Retro game PC (Pentium II & Voodoo 2)

Pagina: 1
Acties:

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-11 01:39
Beste Mede-Tweakers.

Omdat ik ga verhuizen en meer plek heb, heb ik besloten om een retro game PC in elkaar te zetten. Dit wil ik doen door wat onderdelen te verzamelen maar ik zit toch nog met wat vragen en ik wil graag weten naar welke onderdelen ik het beste kan zoeken.

Waar zit ik niet op te wachten?

''Waarom doe je dit'' en ''gebruik Virtual box of dergelijk'' posts. Ik wil graag een retro game PC in elkaar zetten omdat ik dat leuk vind en ik gewoon van retro PC games hou.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met het game systeem de retrogames in de beste kwaliteit kunnen spelen in combinatie met een 3DFX Voodoo 2 in SLI. De retrogames die ik ga spelen om het systeem is ong max SimCity 3000 (2000 era) Ook zou ik er evt huiswerk op kunnen maken als mijn eigen PC aan het renderen is en dus lagt als de neten.

Wat mag het systeem gaan kosten?
niet echt een budget voor aangezien het meeste werk grabbelen in een bak is of op internet voor een paar 10tjes handelen. Maar voor een mooie kast, een fatsoenlijke voeding en SSD zou ik graag max €80,- willen uitgeven.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Ja, ik heb bij diverse kringlopen deze onderdelen kunnen verzamelen:

Moederbord: Abit ab-bx6
Dit moederbord is jumper free en kan zelfs na een Bios upgrade Pentium 3 processors aan, (lekker future proof) ook nog ISA sloten waardoor ik nog wat legacy kaarten kan aansluiten en off course genoeg PCI sloten. Er zijn ook nog overklok mogelijkheden voor dit mobo vandaar dat ik dit moederbord heb gered uit de stortbakken.

Netwerkkaart: 3com 920-br05

komt uit een oude server van 10.000 gulden dus het zal wel goed zijn :) 10/100 Mbit dus kan ik ook nog een dikke lan houden.

USB: Sweex US102 USB 2

Aangezien het mobo maar 2 USB poorten heeft zou ik er graag nog een paar bij willen hebben, met deze PCI kaart ben ik gelukkig voorzien van alle moderne gemakken en kan ik ook front USB gebruiken dankzij de handige interne USB uitgang.

Geluidskaart: Aound Blaster awe64

That's right, dit stukje vintage gaat mooi draaien in de PC. Het is niet de beste soundcard in vergelijking met de latere PCI versie maar ik moet helaas wijken naar de ISA kaarten aangezien al mijn PCI bussen vol zitten.

Videokaart: Diamond 6326A AGP

Om eerlijk te zijn heb ik geen idee of dit een okey kaartje is voor mijn ultimate gaming rig maar volgens een paar vage sites was het een goed kaartje. Ook twijfel ik of het nog zo boeiend is aangezien ik een SLI voodoo 2 opstelling ga maken.

Voodoo kaart 1: Diamond monster 3d ii 3dfx voodoo 2 12 mb pci

Dit stukje geschiedenis lag zomaar in een recyclings bak, schandalig! Gelukkig heb ik hem gered van zijn noodlot en kan hij samen met een broertje dienst doen in de PC.

OS Windows 98, omdat dit standaard was in die tijd. Maar ik zit ook te twijfelen tussen Kubuntu en Windows XP. Is Kubuntu goed te doen en is Windows XP niet te zwaar voor het systeem?

Verder heb ik ook de DVD drive, 2x 128 RAM en een Floppy drive. Maar dat is niet zo boeiend :*) Ook de monitor en muis/toetsenbord van mijn oude set-up worden verhuist naar deze PC. Windows 98 is ook normaal in die tijd en als ik hem achter een firewall zet denk ik niet dat er veel kan gebeuren. (sowieso zijn er nog virusen die de DOS kernel kunnen misbruiken?)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

De volgende onderdelen heb ik nog nodig:

Pentium II: Ik weet niet welke versie van de Pentium 2 ik het beste kan pakken. Het liefst wil ik geen Pentium 2 Xeon editie omdat deze wat te overkill lijkt (nja overkill >:)) Dus het liefst een Pentium 2 non-Xeon editie (ook omdat die xeons wat zeldzamer zijn) Dus hier graag wat advies bij.

2e Voodoo kaart: Het liefst wil ik eenzelfde Voodoo kaart, maar is het een probleem als ik een andere Voodoo kaart er in zet? Ook mis ik nog de SLI kabel en 2x de Voodoo kabel :(

Voeding: Dit is de meest tricky one en ik heb ook nog geen voeding kunnen selecteren. Het probleem zit het in de -5 volt die vanaf ATX 2.0 is weggelaten. Deze diende voor het aansturen van de ISA bussen maar sinds deze niet meer worden gebruikt is de -5V dus ook weggelaten. Natuurlijk kan ik er een oude frut voeding inzetten maar ik wil het liefst een nieuwe mooie voeding met zwarte sleeving er in hebben. Dus weet iemand een recente voeding waar deze er nog op zit? Als dit simpelweg niet kan zou ik graag willen weten wat goede voedingen waren in de tijd.

SSD: Ik ga niet voor een HDD maar voor een SSD om herrie te besparen (die oude HDD's zijn herrie dingen eerste klas). Aangezien we in de PW geen SSD;s meer hebben van onder de 16GB gebruiken we onze grote vriend Ali. Deze SSD ziet er wel goed uit en 16GB of 32GB is geloof ik wel voldoende voor het systeem _/-\o_. Ik kan voor 3 dingen gaan, Pata SSD met een 2.5 inch pata ? 3.5 inch pata omvormer. Een Sata>pata omvormer of een Sata PCI kaartje. Maar voor het laatse weet ik niet hoe leuk Win 98 dat vind en of hij sowiezo wel als primaire boot werkt.

Kast: Cooler Master N400 KWN1

Strak, mooi en ziet er goed uit en niet al te duur. En natuurlijk een raampje zodat ik iedereen mijn super OP build kan laten zien!

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag zo stil mogelijk.

Ga je overklokken?
Geen ervaring mee op Pentium II's. Zou hier graag wat tips over willen horen.

Wat verwacht je van ons?[i]

Wat ik zou graag tips willen welke onderdelen ik het beste kan bestellen/zoeken en of de dingen wel allemaal gaan en natuurlijk antwoord op mijn vragen. Misschien ook nog wat Tweakers die een van deze spullen heeft liggen hoewel dit eigenlijk niet de bedoeling is :D (@ mods, als hier problemen mee zijn graag een DMetje, maar ik kan simpelweg nergens op V&A ads vinden met vintage spul)

Graag dank :)

[ Voor 8% gewijzigd door rickboy333 op 22-05-2016 11:29 ]

TIME TO UPGRADE !!!

• rickboy333
Deze mag tevens naar DAA > CAA, sorry :(

TIME TO UPGRADE !!!

• GeneralX
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02:25
Wat betreft de PATA SSD en de CPU kan ik helaas niet veel voor je betekenen, laat staan de Voodoo of SLI connecties. Wat ik wel kan meededelen is dat je de -5V aansluiting nooit zwaar mocht belasten volgens de ATX standaard. Wat je dus zou kunnen overwegen, is om een goedkope 5V voeding aan te schaffen en daarvan de 5V aansluiting op de aarde van je moderne ATX voeding te steken. Vervolgens zal de aarde van de goedkope voeding op een potentiaal van -5V zitten ten opzichte van de aarde van de moderne ATX voeding. De aarde van de goedkope voeding kun je dan op pin 20 van je moderne ATX voeding steken. De -5V lijn heeft tamelijk hoge toleranties, dus het komt allemaal niet heel precies.

EDIT: zie net dat de meeste ISA kaarten niet eens de -5V nodig hebben. Weet je heel zeker dat je die aansluiting nodig hebt?
EDIT2: er staan in de pricewatch ook nog gewoon PATA HDDs, die zullen toch niet zo heel luidruchtig zijn? Afgezien daarvan, als je al een PATA SSD hebt met laptopaansluiting, dan moet je iets als dit hebben: https://www.fasttech.com/...d-drive-converter-adapter

[ Voor 23% gewijzigd door GeneralX op 22-04-2016 20:49 ]

• rickboy333
GeneralX schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 20:27:
Wat betreft de PATA SSD en de CPU kan ik helaas niet veel voor je betekenen, laat staan de Voodoo of SLI connecties. Wat ik wel kan meededelen is dat je de -5V aansluiting nooit zwaar mocht belasten volgens de ATX standaard. Wat je dus zou kunnen overwegen, is om een goedkope 5V voeding aan te schaffen en daarvan de 5V aansluiting op de aarde van je moderne ATX voeding te steken. Vervolgens zal de aarde van de goedkope voeding op een potentiaal van -5V zitten ten opzichte van de aarde van de moderne ATX voeding. De aarde van de goedkope voeding kun je dan op pin 20 van je moderne ATX voeding steken. De -5V lijn heeft tamelijk hoge toleranties, dus het komt allemaal niet heel precies.

EDIT: zie net dat de meeste ISA kaarten niet eens de -5V nodig hebben. Weet je heel zeker dat je die aansluiting nodig hebt?
EDIT2: er staan in de pricewatch ook nog gewoon PATA HDDs, die zullen toch niet zo heel luidruchtig zijn? Afgezien daarvan, als je al een PATA SSD hebt met laptopaansluiting, dan moet je iets als dit hebben: https://www.fasttech.com/...d-drive-converter-adapter
Bedankt voor de tips, heeft me echt geholpen. Maar ik frut liever niet aan de voeding. Of de ISA geluidskaart de -5V nodig heeft weet ik niet en zou ik een keer moeten testen; De Bios herkend maar maximaal 80GB en de Pata HDD's zijn veel duurder dan de goedkope SSD uit China. Dus ik probeer liever eerst dat :)

[ Voor 5% gewijzigd door rickboy333 op 22-04-2016 21:34 ]

TIME TO UPGRADE !!!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01-12 08:57
Ik zou eerder voor een degelijke SATA SSD gaan en dan icm een adapter.

http://www.dx.com/p/sata-to-pata-adapter-card-81615

De Pentium II 333MHz heeft de hoogste multiplier, die je vrij naar beneden kan instellen. Veel verder dan 450MHz komen ze toch niet, dus de winst is beperkt.

iRacing Profiel

• rickboy333
Razkin schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 21:47:
Ik zou eerder voor een degelijke SATA SSD gaan en dan icm een adapter.

http://www.dx.com/p/sata-to-pata-adapter-card-81615

De Pentium II 333MHz heeft de hoogste multiplier, die je vrij naar beneden kan instellen. Veel verder dan 450MHz komen ze toch niet, dus de winst is beperkt.
Ik zat ook te denke aan Sata PCI kaartjes maar helaas heb ik daar niet genoeg sloten voor tenzij ik meer op de ISA ga zitten. Ook weet ik niet of Windows 98 het wel zo leuk vind. (maar hij werkt wel door de post heb ik net getest)

TIME TO UPGRADE !!!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:05

Cyphax

Moderator LNX
rickboy333 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 19:30:
Geluidskaart: Aound Blaster awe64

That's right, dit stukje vintage gaat mooi draaien in de PC. Het is niet de beste soundcard in vergelijking met de latere PCI versie maar ik moet helaas wijken naar de ISA kaarten aangezien al mijn PCI bussen vol zitten.
Wat ik mij kan herinneren uit die tijd is dat juist de ISA-versie van die Awe64 wel goed klonk maar de PCI-versie niet. Ik heb ze misschien allebei nog wel liggen ook (die Awe64 ISA in elk geval).
OS Windows 98, omdat dit standaard was in die tijd. Maar ik zit ook te twijfelen tussen Kubuntu en Windows XP. Is Kubuntu goed te doen en is Windows XP niet te zwaar voor het systeem?
Ik zou eerlijk gezegd gaan voor Windows 98 maar je zou ze op zich ook wel beide kunnen installeren in dual boot. Ze worden beide niet meer ondersteund ofzo dus ik zou me waarschijnlijk in eerste instantie richten op Windows 98.
Verder heb ik ook de DVD drive, 2x 128 RAM en een Floppy drive. Maar dat is niet zo boeiend :*) Ook de monitor en muis/toetsenbord van mijn oude set-up worden verhuist naar deze PC. Windows 98 is ook normaal in die tijd en als ik hem achter een firewall zet denk ik niet dat er veel kan gebeuren. (sowieso zijn er nog virusen die de DOS kernel kunnen misbruiken?)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

De volgende onderdelen heb ik nog nodig:

Pentium II: Ik weet niet welke versie van de Pentium 2 ik het beste kan pakken. Het liefst wil ik geen Pentium 2 Xeon editie omdat deze wat te overkill lijkt (nja overkill >:)) Dus het liefst een Pentium 2 non-Xeon editie (ook omdat die xeons wat zeldzamer zijn) Dus hier graag wat advies bij.
Gewoon iets van een P3 op 1GHz ofzo, http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr zoiets?
2e Voodoo kaart: Het liefst wil ik eenzelfde Voodoo kaart, maar is het een probleem als ik een andere Voodoo kaart er in zet? Ook mis ik nog de SLI kabel en 2x de Voodoo kabel :(
2x de wat? Je moet de doorluskabel en de SLI-kabel inderdaad hebben maar als je die nou echt niet hebt, dan is er nog steeds geen reden voor paniek: http://www.vogonswiki.com...make_a_Voodoo_2_SLI_cable
Zo'n VGA-doorlus-kabel heb je ook niet (1 is zat, in 1 van de Voodoo-kaarten zit geen VGA-kabel)?

Ik zou wel proberen dezelfde kaarten naast elkaar te zetten. Je hebt uitvoeringen van 8MB en van 12MB en ik durf m'n hand er niet voor in het vuur te steken dat dat werkt.
SSD: Ik ga niet voor een HDD maar voor een SSD om herrie te besparen (die oude HDD's zijn herrie dingen eerste klas). Aangezien we in de PW geen SSD;s meer hebben van onder de 16GB gebruiken we onze grote vriend Ali. Deze SSD ziet er wel goed uit en 16GB of 32GB is geloof ik wel voldoende voor het systeem _/-\o_. Ik kan voor 3 dingen gaan, Pata SSD met een 2.5 inch pata ? 3.5 inch pata omvormer. Een Sata>pata omvormer of een Sata PCI kaartje. Maar voor het laatse weet ik niet hoe leuk Win 98 dat vind en of hij sowiezo wel als primaire boot werkt. Ik weet ook niet of de DOS-games die Glide gebruiken onder XP draaien.
Ik ben wel benieuwd hoe dat gaat werken eigenlijk. De oude HD is wat mij betreft ook de grootste bron van zorgen (en ergernis, want traag). :)
Wat ik zou graag tips willen welke onderdelen ik het beste kan bestellen/zoeken en of de dingen wel allemaal gaan en natuurlijk antwoord op mijn vragen. Misschien ook nog wat Tweakers die een van deze spullen heeft liggen hoewel dit eigenlijk niet de bedoeling is :D (@ mods, als hier problemen mee zijn graag een DMetje, maar ik kan simpelweg nergens op V&A ads vinden met vintage spul)
Ik mis eigenlijk alleen nog een Gravis Gamepad uit die tijd. :+

Saved by the buoyancy of citrus

• Razkin
rickboy333 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 23:19:
[...]

Ik zat ook te denke aan Sata PCI kaartjes maar helaas heb ik daar niet genoeg sloten voor tenzij ik meer op de ISA ga zitten. Ook weet ik niet of Windows 98 het wel zo leuk vind. (maar hij werkt wel door de post heb ik net getest)
Die adapters plug je rechtstreeks op de HD...

iRacing Profiel

• rickboy333
Die zal helaas niet werken. Het mobo kan maar maximaal de 750Mhz aan. Maar aangezien het retro moet zijn wil ik er het liefst een P2 in doen ipv een P3
[...]

2x de wat? Je moet de doorluskabel en de SLI-kabel inderdaad hebben maar als je die nou echt niet hebt, dan is er nog steeds geen reden voor paniek: http://www.vogonswiki.com...make_a_Voodoo_2_SLI_cable
Zo'n VGA-doorlus-kabel heb je ook niet (1 is zat, in 1 van de Voodoo-kaarten zit geen VGA-kabel)?

Ik zou wel proberen dezelfde kaarten naast elkaar te zetten. Je hebt uitvoeringen van 8MB en van 12MB en ik durf m'n hand er niet voor in het vuur te steken dat dat werkt.
Ah cool, dat kan ik eens proberen. Wat ik mis zijn de 2 VGA kabels (een van Graka naar Voodoo 1 en de andere van Voodoo 1 naar Voodoo 2) maar je kan ook VGA verlengkabels gebruiken, minder mooi maar het kan.
[...]

Ik ben wel benieuwd hoe dat gaat werken eigenlijk. De oude HD is wat mij betreft ook de grootste bron van zorgen (en ergernis, want traag). :)
[...]

Ik mis eigenlijk alleen nog een Gravis Gamepad uit die tijd. :+
_/-\o_
Razkin schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 00:00:
[...]

Die adapters plug je rechtstreeks op de HD...
Die Sata PCI kaart heb ik nog liggen. Ik heb alleen geen kleine SSD meer :(

TIME TO UPGRADE !!!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
rickboy333 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 00:16:
[...]

Die zal helaas niet werken. Het mobo kan maar maximaal de 750Mhz aan. Maar aangezien het retro moet zijn wil ik er het liefst een P2 in doen ipv een P3
Als het nog maar te vinden is. :)
[...]

Ah cool, dat kan ik eens proberen. Wat ik mis zijn de 2 VGA kabels (een van Graka naar Voodoo 1 en de andere van Voodoo 1 naar Voodoo 2) maar je kan ook VGA verlengkabels gebruiken, minder mooi maar het kan.
Er hoeft geen kabel van Voodoo 1 naar Voodoo 2 dus die mis je niet. :)
[...]
[video]

• CMSTRR
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04-2024

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Dit moederbord is perfect en kan zelfs na een Bios upgrade Pentium 3 processors aan, (lekker future proof)
I lold

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Het is nog een slot 1 mobo ook. 'k Moet nog 2 processoren hebben die daarin passen maar ik ben er een beetje bang voor dat Celerons zijn (waarvan 1 op 266MHz, die kan bijna een dvd afspelen, zo snel is die :+)

• Neuron Collider
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-11 13:02
even in de oude bakken gerammeld, en deze gevonden:
http://www.cpu-world.com/...20BX80526C933256E%29.html
Ik denk dat ik nog ergens sdram heb, als je interesse hebt zoek ik straks nog even.
Cyphax schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 00:44:
Het is nog een slot 1 mobo ook. 'k Moet nog 2 processoren hebben die daarin passen maar ik ben er een beetje bang voor dat Celerons zijn (waarvan 1 op 266MHz, die kan bijna een dvd afspelen, zo snel is die :+)
Ja dat stukje heb ik ook niet...
Afbeeldingslocatie: https://en.wikipedia.org/wiki/Slot_1#/media/File:KL_Socket370_Slot1_Adapter.jpg

Maar ik heb wel een -ooit witte- nu roomkleurig diskettestation! Mag je toch niet vergeten in zo een build lol

Ik weet nog dat ik winxp draaide met een amd k6/2 op 350-400? mhz. Was niet bepaald snel, maar het was vooral het harde schijf die traag was. Ik zou meteen 3 OS erop plaatsen, 98 voor de totale retro look, xp - voor compatibiliteit zal het handig zijn - en het ultra moderne linux naar je keuze.

Ik heb wel gehoord van iemand met veel voodoo kaarten : video: Gathering of the Tweakers - 3dfx-videokaarten :*)

Stukken zijn gratis lol MITS je een foto van je rig post aan het einde 8)
verzenden op jou kosten.

Ik heb zelf nog die amd k6/2 , zowat compleet, met geforce 2 titanium en zip drive, 2x cd writer,... Die ik ook ooit nieuw leven wil inblazen, dus kijk ik zeker uit naar je project.

mvg

edit: gevonden:
http://www.ebay.co.uk/itm...=1018813013464&rmvSB=true
http://www.miljopc.dk/shop/m-tec-pc133-256-2003p.html
ze zien er ongeveer identiek uit
rickboy333 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 00:16:
[...]

Gewoon downclocken?

[ Voor 14% gewijzigd door Neuron Collider op 23-04-2016 10:18 ]

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12 15:45
Ik denk dat je heel veel ellende op je hals gaat halen met windows 98 en deze Sweex US102 USB 2. Een alternatief heb ik 1,2,3 niet voor je... Uit mijn herinneringen is Sweex de meest grote rotzooi icm drivers en windows 98...

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• Neuron Collider
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-11 13:02
Een serial mouse zou een usb poort uitsparen...

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Dus je hebt nog geen processor maar wel het mobo? Ik heb net een van die processoren uit een doos gehaald, een P2 op 350MHz, slot 1, die doet het misschien nog wel (geen reden om aan te nemen van niet). Heb je daar wat aan?

• rickboy333
Cyphax schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 11:37:
[...]

Dus je hebt nog geen processor maar wel het mobo? Ik heb net een van die processoren uit een doos gehaald, een P2 op 350MHz, slot 1, die doet het misschien nog wel (geen reden om aan te nemen van niet). Heb je daar wat aan?
Ik heb net een op MP een Pentium 2 450 Mhz gekocht. Bedankt voor het aanbod maar ik het er al een gekocht.
utbone schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 10:33:
Ik denk dat je heel veel ellende op je hals gaat halen met windows 98 en deze Sweex US102 USB 2. Een alternatief heb ik 1,2,3 niet voor je... Uit mijn herinneringen is Sweex de meest grote rotzooi icm drivers en windows 98...
Op internet stond er dat het ging dus ik hoop dat het werkt..... Anders maar een USB splittertje.
Neuron Collider schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 10:05:
even in de oude bakken gerammeld, en deze gevonden:
http://www.cpu-world.com/...20BX80526C933256E%29.html
Ik denk dat ik nog ergens sdram heb, als je interesse hebt zoek ik straks nog even.

[...]

Ja dat stukje heb ik ook niet...
[afbeelding]

Maar ik heb wel een -ooit witte- nu roomkleurig diskettestation! Mag je toch niet vergeten in zo een build lol
Haha thanks, maar ik heb een mooie zwarte diskette station nog liggen, die past veel beter bij de moderne kast lol. Ik heb zelf nog een Soltek adaptertje liggen maar die werkt niet tenzij ik een Bios upgrade doe wat ik liever niet doe.
Ik weet nog dat ik winxp draaide met een amd k6/2 op 350-400? mhz. Was niet bepaald snel, maar het was vooral het harde schijf die traag was. Ik zou meteen 3 OS erop plaatsen, 98 voor de totale retro look, xp - voor compatibiliteit zal het handig zijn - en het ultra moderne linux naar je keuze.

Ik heb wel gehoord van iemand met veel voodoo kaarten : video: Gathering of the Tweakers - 3dfx-videokaarten :*)

Stukken zijn gratis lol MITS je een foto van je rig post aan het einde 8)
verzenden op jou kosten.

Ik heb zelf nog die amd k6/2 , zowat compleet, met geforce 2 titanium en zip drive, 2x cd writer,... Die ik ook ooit nieuw leven wil inblazen, dus kijk ik zeker uit naar je project.

mvg

edit: gevonden:
http://www.ebay.co.uk/itm...=1018813013464&rmvSB=true
http://www.miljopc.dk/shop/m-tec-pc133-256-2003p.html
ze zien er ongeveer identiek uit
Thanks, maar RAM heb ik al. een plankje van 512MB en een plankje van 16MB op PC 100. Dus ram is al dik overkill hoewel ik ook nog 2x 128MB ergens heb liggen. Ik zal in elk geval contact opnemen met die Tweaker mss heeft hij nog kabeltjes voor mij.

Ik zal later een foto plaatsen maar daarvoor moet ik wel alvast een CPU en voeding hebben.

TIME TO UPGRADE !!!

• Razkin
De Intel BX chipset ondersteunt " slechts" tot 256MB double sided modules.

iRacing Profiel

Pagina: 1