Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-11 20:57
Wat ik zoek, een telefoon dus, android, minimaal 2 Gb ram, minimaal 16 Gb intern geheugenen mogelijkheid tot een geheugenkaartje.
Verder een minimale resolutie van 1080x1920, minimale schermgrootte van 5,5 inch en een OLED scherm.
Ook een goede camera is een vereiste minimaal 13 MP een fingerprintscanner, NFC en een notificatie LED is ook een vereiste.

Wat ik al gevonden heb:

Samsung note 4 (een swipe fingerprintscanner vind ik niets....)
Huawei Mate S (De chipset heb ik niet zo'n goed gevoel bij...)
Samsung Galaxy A7 (2016) (geen notificatie light helaas....)
Oneplus 3 (specs lijken te gaan voldoen aan mijn eisen!)

Nog 1 ding; er mag echt geen mediatek processor in zitten!

Hebben jullie nog suggesties, zie ik telefoons over het hoofd?

Alvast bedankt! _/-\o_

Alle reacties

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Op wat voor termijn wil je de telefoon gaan kopen? Oneplus3 gaat denk ik wel na de zomer worden voordat ie een beetje beschikbaar is.

Hoi!

• Kapot
Liefst gisteren als ik er 1 vind die aan bovengenoemde voorwaarden voldoet, en geen 800 euro kost......

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:14

itsalwaysme

Graast voor DB

Als je op die specs zoekt, kom je alleen op deze uit.
Alleen geen fingerprintscanner volgens mij.

Maar had je zelf natuurlijk ook al gevonden?

[ Voor 11% gewijzigd door itsalwaysme op 22-04-2016 20:00 ]

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• Kapot
Klopt, maar idd geen fingerprintscanner en de processor die een erg slechte naam heeft, ik had deze idd ook al gevonden, toch bedankt!

Ik dacht zelf dat ik niet zoveel eisen had maar blijkbaar wil ik weer iets wat of lastig of erg duur is......

Verwijderd

Onlangs een Huawei Mate 8 gekocht. Uitstekende 6" smartphone die zeer snel is. Met de fingerprintscanner start het toestel binnen 1 sec op. En ondanks enkele negatieve berichten, is de camera zeker nier slecht.
Ondanks dat ie geen oled scherm heeft en de resolutie lager is dan de Galaxy Note 4(mijn vorige smartphone),
vind ik het scherm zeer goed. Ook de uitstekende batterijduur is een plus.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2016 09:45 ]

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:50
In je OP noem je de Mate S en geeft aan geen goed gevoel te hebben bij de chipset. Kun je aangeven waarom niet?

• Pastapipo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-11 17:40
Ik zat aan de Oppo F1 Plus te denken, maar die heeft een Mediatek MT6755 Helio P10 processor. Mag het echt niet? ;)
Anders een Oppo R7 Plus, die heeft een Snapdragon 615...

Beide voldoen verder aan je eisen.

[ Voor 11% gewijzigd door Pastapipo op 25-04-2016 10:03 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Kapot schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 19:39:
Samsung note 4 (een swipe fingerprintscanner vind ik niets....)
Huawei Mate S (De chipset heb ik niet zo'n goed gevoel bij...)
Samsung Galaxy A7 (2016) (geen notificatie light helaas....)
Oneplus 3 (specs lijken te gaan voldoen aan mijn eisen!)
  • De OnePlus 3 zal waarschijnlijk pas in oktober/november goed verkrijgbaar zijn, als de launch hetzelfde is als de OPO en OP2. Aangezien je de telefoon gisteren al wilde hebben, valt die dus af.
  • De Note 4 zou ik persoonlijk ook niet meer aanschaffen, aangezien het toestel al 1,5 jaar oud is.
Verder mis ik je budget nog in de OP, ik lees dat je geen 800 euro wilt uitgeven, maar ik lees ook niet wat je wel wilt uitgeven.

Als ik even je eisen in de Pricewatch gooi, komen er een hele rits telefoons uit gerold. Waarvan ik persoonlijk geen één toestel er echt uit vind springen. Ze hebben allemaal wel wat nadelen. Te oud, te slechte soc, te lage prijs/kwaliteit verhouding.

• Kapot
Max 500 euro is het budget, een note 5 overweeg ik, met minimaal 32 Gb intern zou het sd slot kunnen vervallen.......

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Kapot schreef op maandag 25 april 2016 @ 12:55:
Max 500 euro is het budget, een note 5 overweeg ik, met minimaal 32 Gb intern zou het sd slot kunnen vervallen.......
De combinatie > 5,5" en amoled komt gewoon heel weinig voor. Als je Amoled of het formaat laat vallen, wordt de keus al een stuk groter (en beter).

Verwijderd

Als je amoled laat vallen, heb je de Motorola Moto X Style(5,7") en de LG G4 (5,5") als goede smartphones, binnen je budget.

• Kapot
De motorola heeft geen fingerprintscanner toch?

De Note 5 trekt me wel enorm nu, is alleen een goede 500 euro.... ;w

[ Voor 59% gewijzigd door Kapot op 25-04-2016 14:18 ]

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Kapot schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:06:
De motorola heeft geen fingerprintscanner toch?

De Note 5 trekt me wel enorm nu, is alleen een goede 500 euro.... ;w
De hoge prijs van de Note 5 komt omdat het toestel officieel niet te koop is in Nederland en daardoor geïmporteerd moet worden.

Verwijderd

De Huawei Mate 8 heeft een uitstekende fingerprint scanner en batterijduur. 6" scherm resolutie 1080x1920.
Is ook sneller dan de Galaxy Note 5. Is wel boven €500.'k heb de mijne bij Coolblue gekocht als tweedekansje voor €503. Werkt perfect en niks van gebruikssporen.

• hsst
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-09-2022
Is het een probleem om te importeren uit bijv. China? Anders voldoet de Meizu pro 5 aan alle eisen, inclusief de prijs.

• Kapot
Geen enkel probleem, als ik maar volledig 4G heb!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:45
nieuws: Zuk presenteert Z2 Pro-smartphone met 5,2"-oledscherm

Deze? Is wel 5,2 inch scherm maar lijkt wel echt een super prijs/kwaliteit verhouding te krijgen

• Kapot
Hsst goeie tip!

• hsst
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-09-2022
Kapot schreef op maandag 25 april 2016 @ 16:58:
Geen enkel probleem, als ik maar volledig 4G heb!
Je hebt wel 4G, maar zoals bij veel chinese telefoons zijn het de chinese 4g banden. Je hebt dus geen volledig 4G.

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Bartske schreef op maandag 25 april 2016 @ 17:00:
nieuws: Zuk presenteert Z2 Pro-smartphone met 5,2"-oledscherm

Deze? Is wel 5,2 inch scherm maar lijkt wel echt een super prijs/kwaliteit verhouding te krijgen
Prijs kwaliteit verhouding is inderdaad echt perfect. Maar het mist de veelgebruikte band 20. 4G zal hierdoor maar beperkt functioneren.

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:45
rens-br schreef op maandag 25 april 2016 @ 21:29:
[...]

Prijs kwaliteit verhouding is inderdaad echt perfect. Maar het mist de veelgebruikte band 20. 4G zal hierdoor maar beperkt functioneren.
Weet niet waar je dat vandaan hebt gehaald maar in de reacties ol dat artikel staat dat hij band 20 gewoon ondersteund
http://m.zuk.com/z2pro/specs/index.html

[ Voor 5% gewijzigd door Bartske op 25-04-2016 21:36 ]

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Bartske schreef op maandag 25 april 2016 @ 21:34:
[...]
Weet niet waar je dat vandaan hebt gehaald maar in de reacties ol dat artikel staat dat hij band 20 gewoon ondersteund
http://m.zuk.com/z2pro/specs/index.html
Verkeerde bron geraadpleegd. Had bij de Z1 gekeken.

• Kapot
Heb zelf de Huawei Honor 5X nog gevonden, zonder AMOLED scherm maar dat zou eventueel nog wel kunnen, liever niet, ik baal er van dat Samsung zijn midrange modellen (A7) wel bv. OIS en een fingerprint sensor meegeeft maar verdorie geen notificatie LED, waar slaat dat op?!?!?!?

• BabyRattle
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-11 21:24
Galaxy s5 voldoet eraan volgens mij. 200 -250 euro op Marktplaats.

• rens-br
  • Nu online

rens-br

BabyRattle schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:02:
Galaxy s5 voldoet eraan volgens mij. 200 -250 euro op Marktplaats.
Maar nu nog een telefoon kopen van 2 jaar oud, kan ik eigenlijk niemand aanraden.

• BabyRattle
Is misschien waar. Maar qua prijs en een stevige tpu case met beeldschermbeschermingsfolie erop kan je ervan uitgaan dat het wel goed zit.

Heb een tweede gehaald voor mn partner

Wat zou er na 2 jaar verouderd moeten zijn? Accu ? Tientje heb je een nieuwe batterij. Zelf werkt op beide telefoons de accu nog goed en hebben we niks hoeven te vervangen.

Beschermingshoesjes e.d zijn inmiddels ingeburgerd bij het volk.

Updates gaan nog steeds door. Gisteren nieuwste update geinstalleerd.

[ Voor 7% gewijzigd door BabyRattle op 04-05-2016 10:13 ]

Verwijderd

Er is ook de Galaxy S5 Neo. Die is recenter(augustus 2015). Iets minder snel maar betere camera.Wel geen 4K video.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2016 12:11 ]

• Kapot
Heeft de S5 een fingerprintsensor dan?

• Kapot
BabyRattle schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:12:
Is misschien waar. Maar qua prijs en een stevige tpu case met beeldschermbeschermingsfolie erop kan je ervan uitgaan dat het wel goed zit.

Heb een tweede gehaald voor mn partner

Wat zou er na 2 jaar verouderd moeten zijn? Accu ? Tientje heb je een nieuwe batterij. Zelf werkt op beide telefoons de accu nog goed en hebben we niks hoeven te vervangen.

Beschermingshoesjes e.d zijn inmiddels ingeburgerd bij het volk.

Updates gaan nog steeds door. Gisteren nieuwste update geinstalleerd.
Ik denk dat rens de verouderde hardware bedoelt .....

Verwijderd

Kapot schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 15:06:
Heeft de S5 een fingerprintsensor dan?
De S5 heeft een fingerprintscanner. De S5 Neo niet.

• Kapot
Ik heb zelf ok al eens naar de S5 gekeken, de S5 Plus dan, maar de verouderde hardware houd me toch nog tegen, evenals de swipe vingerscanner.....

• BabyRattle
Imo enige reden voor snellere hardware is games. Rest werkt prima zoals internetten navigatie vlekkeloos nog geen enkele keer meegemaakt dat de tel vastliep. Vaak wel 30 tabs open op internet en geen vertraging meerdere mavigatiesoftware en flitsmeister tegelijk open geen slowdown.
Telefoon gaat makkelijk een hele dag mee op de accu.

Net als met de processoren nadat de eerste core i7's er waren waren er geen grote merkbare verschillen meer met normaal gebruik van een conputer,alleen games.

Ik moet zeggen alle huidige games die op de playstore staan werken allemaal naar behoren op de S5. Ieder zn eigen keus en geld. Maar dan weet je het in ieder geval van mij over de S5 dat het meer dan goed is voor een kwart van een nieuwe telefoonprijs.

[ Voor 13% gewijzigd door BabyRattle op 04-05-2016 20:44 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

De HTC One A9 zie ik hier nog niet...
Geen 5,5 inch, dat klopt, stukje kleiner, maar om al je eisen te vinden in één mobiel, ik ken 'm nog niet :p

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Pagina: 1