replacement usb heb ik al geprobeerd. Per ongeluk heb ik een koper baantje van de printplaat af gesloopt waardoor het niet meer te solderen is

en ik ben geen held met het repareren van printplaten en de breuk overbruggen is helaas niet mogelijk afaik.
@ gadgeteer: De I9000 kwam met wat overclocking, verse rom install en zonder gapps prima mee met bijvoorbeeld een Iphone 5S. Dan doel ik puur op internet browsing, whatsapp en het openen van ligth weight apps. Daar zat qua opstarttijd hooguit een paar ms to een halve seconde verschil in. Als je zwaardere / minder goed geoptimaliseerde apps pakt, dan duurde het hooguit een seconde langer. Echt een top toestel met genoeg support vanuit de community. Zelf de nieuwste versie van android kan erop.
Inmiddels heb ik een nieuwe telefoon gekocht en daarmee hoop ik ook minstens 4 jaar mee te kunnen doen. Ik zie het echt als uitdaging. Een nieuwe telefoon kopen strijkt eigenlijk tegen mij principe in omdat de smartphone markt qua innovatie helemaal plat ligt en ik het niet waard vind om +200€ uit te geven met de wetenschap dat tussen een 5/6 jaar oude smartphone nihil verschil is qua performance (batterijduur, snelheid, smoothness etc)