor de hoge tonen. (Bij de speciaalzaak hadden ze daar vanaf 180 euro). Anders had ik daar wel verder om advies gevraagd en wat gekocht.

Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:45
Wat je zoekt heet een compo-set, tweeter en woofer zijn dan apart. Bij een coaxial zitten de tweeter en woofer op elkaar.

Die beginnen al bij een lager bedrag als 180,-. In een van mijn vorige auto's had ik Pioneer TS-H1703 speakers in de voordeur zitten. Kostten me toen 130,- en de kwaliteit van die speakers is meer dan voldoende voor de meeste mensen. Voordeel van deze speakers voor mij was dat ze met diverse montage spullen kwamen om ze op fabrieks montage punten te monteren. Of deze spullen compatibel zijn met jouw auto is een kwestie van RTFM. ;)

Ook kan het vervangen van de fabrieksradio al een flinke stap voorwaarts zijn.

Wat meer info zou ook handig zijn.
Wat voor auto moet alles in?
Wat voor radio en speakers zitten er nu in?
Wat is je budget?
Moet het gewoon hard gaan of wil je geluidskwaliteit?

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:39

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Er zijn zeker wel goedkopere setjes te vinden, extreme geval kan je zelfs nog 2de hands kijken voor wat hogere setjes (mits wel netjes gebruikt natuurlijk :P).

Ik heb zelf de JBL GTO speakers (die pioneers zijn ook erg goed, zelfs Sony Xplod kan nog wel :P), maar wil je beetje geluid zal je ook naar je autoradio moeten kijken. Hoe mooi je speakers zijn, een simpel 4x8RMS radio gaat het niet veel mooier maken.

Wel een belangrijk punt om op te letten, inbouwdiepte. Diameter is vaak geen probleem (al lijken sommige toch wat rare 16,5 en 17,5 te hebben die stiekem groter of juist kleiner zijn), maar inbouwdiepte bij de speakers die veelal wat zwaardere bass hebben gaan niet altijd passen door bv een balk die achter je speaker zit, kijk daar dus ook eerst goed naar (waar ik dus de eerste keer flink fout ging).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MewBie schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 00:16:
Wat je zoekt heet een compo-set, tweeter en woofer zijn dan apart. Bij een coaxial zitten de tweeter en woofer op elkaar.

Die beginnen al bij een lager bedrag als 180,-. In een van mijn vorige auto's had ik Pioneer TS-H1703 speakers in de voordeur zitten. Kostten me toen 130,- en de kwaliteit van die speakers is meer dan voldoende voor de meeste mensen. Voordeel van deze speakers voor mij was dat ze met diverse montage spullen kwamen om ze op fabrieks montage punten te monteren. Of deze spullen compatibel zijn met jouw auto is een kwestie van RTFM. ;)

Ook kan het vervangen van de fabrieksradio al een flinke stap voorwaarts zijn.

Wat meer info zou ook handig zijn.
Wat voor auto moet alles in?
Wat voor radio en speakers zitten er nu in?
Wat is je budget?
Moet het gewoon hard gaan of wil je geluidskwaliteit?
Dank voor je reactie.
  1. Ik heb zelf een Pioneer DEH-9600BT autoradio, flinke voor uitstap dan mijn standaard Radio toen.
  2. Ik heb geen flauw idee wat voor boxen in nu heb in de voordeuren, weet alleen dat ze 16.5 cm groot zijn.
  3. Het gaat om een VW Passat van 2003.
Budget voor dit alles was 120,- maar ik wil best gaan naar 150,- voor iets moois en degelijks.
Wat ik wil is 'mooi/helder' geluid, maar ook een beetje 'bass'. Met meet Pioneer radio, kon ik dat instellen, en dat voldoende in mijn standaard boxjes, waarvan nu 1 kraakt. Ik hoef geen extra hard geluid o.i.d, ik ga nooit voorbij de 20/30% volume.

Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-06 17:25
Voor nette prijzen kan je beter kijken op sites als http://www.pimtensen.nl en http://caradio.nl .
In het algemeen:
-Vermijd instap compo sets, liever een klasse hoger
-oude series, kunnen soms bijzonder goed geprijsd

Het meeste spul van de grotere merken rondom de 100,- klinkt oké en net als hifi is het afhankelijk van je smaak.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SinergyX schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 00:25:
Er zijn zeker wel goedkopere setjes te vinden, extreme geval kan je zelfs nog 2de hands kijken voor wat hogere setjes (mits wel netjes gebruikt natuurlijk :P).

Ik heb zelf de JBL GTO speakers (die pioneers zijn ook erg goed, zelfs Sony Xplod kan nog wel :P), maar wil je beetje geluid zal je ook naar je autoradio moeten kijken. Hoe mooi je speakers zijn, een simpel 4x8RMS radio gaat het niet veel mooier maken.

Wel een belangrijk punt om op te letten, inbouwdiepte. Diameter is vaak geen probleem (al lijken sommige toch wat rare 16,5 en 17,5 te hebben die stiekem groter of juist kleiner zijn), maar inbouwdiepte bij de speakers die veelal wat zwaardere bass hebben gaan niet altijd passen door bv een balk die achter je speaker zit, kijk daar dus ook eerst goed naar (waar ik dus de eerste keer flink fout ging).
Dank voor je reactie, ik heb een Pioneer DEH-9600BT autoradio, 1.5 jaar geleden gekocht voor 270,- toen.
http://www.autoradiostore.nl/product/412039/pioneer-deh-x9600bt.html#product_specifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Razkin schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 00:49:
Voor nette prijzen kan je beter kijken op sites als http://www.pimtensen.nl en http://caradio.nl .
In het algemeen:
-Vermijd instap compo sets, liever een klasse hoger
-oude series, kunnen soms bijzonder goed geprijsd

Het meeste spul van de grotere merken rondom de 100,- klinkt oké en net als hifi is het afhankelijk van je smaak.
Dank PimTensen, daar heb ik mijn autoradio gekocht toen!
Ik zal even kijken.

Edit; Grappig, ik had hen nog gemaild.
Hij raadde mij het volgende aan: Rockford Fosgate R165-S of de Kicker CSS654.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 407039 op 23-04-2016 00:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:39

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anoniem: 407039 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 00:49:
[...]

Dank voor je reactie, ik heb een Pioneer DEH-9600BT autoradio, 1.5 jaar geleden gekocht voor 270,- toen.
http://www.autoradiostore.nl/product/412039/pioneer-deh-x9600bt.html#product_specifications
Dat is inderdaad nog een aardige autoradio, ik heb lange tijd 1 van die non-BT's gehad (8300?) en bleef lange tijd toch 1 van de radio's met beter geluid (alleen MP3 afspelen via USB werkte erg slecht).

Die Fosgates moet je dus heel goed opletten dat het gaat passen, in mijn oude 306 had ik in m'n hoedenplank de 1964s gehad en die zijn al bijzonder diep, maar zijn zeker ook een optie.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Het heeft geen enkel nut om tweeters laag in de deuren te plaatsen. Tweeters hebben namelijk een hele nauwe afstralingshoek waardoor je ze simpelweg amper hoort of het geluidsbeeld totaal verstoord wordt door room-effects. Tweeters kan je beter hoog in de deuren/dashboard plaatsen en direct op je giechel gericht. Ze zitten nu ook niet voor niets hoog in de deuren. Dan kan je beter investeren in een goede single midrange en de huidige tweets laten zitten. Daarbij goede tweets koop je voor 8e per stuk, het heeft geen enkele zin om je midrange daardoor te laten beperken.

Edit: Oh je wilt de tweets wel alleen boven hebben. Ik zou ze lekker laten zitten en een mooie midrange van polkaudio, pioneer, xplod, jbl ofzo uitzoeken. Wel even op mdf ringen monteren en als het kan mss je deuren wat dempen.
Haha riiight. :p :p

[ Voor 12% gewijzigd door Oyster op 23-04-2016 01:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:45
Anoniem: 407039 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 00:47:
[...]

Dank voor je reactie.

• Ik heb zelf een Pioneer DEH-9600BT autoradio, flinke voor uitstap dan mijn standaard Radio toen.
Is dat in ieder geval al opgelost. :+
• Ik heb geen flauw idee wat voor boxen in nu heb in de voordeuren, weet alleen dat ze 16.5 cm groot zijn.
Standaard papieren speakers dan waarschijnlijk. :P
• Het gaat om een VW Passat van 2003.
Ongeacht welke speakers je koopt, je gaat een set speaker adapters nodig hebben.
Waarschijnlijk is dit de juiste, maar dat moet je zelf controleren.
http://www.pimtensen.nl/c...2-16-5cm-speaker-adapter/

Volgens Pioneer USA kun je speakers met een inbouwdiepte van 3" kwijt.
De door mij genoemde Pioneer speakers zouden compatibel zijn met Volkswagen wat betekend dat alles Plug-and-Pray zou moeten zijn, geen draden solderen, gewoon de tweeter monteren met de juiste adapter, woofer met bovengenoemde speaker adapter monteren, stekkers in elkaar prikken en gaan. :)
Budget voor dit alles was 120,- maar ik wil best gaan naar 150,- voor iets moois en degelijks.
Wat ik wil is 'mooi/helder' geluid, maar ook een beetje 'bass'. Met meet Pioneer radio, kon ik dat instellen, en dat voldoende in mijn standaard boxjes, waarvan nu 1 kraakt. Ik hoef geen extra hard geluid o.i.d, ik ga nooit voorbij de 20/30% volume.
Dank.
M.b.t. het dik gedrukte... been there, done that... had mijn radio vervangen door een aftermarket radio en een paar maanden later kwam er alleen nog maar gekraak uit de woofers. :+
Toen de speakers door de genoemde Pioneer's vervangen en nergens last meer van gehad.
Fabrieksspeakers kunnen makkelijk overweg met de fabrieksradio, vervang je de radio voor een goede aftermarket zullen vroeg of laat de speakers het begeven als je het volume regelmatig een beetje open draait.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thanks allen.
Na jullie reactie's gelezen te hebben, ben ik van plan om een van de volgende Pioneers autospeaker te kopen.Moeilijk haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saert
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-07-2024
Blijf dit topic even volgen, ga binnenkort een nieuw setje halen.

Op dit moment zijn mijn boxen er als het ware er doorheen, en krijg ik meer geluid uit de standaard Ingebouwde tweaters. Heeft dit te maken doordat er geen versterker aan is gesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
...
Pagina: 1