Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Studie/Allround laptop Budget ± 1000

Pagina: 1
Acties:

• N. Meijer
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-09 22:46
Ik ben opzoek naar een vervanger voor mijn lieve computertjes.
Heb momenteel een Laptop en Desktop. Maar dat is niet ideaal voor de studie.
Zodra ik thuis ben zit ik op de desktop omdat het wat fijner kijkt op de 2 schermen.
Maar voor de studie doe ik verder alles op de laptop.

Daardoor moet ik veel bestanden/projecten uitwisselen. en alle programma's dubbel instaleren.
En dat is nogal onhandig.

Voor het idee, ik heb nu een.

Dell 7737 17inch met een i5-4210 en gt750m videokaart.
Desktop met een amd a8-6600k en een HD7950

In theorie volgens benchmarks zouden de cpu's ongeveer gelijk moeten liggen. (Terwijl ik dacht dat de 6600k een stuk sneller was)
Maar in praktijk is de i5 toch een stuk sneller. Wat verder dus het nut van een Desktop een beetje teniet doet als deze toch niet sneller is.(gpu daar gelaten)

Wat ga je met je laptop doen?
Zo ongeveer alles. Word, downloaden. serie kijken, Programmeren/compilen, en moet wel een spelletje kunnen spelen als het moet.

Eisen die ik aan de laptop heb:
-i7 Quad
-Minimaal 750m videokaar. Al moet beter waarschijnlijk wel haalbaar zijn.
-Heb in mijn huidige laptop een 500Gb 840 evo SSD zitten Deze kan eventueel mee naar zijn opvolger.
- ~15,6" of 17" zolang die maar lichter dan de huidige 3.3 kilo is.
- Mogelijk dockable ?
- 1080p Mat scherm zonder touch (Heb nu een "wat minder fijn" glanzend touch screen.
- Dvd drive is niet vereist.
- Accu is ook wel leuk natuurlijk. Maar tegenwoordig is dit allemaal wel redelijk denk ik.

En het ideaalste zou zijn als de laptop dockable is. Al heb ik daarvoor een beetje problemen mee om kandidaten daarvoor te zoeken.
Maar ik geloof dat een display port in principe ook werkt om 2 schermen aan te sturen

Wat is je budget?
1000,- Eventueel iets rekbaar met een mooie dock oplossing

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja veel voor de studie. Heb nu 17" Maar de voorkeur gaat uit naar 15,6. Heb liever dus ook geen blokje beton :) in mijn tas zitten zoals mijn huidige Dell van 3.3KG excl adapter.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen Acer, heb daar niet zo goede ervaring mee.
En windows is voor mij het handigst, dus geen apple.
En zit ook niet echt op een gamer laptop te wachten.

Wat ik zelf gevonden heb.
pricewatch: Asus N552VX-FY186T
pricewatch: Asus N552VX-FY161T
Niet veel verschil enkel hdd / shdd

Alhoewel de 17" ook wel leuk is.
pricewatch: Asus N752VX-GC099T

Allemaal met een 6700HQ en een GTX 950. en een mat schermpje
Allemaal zonder ssd maar die heb ik zelf nog.

Enkel heb ik dan geen docking oplossing. maar ik zie bijvoorbeeld usb C
Zou dat een mogelijkheid zijn voor docking?

Iemand toevallig andere ideeën ? Want waarschijnlijk zoek ik met de oogkappen op en zie ik vanalles over het hoofd

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:59
Voor docking stations is er een pricewatch hier op tweakers: http://tweakers.net/categ...cking-stations/producten/
Houd wel rekening dat het dock je videokaart "vervangt" dus dan gamen op 2 externe schermen minder soepel is dan op de laptop zelf.

Overigens, waarom gebruik je niet een cloud opslag om alles overal beschikbaar te hebben. Ik heb MS Onedrive en daarmee op elke machine waar ik met mijn MS account inlog de beschikking over mijn bestanden. Je kunt ook een willekeurige andere cloud opslag gebruiken, maar dit vond ik de makkelijkste, het integreerd blind, met anderen moet je een extra programma installeren om hetzelfde te bereiken.

• N. Meijer
Oh Bedank, stom dat ik zelf nog niet tot die conclusie was gekomen om daar te kijken.

En heb net gelezen dat een usb3 dock de IGPU gebruikt inderdaad.

En als cloud gebruik ik Dropbox voor mijn bestanden, Maar dit vind ik prettig voor documenten en dergelijke.
Als ik tussen programma's Projecten moet gaan uitwisselen via een cloud werkt dat niet altijd. Er zijn programma's waarbij de instellingen algemeen zijn en dus niet in een project worden opsgeslagen.
Waardoor je ze alsnog 2 keer moet toepassen. Laten we het zo zeggen niet alle software is compatible met de cloud oplossing. Ik heb zelfs nog software die niet werkt als er een underscore of spatie in een mapnaam staat.
En ik moet nog steeds alles 2 keer installeren

Ik kijk nog even rustig verder, Probeer geen overhaaste beslissingen te nemen. hehe
Maar ik zit te denken aan deze:
pricewatch: Asus N752VX-GC088T

Verwijderd

Je zou eventueel voor deze MSI kunnen gaan: GE72 6QD-019NL
Goedkoopste prijs http://eggaming.nl/gaming-laptops/ge72-6qd-019nl.html
Is wel 40-50 euro duurder dan de Asus maar dan heb je wel een gtx 960m, die een stuk beter is dan de 950m.

• N. Meijer
@ Rickertttt Bedankt voor je reactie :)
Heb het even opgezocht en de GTX960m is idd wel een stukkie beter dat de GTX950m
Zie ook dat de 950 maar ddr3 heeft. Maar heeft daarentegen wel 4gb ram tegenover de 2 van de 960.

Gekeken naar de specificaties is die MSI idd goede keus. Daar weegt enkel wel tegenop dat een beetje gamer looks heeft.......
Lastig Lastig |:(

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-11 22:36
Heb je deze laptop al in overweging genomen?
Dell Inspiron 15 - 7559 (http://www.dell.com/nl/p/...-7559-laptop/pd?ref=PD_OC). Wel een gaming laptop maar Dell heeft dit naar mijn mening erg bescheiden gehouden met de rode ipv witte letters/ring om het Dell logo. Als je een kopie van jouw studentenkaart naar Dell stuurt kost de basis configuratie 900 Euro. (10% eraf). Je eigen SSD kun je er makkelijk inschroeven (1 schroefje en de hele bodemplaat komt eraf). Een poort voor een dockingstation heeft de laptop niet, mij is wel verteld dat je de instellingen zo kunt aanpassen dat het scherm dicht kan en je verder kan werken (met de juiste instellingen en natuurlijk een extern scherm, toetsenbord en muis).

Hands-on ervaring met deze laptop heb ik (nog) niet, die van mij is namelijk op dit moment onderweg uit China naar NL. Op het internet zijn genoeg reviews en video's te vinden, die je een goede impressie kunnen geven.

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Martijn-HK schreef op woensdag 27 april 2016 @ 22:51:
Heb je deze laptop al in overweging genomen?
Dell Inspiron 15 - 7559 (http://www.dell.com/nl/p/...-7559-laptop/pd?ref=PD_OC).
Wat een zenuwen website heeft Dell toch. Het blijft maar laden en knipperen.

• N. Meijer
Dell heeft nooit echt een fijne site gehad, hehe

Ik heb zojuist een lenovo usb 3 dock gekocht. pricewatch: Lenovo ThinkPad USB 3.0 Dock
Bovenstaande link Is volgens mij hetzelfde maar ik heb type 0A33980

2 Dvi schermen er aan gehangen, Gigabit netwerk, toetsenbord, en muisje.
Na het installeren van een 26mb drivertje werkte alles al!

Terwijl hij 2 schermpjes aan stuurt (Wel volgens mij via de IGPU) trekt die gewoon nog het interne netwerk tot zijn max.

En het is allemaal hotswapable. (Ben ik niet gewend van windows)
Kortom geweldig apparaatje, Werkt boven verwachting goed. (Met mijn dell 7737)

Dus mijn dockje heb ik al.
Enkel nu nog een laptop

Waarschijnlijk wordt het een clevo 170rf (Zie laptopplus)
-17 inch
- i7-6700
- GTX 965
- Mat IPS
- Geen ram / hdd
- Extra adaptertje.
Voor ongeveer 1000,-

SSD heb ik nog, enkel nog 2 8gb ram reepjes erbij. :)
Pagina: 1