Headset behouden of nieuwe?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xypod13
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-08 14:46
Hallo alemaal!

Ik heb me laatst even verdiept in de headsetmarkt, want ik vind dat het tijd word voor een upgrade.
Ik heb zelf de Turtle Beach x12; goeie headset, lekkere bass, maar is stereo. En ik denk dat 5.1 of 7.1 wat beter klinkt.
En ik lees dat mensen met een stereo headsets word aangeraden om een soundcard te nemen met dolby ofzo.
Maar ik denk misschien andere headsets ook wat beter klinken.

Mijn vraag dus: Een soundcard kopen met mijn x12, of een beter headset met 5.1/7.1?
...
Mijn hardware is een Asrock h81m (Moet ik als ik een soundcard neem dat wel doen of ondersteund mijn moederbord het al?)

En ik heb dus de Turtle Beach x12

De games die ik het meest speel is fps.
...

zelf heb ik nog geen soundcard gevonden, maar voor headsets heb ik er een paar uitgezocht:
-Tritton pro+
-Logitech g430
-Plantronics rig surround
...

Bedankt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xypod13
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:05

FeaR

In GoT we trust

Je bent wel heel snel met kicken, laat mensen van hun vrije vrijdagavond genieten. Niet iedereen zit 24/7 op GoT. Kicken is pas toegestaan vanaf 24 uur geen reactie.

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 22-04-2016 20:19 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xypod13
Srr :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zijn de meeste surround headsets ook maar gewoon stereo-sets, die er met handige trucs surround sound van maken. Er is helemaal geen ruimte in een koptelefoon om daar al die techniek in te proppen, dan lever je altijd op iets in.

Duik daar eens in, zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xypod13
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 20:28:
Volgens mij zijn de meeste surround headsets ook maar gewoon stereo-sets, die er met handige trucs surround sound van maken. Er is helemaal geen ruimte in een koptelefoon om daar al die techniek in te proppen, dan lever je altijd op iets in.

Duik daar eens in, zou ik zeggen :)
Maar dus als je bijv. zou kiezen tussen die 3 headsets, welke zou dan het beste zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Larsd2001m schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 20:39:
[...]

Maar dus als je bijv. zou kiezen tussen die 3 headsets, welke zou dan het beste zijn?
En wat heb je zelf al gevonden? Headsets zijn vrij persoonlijk, maar de 3 die je opnoemt zijn erg populair waardoor er voldoende reviews te vinden zijn.

Maar goed, 5.1 en 7.1 in headsets zijn onzin en leveren in games over het algemeen 0 voordeel op boven een fatsoenlijke stereo headset.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xypod13
Echt?! Dus een stereo headset is gewoon hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:07
Oftewel: gewoon je huidige headset houden en het geld (wat je blijkbaar graag wilt uitgeven) ergens anders aan besteden.

Nu ben je gewoon op zoek naar een reden om te upgraden. Blijkbaar heb je die dus niet echt, als je hulp nodig hebt om redenen te vinden ;)

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xypod13
link0007 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 20:44:
Oftewel: gewoon je huidige headset houden en het geld (wat je blijkbaar graag wilt uitgeven) ergens anders aan besteden.

Nu ben je gewoon op zoek naar een reden om te upgraden. Blijkbaar heb je die dus niet echt, als je hulp nodig hebt om redenen te vinden ;)
Oh, dat verbaast me XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xypod13
niet kicken binnen 24 uur

[ Voor 87% gewijzigd door teacher op 23-04-2016 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:32

Compizfox

Bait for wenchmarks

Larsd2001m schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 20:44:
Echt?! Dus een stereo headset is gewoon hetzelfde?
Nee, ze zijn zelfs slechter dan stereo headsets.

Compizfox in "Oude headset overleden, nieuw headphones + clip-on mic?"

[ Voor 3% gewijzigd door Compizfox op 22-04-2016 22:48 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Laatst online: 10-09 23:36
5.1 / 7.1 headset zijn nutteloos. Bij binaural hoor je echte natuurlijke surround sound en dat werkt op stereo headsets, je hebt tenslotte ook maar twee oren.

Luister maar eens naar deze video met je ogen dicht:

Nu is het duidelijk dat je geen fancy pants 5.1 / 7.1 headsets ooit nodig zal hebben.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had vroeger en cd met housemuziek die dat deed, dat geluid zo rond laten gaan. Erg aangenaam met een paar potten bier of wat anders op, memory lane...

Weet iemand hoe dit fenomeen heet? Of welke cd ik had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 22:18:
Weet iemand hoe dit fenomeen heet?
Sir_Hendro noemt het al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xypod13
Dus wat ik nu heb is goed? T kan niet echt beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
De volgende stap is een studio mic en een dure koptelefoon gescheiden van elkaar te gebruiken. Samson heeft goede betaalbare studio mics.

[ Voor 8% gewijzigd door Sir_Hendro op 23-04-2016 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Misschien qua geluidskwaliteit? Maar dat is kijken wat er te koop is binnen je budget en dan bepalen hoeveel beter het is en of dat dan het geld waard is. Dat kun je aan de hand van reviews en eens ergens luisteren ook zelf ontdekken.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Logitech is mijn inziens "te family based" Niet geschikt voor een pro gamer. Mijn tip zou zijn; ga voor een nieuwe eigen headset van Sennheiser:) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 23:43:
Logitech is mijn inziens "te family based" Niet geschikt voor een pro gamer.
Hoe is die 'pro gamer' zo heel anders dan iets wat thuis gewoon fijn te gebruiken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 00:32:
[...]

Hoe is die 'pro gamer' zo heel anders dan iets wat thuis gewoon fijn te gebruiken is?
Het hangt van je audio doelen af en wat jij verstaat onder "wat thuis gewoon fijn te gebruiken is" :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 01:18:
Het hangt van je audio doelen af en wat jij verstaat onder "wat thuis gewoon fijn te gebruiken is" :*)
Nu hint je alweer naar van alles, maar legt wederom niets uit. Leg eens uit wat je nou bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 23:43:
Logitech is mijn inziens "te family based" Niet geschikt voor een pro gamer. Mijn tip zou zijn; ga voor een nieuwe eigen headset van Sennheiser:) :*)
Het enige wat "pro gamer" betekent voor randapparatuur is marketing. Een goede 'algemene' headset/headphones is ook goed voor gaming.

Bovendien heeft Logitech gewoon een gaminglijn (de G-producten) dus ik snap niet helemaal waar je naartoe wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xypod13
En het programmaatje van razer: Razer Surround pro

Is dat het waard om te kopen? Ik hoor goeie reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Download de gratis (proef)versie en probeer het uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xypod13
TBTL schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 10:27:
Download de gratis (proef)versie en probeer het uit :)
Heb ik al gedaan, was niet veel anders voelde ik, maar met de pro versie kan je kalibreren en dingen precies aanpassen, ik weet niet of dat anders is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 3 keer lezen zag ik het pas 8)7

Echt vet gave resultaten als je op die term zoekt in youtube of in spotify. Spotify is helemaal mooi, Oceanen en van alles, zonder koptelefoon klinkt het al super zeg. Vooral de cd binaural beats is erg gaaf. Ga het van de week eens in de auto proberen, daar heb ik boxen helemaal om mij heen, denk dat dat helemaal gaaf is, net of je in de koptelefoon zit.
Larsd2001m schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 10:35:
Heb ik al gedaan, was niet veel anders voelde ik
Denk dat je nu het antwoord wel hebt.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2016 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 13:45:
[...]

Na 3 keer lezen zag ik het pas 8)7

Echt vet gave resultaten als je op die term zoekt in youtube of in spotify. Spotify is helemaal mooi, Oceanen en van alles, zonder koptelefoon klinkt het al super zeg. Vooral de cd binaural beats is erg gaaf. Ga het van de week eens in de auto proberen, daar heb ik boxen helemaal om mij heen, denk dat dat helemaal gaaf is, net of je in de koptelefoon zit.
Dat laatste (in de auto met speakers beluisteren) werkt nou juist niet. Binaural recordings werken juist alleen met headphones/earphones. Als je je inleest hoe de techniek werkt (zie bv. mijn link op de vorige pagina) snap je waarom ;)

Binaural beats is overigens iets anders en ongerelateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, ik had niet door dat in die link een andere link zat naar een wikipedia artikel. Lastig artikel , zeker die aanvulling erbij over bineral beats voor de leek zoals mijzelf. Ik lees inderdaad dat het niet werkt, maar ik begrijp niet helemaal waarom (the acoustics of this arrangement distort the channel separation via natural crosstalk ). Ik begrijp wel wat er staat, maar waarom het dan niet werkt begrijp ik weer niet.

Ach, ik kan en hoef ook niet alles te weten. Natuurkunde was niet mijn sterkste kant en dat laten we mooi zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Dat komt omdat geluid golven zijn en deze hebben een bepaalde lengte. Mits jij je speakers tegen je oren hangt zul jij geen binaural via speakers kunnen luisteren zoals het bedoeld is. Het effect gaat dan namelijk verloren omdat de afstand je oren te groot wordt en je brein dat verschil duidelijk oppakt. Als iemand heel hard HALLO schreeuwd op 25m afstand of direct in je oor dan merk je toch ook een verschil? Binaural wordt opgenomen in een dummie hoofd waarbij in ieder oor een microfoon zit zodat de opname klinkt alsof je er zelf bent ;)

Ik heb deze video nog niet met een koptelefoon beluisterd maar is volgens mij een toffe demo voor films:

[ Voor 13% gewijzigd door Sir_Hendro op 24-04-2016 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Het heeft helemaal niets te maken met golflengtes. :?

Het zit hem erin dat met binaural recordings je oren als het ware verplaatst naar de microfoon. Normaal gesproken kunnen je hersenen bepalen uit welke richting het geluid komt doordat je hoofd en je oren het geluid op een specifieke manier vervormen, afhankelijk van de richting van het geluid. Die vervorming heet de HRTF (head-related transfer function).

Bij een binaural recording zet je de microfoons in een dummyhoofd. Het idee is dat het dummyhoofd (vaak met oren eraan) het geluid op precies dezelfde manier vervormt als een echt hoofd.

Als je de binaural recording dan beluistert met headphones/earphones, dan hoor je het als het ware door de oren van het dummyhoofd, en jouw hersenen gebruiken de vervorming die het dummyhoofd heeft vastgelegd in de opname om de positie van het geluid te bepalen.

Luisteren via speakers werkt niet om twee redenen. De eerste en belangrijkste reden is crosstalk: geluid uit de rechterspeaker bereikt je linkeroor ook (en andersom), en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

De tweede reden is dat je maar één HRTF (één paar oren zeg maar) in het hele systeem wil hebben. De opname is al gemaakt door een stel oren, die daarbij de positieinformatie vastleggen. Dan moet je die HRTF niet nogmaals gaan toepassen door naar de opname te luisteren met speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Dat zeg ik toch... opnemen vanuit een dummy hoofd en als je het dan niet afspeelt vanuit een koptelefoon klopt de overdracht van de golven niet meer waardoor je brein niet meer gelooft dat je het zelf beleefd, Dat komt omdat de geluiden dan 'te laat' in je oren komen en het effect dus niet meer klopt. Je kan het dus opzich wel over speakers spelen maar dan moeten ze tegen je oren aan staan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xypod13
Hallo allemaal! (Ben op vakantie geweest :))

Ik heb in de vakantie een leuke gadget gekocht wat misschien mij kan helpen voor een goedkope prijs.
Tijdens dat ik in de mediamarkt liep zag ik de Creative Soundblaster Recon3D external sound card. En hij zat bij de koopjes voor €10 euro; het proberen waard. Dus toen ik thuis kwam heb ik het geïnstalleerd en ik moet zeggen: ik hoor nog best een verschil! Vooral de crystalizer in de THX truestudio pro was een verbetering met geluid!

Kortom: ik weet nu niet of het nu waard is om nog een Surround headset te kopen of deze setup te behouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Verbetering? Nee. Dat jij het geluid als prettiger ervaart maakt het technisch gezien nog geen verbetering. :+

Maaruhm, je bent nu dusdanig geinformeerd dat het wel duidelijk moge zijn dat een surround headset niet alleen duurder maar ook slechter is.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Ik denk dat zelfs zonder al die 'enhancers' het geluid beter klinkt dan een onboard Realtek. Een Racon is echter een gamers audio interface en niet voor audiophiles. Dan kom je bij Creative eerder uit bij een E5 of een Z7 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xypod13
Ik heb een paar soundcards gevonden in de budget range:

- Asus Xonar U5
- Creative X-Fi surround USB
- Turtle Beach DSS2

Welke is volgens jullie de beste?

En geven deze überhaupt een verbetering?

[ Voor 114% gewijzigd door Xypod13 op 01-05-2016 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
:? Je heb net een nieuwe budget geluidskaart .....

Als je doel 'beter geluid' is, wat dacht je er van om in plaats van te kijken naar:
  • 5.1 headphone rotzooi
  • Software-matige "geluidsverbeteringen"
  • Een andere budget geluidskaart
.. je plastic-fantastic budget headphone te dumpen, en gewoon een fatsoenlijke headphone aan te schaffen?

Een Beyerdynamic DT770, Sennheiser 598, of een Philips Fidelio X2, om maar wat te noemen. Allemaal degelijk apparatuur waar een non-audiofiel persoon de rest van z'n leven plezier van heeft.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xypod13
SirNobax schreef op zondag 01 mei 2016 @ 19:32:

.. je plastic-fantastic budget headphone te dumpen, en gewoon een fatsoenlijke headphone aan te schaffen?
Die jongens hebben toch al gezegd dat een betere Surround sound headset geen beter geluid geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Even beter lezen dan. De mannen hierboven benadrukken enkel dat "5.1/surround" headphones een verspilling van je geld is, niet dat jouw Turtle Beach x12 de heilige graal van audio-reproductie is.

De (populaire) headphones die ik hierboven noem zijn dan ook geen gimmicky "5.1/surround" headphones. Voor uitgebreid headphone advies is er overigens ook een ander topic.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 18:52
Larsd2001m schreef op zondag 01 mei 2016 @ 19:49:
[...]

Die jongens hebben toch al gezegd dat een betere Surround sound headset geen beter geluid geeft
Dit zijn geen surround koptelefoons... Als je denkt dat er niks beters op de markt is dan de goedkope headset dan heb je het natuurlijk mis. Het is alleen zonde van je geld om een surround koptelefoon te kopen want die zijn inderdaad duurder en slechter. Echter, de bovengenoemde koptelefoons (waarvan ik er 2 in mijn bezit heb) zijn zeer goede stereo koptelefoons voor de gemiddelde muziekluisteraar/gamer/film kijker. Zelfs voor de beginnende audiofiel prima koptelefoons als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xypod13
Ik snap het zelf niet meer: als er Surround sound headsets bestaan, waarom zijn volgens jullie stereo headsets beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Larsd2001m schreef op zondag 01 mei 2016 @ 20:53:
Ik snap het zelf niet meer: als er Surround sound headsets bestaan, waarom zijn volgens jullie stereo headsets beter?
Lees je de reacties in dit topic wel? Dat is ondertussen volgens mij wel aardig duidelijk uitgelegd (zowel door mijzelf als door anderen)...

[ Voor 5% gewijzigd door Compizfox op 01-05-2016 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madferit28
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-08 07:12
Larsd2001m schreef op zondag 01 mei 2016 @ 20:53:
Omdat 'surround sound' (in dit geval) puur software matig is, niets meer dan een gimmick dus waar je flink voor moet betalen. Stel je hebt de keuze uit een surround sound headset en een stereo headset die beide €200,- kosten, mag je ervan uitgaan dat de stereo headset een beter geluid heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Madferit28 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 21:11:
[...]

Omdat 'surround sound' (in dit geval) puur software matig is, niets meer dan een gimmick dus waar je flink voor moet betalen. Stel je hebt de keuze uit een surround sound headset en een stereo headset die beide €200,- kosten, mag je ervan uitgaan dat de stereo headset een beter geluid heeft.
Ook echte surroundheadsets (met meerdere drivers per oor) zijn af te raden, zoals ik al eerder in dit topic heb uitgelegd.

In het geval van softwarematige surround is het nog niet zo'n groot probleem omdat je het vaak gewoon uit kunt zetten. Zoveel meer betaal je er ook niet voor (tussen de HyperX Cloud 1 en 2 zit bv. maar weinig prijsverschil).

Bij een echte surroundheadset zit je echter opgescheept met een surroundfeature die niet echt goed werkt en slechtere geluidskwaliteit door kleine drivertjes...

[ Voor 26% gewijzigd door Compizfox op 01-05-2016 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xypod13
Compizfox schreef op zondag 01 mei 2016 @ 21:01:
[...]

Lees je de reacties in dit topic wel? Dat is ondertussen volgens mij wel aardig duidelijk uitgelegd (zowel door mijzelf als door anderen)...
Ja, srr, er zitten soms teksten tussen waar ik van denk: waar de f*** hebben ze het over :?

Microgolven en shit :P

[ Voor 3% gewijzigd door Xypod13 op 02-05-2016 00:15 ]

Pagina: 1