Game PC ~ €650

Pagina: 1
Acties:

• rupsmans
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-06-2022
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zou graag de nieuwste games op 1080p met een goede framerate willen spelen. Ook het moet het wat zwaardere editing-programma's aankunnen (niet professioneel). Natuurlijk maak ik ook gebruik van web-browsing en Microsoft Office en dergelijke. Wellicht wil ik later een extra scherm toevoegen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer €650.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Misschien zal ik later een HDD uit een oud systeem toevoegen als het geheugen opraakt.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een case die goed omgaat met koeling. Een enkel RAM-bankje voor als ik later nog wat erbij wil prikken. Verder is in mijn lijstje wel te zien wat ik tot zover denk nodig te hebben.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Een mooie degelijke case. Verder streef ik naar een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De case (of anders gezegd het moederbord) moet aan de achterkant minstens 4 usb aansluitingen hebben (waarvan minstens 1 usb 3.0). Ik ben namelijk een monitor stand aan het maken met diverse media- en verbindingsfuncties waarbij elk onderdeel een eigen usb aansluiting heeft :+

Ga je overklokken?
Misschien als er games uitkomen die meer power nodig hebben dan het systeem kan leveren. Maar een video-kaart upgrade is dan ook mogelijk.

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag wat advies willen krijgen over de compatibility van het systeem en aanwezingen over besparingsmogelijkheden.

Dit lijstje is wat ik op basis van wat zoeken en vergelijken heb samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 182,50€ 182,50
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 80,95€ 80,95
1Sapphire Nitro R9 380 4G D5 met backplate€ 206,95€ 206,95
1NZXT S340 Wit€ 64,90€ 64,90
1Crucial CT8G4DFD8213€ 27,95€ 27,95
1Corsair CX450M€ 52,70€ 52,70
1Crucial BX100 250GB€ 69,95€ 69,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 685,90

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Volgens mij heb je je al goed verdiept in de onderdelen en heb je al wat andere topics doorgelezen. De componenten in jouw lijstje zijn componenten die vaker langs komen op dit forum (en terecht). Good job. :)

Wat mij betreft is het lijstje al compleet. De enige "aanmerkingen" die ik heb:
Je zou eventueel er voor kunnen kiezen om nu een tweedehands R9 280(x) te kopen, gaan voor erg mooie prijsjes weg, en over een paar maanden een nieuwe generatie videokaart (AMD Polaris of Nvidia Pascal staan voor de deur) te kopen.
Misschien wat pietluttig, maar toch: je geeft aan dat je koeling belangrijk vindt, de nieuwe kaarten krijgen, als we Nvidia (en volgens mij ook AMD) mogen geloven +-4 keer de prestaties per watt t.o.v. de huidige kaarten. Of dit dan 4x prestaties met het zelfde verbruik wordt, of 4x zo zuinig met huidige prestaties wordt is niet zeker (wordt waarschijnlijk een mix daarvan). In ieder geval minder watts = minder warmte = betere koeling.
Al is de S340 nu ook al een goede kast, daar niet van. :9

Verder heb je een windowed kast, is natuurlijk leuk om je build te laten shinen, maar de componenten zijn gewoon "basic" componenten. Dat is natuurlijk geen probleem als je niet om looks geeft (doe ik ook niet), maar als je de kans toch krijgt... :P

Informaticus of vakkundig Googler?

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
Je zou eventueel nog voor de pricewatch: Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8 kunnen gaan ziet er wat fraaier uit in een behuizing met window :) Maar dat is een optie. Voorderest zie ik inderdaad geen verbeterpunten of tips Thumbs up! _/-\o_ :)

• rupsmans
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-06-2022
Goed om te horen dat het lijstje goed is!
TheTinusNL schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 18:36:
Volgens mij heb je je al goed verdiept in de onderdelen en heb je al wat andere topics doorgelezen. De componenten in jouw lijstje zijn componenten die vaker langs komen op dit forum (en terecht). Good job. :)

Wat mij betreft is het lijstje al compleet. De enige "aanmerkingen" die ik heb:
Je zou eventueel er voor kunnen kiezen om nu een tweedehands R9 280(x) te kopen, gaan voor erg mooie prijsjes weg, en over een paar maanden een nieuwe generatie videokaart (AMD Polaris of Nvidia Pascal staan voor de deur) te kopen.
Misschien wat pietluttig, maar toch: je geeft aan dat je koeling belangrijk vindt, de nieuwe kaarten krijgen, als we Nvidia (en volgens mij ook AMD) mogen geloven +-4 keer de prestaties per watt t.o.v. de huidige kaarten. Of dit dan 4x prestaties met het zelfde verbruik wordt, of 4x zo zuinig met huidige prestaties wordt is niet zeker (wordt waarschijnlijk een mix daarvan). In ieder geval minder watts = minder warmte = betere koeling.
Al is de S340 nu ook al een goede kast, daar niet van. :9

Verder heb je een windowed kast, is natuurlijk leuk om je build te laten shinen, maar de componenten zijn gewoon "basic" componenten. Dat is natuurlijk geen probleem als je niet om looks geeft (doe ik ook niet), maar als je de kans toch krijgt... :P
Ik heb gelezen dat de 280x momenteel iets beter presteert dan de 380. Maar het schijnt het dat de 200 serie niet helemaal geoptimaliseerd is voor DX12(?), en bij de 380 is dat wel het geval. Zou het dan nu nog wel een goede keuze om een (tweedehands) 280x te kopen? Wat is de gemiddelde verkoopprijs van een 280x bij V&A?
Over die nieuwere zuinige videokaarten die op komst zijn: ik heb geen zin om zolang zonder enige zekerheid over prijs, prestatie en zuinigheid te wachten met de aankoop. Maar wie weet, straks blijkt dat ze het waard zijn :+
McFastFood schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 18:56:
Je zou eventueel nog voor de pricewatch: Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8 kunnen gaan ziet er wat fraaier uit in een behuizing met window :) Maar dat is een optie. Voorderest zie ik inderdaad geen verbeterpunten of tips Thumbs up! _/-\o_ :)
Die paar euro extra maakt inderdaad ook niet zoveel uit :P Aangepast:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 181,95€ 181,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8€ 32,95€ 32,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 690,35

Ik ben nog een ander moederbord tegengekomen die ongeveer €30 goedkoper is (en ook in de BBG 03-16 wordt gebruikt):
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 52,95€ 52,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 52,95

Zal dit moederbord vanwege het kleine formaat er slecht uitzien in de windowed case? Wat voor nadelen heeft dit moederbord (behalve het verminderd aantal aansluitingen) ten opzichte van degene uit mijn lijstje?

• Genius-General
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-11 21:23

Genius-General

Expect the Unexpected

rupsmans schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 22:49:
Goed om te horen dat het lijstje goed is!

[...]

Ik heb gelezen dat de 280x momenteel iets beter presteert dan de 380. Maar het schijnt het dat de 200 serie niet helemaal geoptimaliseerd is voor DX12(?), en bij de 380 is dat wel het geval. Zou het dan nu nog wel een goede keuze om een (tweedehands) 280x te kopen? Wat is de gemiddelde verkoopprijs van een 280x bij V&A?
Over die nieuwere zuinige videokaarten die op komst zijn: ik heb geen zin om zolang zonder enige zekerheid over prijs, prestatie en zuinigheid te wachten met de aankoop. Maar wie weet, straks blijkt dat ze het waard zijn :+

[...]

Die paar euro extra maakt inderdaad ook niet zoveel uit :P Aangepast:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 181,95€ 181,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8€ 32,95€ 32,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 690,35

Ik ben nog een ander moederbord tegengekomen die ongeveer €30 goedkoper is (en ook in de BBG 03-16 wordt gebruikt):
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 52,95€ 52,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 52,95

Zal dit moederbord vanwege het kleine formaat er slecht uitzien in de windowed case? Wat voor nadelen heeft dit moederbord (behalve het verminderd aantal aansluitingen) ten opzichte van degene uit mijn lijstje?
Ik zou het H110 bordje niet aanraden met een case aangezien het er niet echt mooi uitziet omdat je de helft van je case maar gebruikt. Ik zou mooi voor de B150 gaan.

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:54
H110 heeft eigenlijk alleen wat minder aansluitingen en is kleiner. Je zou hem kunnen nemen maar dan raad ik wel aan om voor een behuizing zonder window of een kleinere behuizing te gaan.
Maar eigenlijk is er gewoon niks mis met je huidige idee en atx mobo dus ik zou er in ieder geval voor gaan.

Verwijderd

Ziet er uit als een mooie build. Ik zoek ook een pc in die prijsklasse ik denk dat ik ongeveer hetzelfde ga kopen. Wel een andere case en wat kleine aanpassingkjes.
Pagina: 1