Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dubieuze MiniDP naar VGA adapter kabel

Pagina: 1
Acties:

• earvaag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-11 00:18
Hoi tweakers,

Ik had een maand geleden een kabeltje gekocht in een grote nederlandse webshop (was 20 euro), om mijn surface pro aan te sluiten op een oude vga monitor.
Hij lijkt een beetje op een adapter zoals apple ze ook verkoopt. Nu is deze alweer stuk na een maand, een van de kabeltjes van de connector is losgekomen. Eigenlijk is zo een beetje alles aan dit ding losgekomen :( . Het plaatje op de miniDP connector zit gewoon los, ook de behuizing van het VGA blok is zo te openen. En nu ik er eens beter na keek, besef ik ook dat er helemaal niks op staat. Geen merk, geen FCC of CE markering, geen nummer. Helemaal noppes. Kwam als ik mij goed herinner in een plastic zakje oid. Alsof iemand op z'n zolderkamertje er een dozijn heeft zitten solderen. Mag dit eigenlijk wel zo verkocht worden hier in NL? Ik vind het best wel schandalig eigenlijk dat het zo snel stuk is en zo slecht gemaakt is.

hier nog wat telefoonfoto's:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/163074721/WP_20160422_15_49_17_Pro.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/163074721/WP_20160422_15_50_12_Pro.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/163074721/WP_20160422_16_00_35_Pro.jpg

• Genius-General
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-11 21:23

Genius-General

Expect the Unexpected

Geen idee als dit verkocht mag worden, je kan natuurlijk altijd even contact opnemen met de webshop. Een shop met een beetje service stuurt je wel een nieuwen op ;)

• earvaag
Genius-General schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 17:41:
Geen idee als dit verkocht mag worden, je kan natuurlijk altijd even contact opnemen met de webshop. Een shop met een beetje service stuurt je wel een nieuwen op ;)
Ik ga er vanuit dat een vervanging net zo belabberd is en ik er dus niet veel mee opschiet ;) . Ik ga nog wel een berichtje die kant opsturen dat ze deze beter uit het assortiment kunnen halen.

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Toevallig de webshop met het dikke blauwe mannetje?
Precies dezelfde kabel gehaald daar, na 2 maand kapot. Na veel gezeur kon die retour, retour kosten en rest van het bedrag toen teruggekregen

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:50
Volgende keer direct in China bestellen. Zelfde rommel maar dan voor een tiende van het bedrag.

Mechanisch is dit exemplaar gewoon gaar. Zo te zien voldoet de trekontlasting niet.

Met dit soort laagspanningsmeuk kun je zelf even het draadje solderen, flink wat bison kit erin en eventueel iets extras als trekontlasting van de kabel (tiewrap) om het mechanisch verder bij elkaar te houden en klaar is kees.

Uiteraard doe je dat niet bij een kabel van 20 euro. Die gaat fijn retour :+

[ Voor 21% gewijzigd door Rukapul op 22-04-2016 21:32 ]

• earvaag
Dutchdeveloper schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 21:15:
Toevallig de webshop met het dikke blauwe mannetje?
Precies dezelfde kabel gehaald daar, na 2 maand kapot. Na veel gezeur kon die retour, retour kosten en rest van het bedrag toen teruggekregen
Het was een andere shop, maar het kan natuurlijk zomaar zijn dat we dezelfde "merk" adapter hebben gekregen.
Rukapul schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 21:30:
Volgende keer direct in China bestellen. Zelfde rommel maar dan voor een tiende van het bedrag.

Mechanisch is dit exemplaar gewoon gaar. Zo te zien voldoet de trekontlasting niet.

Met dit soort laagspanningsmeuk kun je zelf even het draadje solderen, flink wat bison kit erin en eventueel iets extras als trekontlasting van de kabel (tiewrap) om het mechanisch verder bij elkaar te houden en klaar is kees.

Uiteraard doe je dat niet bij een kabel van 20 euro. Die gaat fijn retour :+
Ik heb ze een retour aanvraag opgestuurd, hopelijk krijg ik gewoon het geld terug. Ik ben vooral benieuwd eigenlijk wat ze zeggen over de bouwkwaliteit en het niet hebben van op z'n minst een CE markering. Volgooien met bison kit is wel een goeie trouwens, mocht ik ooit weer een slappe connector voor me neus hebben. Wat deze adapter betreft, ik denk dat ik gewoon een van apple oid ga kopen. Ik neem aan dat die ook wel werkt op een windows plank.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11 10:01

OgWok

U.N.C.L.E.

Heb 2 dezelfde soort adapters voor mijn Mac Mini; VGA en DVI. Geen opdruk, niets. Werken prima en voelen stevig aan.
CE markering is ook niet zaligmakend omdat de fabrikanten zo'n keuring eigenlijk gewoon "kopen".

Wil je dit niet dan (dure) merkspullen kopen.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
zulk spul bestel ik gewoon altijd in china voor een euro of 2 maximaal :-) als het dan sneuvelt vind ik het niet zo erg, ook al eens een kabeltje gehad die bij aankomst gewoon al "gaar" was.. netjes geld terug gehad en de kabel mogen houden, toen als nog maar even gesoldeerd en volgespoten met "hotsnot*"

* hete lijm

404 Signature not found

• earvaag
Ik vind het nadeel van chinashopping alleen dat het lang duurt. En de laatste keer is mijn mailadres blijkbaar op een spamlijst terecht gekomen. Wel goede business om door te verkopen hier ;).

Ze maken er trouwens geen probleem van, ik mag kiezen of ik een nieuwe wil of geld terug. Klantenservice zit daar wel goed gelukkig.

• SMSfreakie
  • Niet online
earvaag schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 18:21:
Ik vind het nadeel van chinashopping alleen dat het lang duurt. En de laatste keer is mijn mailadres blijkbaar op een spamlijst terecht gekomen. Wel goede business om door te verkopen hier ;).

Ze maken er trouwens geen probleem van, ik mag kiezen of ik een nieuwe wil of geld terug. Klantenservice zit daar wel goed gelukkig.
das wel een nadeel van china shoppen ja.. al wisselt het wel enorm, snelste ooit was 3 werkdagen, en dat zonder "premium" vervoerders.

langzaamsten zijn nooit aangekomen, wel netjes een refunds en resends gehad, wat wel goed ging dus :-)

en ach ik zie het wel vaak op facebook etc, mensen die idd kabeltjes, adaptertjes, etc, verhandelen wat gewoon voor 5 tot 10 keer zo duur is als je het zelf besteld, zelfs in EXACT de zelfde verpakkingen :)

404 Signature not found

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Yup, want bestellen in China is eng, maar bestellen bij een of andere lokale Harrie die zelf in China bestelt (en pas jouw bestelling op de post doet als hij het binnen heeft :X ) is natuurlijk helemaal veilig en een 1000% markup waard 8)7

Ondertussen alles van kleine electronica tot schoenen en maatpakken uit .cn over laten komen. Ergste prutserij was met de schoenen. Ik had al eerder spullen bij die toko besteld. Ben toen verhuisd. Heb na verhuizing de schoenen besteld, ovv m'n nieuwe adres. Werden desondanks naar oud adres verstuurd, zijn na de nodige tijd op postkantoor/distributiecentrum weer retour China gegaan. Moest er zelf achteraan, maar zodra ik mailde kwam aap uit mouw en werden ze netjes en zonder meerkosten naar correcte adres verstuurd, waar ze twee weken later aankwamen :)

Oslik blyat! Oslik!

• earvaag
SMSfreakie schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 18:37:
[...]

das wel een nadeel van china shoppen ja.. al wisselt het wel enorm, snelste ooit was 3 werkdagen, en dat zonder "premium" vervoerders.
wow 3 dagen, die moet dan toevallig meteen op het vliegtuig zijn gezet met een batch. Mijn ervaring is ongeveer 3 weken meestal. Mijn eerste aankoop was in de begindagen van het online aankopen. Een DVD box van gundam anime. Ontzettend goede namaak, met kwalitatief goede TVrips (ik dacht het echte spul te kopen trouwens) rechtstreeks uit Hongkong toen . Na drie weken dacht ik dat ik waarschijnlijk opgelicht was :9 . Maar kreeg ze netjes binnen uiteindelijk.

Ik koop er eigenlijk enkel dingen die of hier niet te krijgen zijn, of dingen die hetzelfde zijn maar daar goedkoper. Ik moet ook zeggen dat als iets snel kapot gaat ik het wel zonde vind om het uberhaubt gekocht te hebben. Ik ben toch meer van de iets meer betalen, voor meer degelijkheid. Helaas is dat allang niet meer zo simpel en verbaasd het me niks dat direct in China kopen zo populair is geworden.

• SMSfreakie
  • Niet online
earvaag schreef op zondag 24 april 2016 @ 18:27:
[...]

wow 3 dagen, die moet dan toevallig meteen op het vliegtuig zijn gezet met een batch. Mijn ervaring is ongeveer 3 weken meestal. Mijn eerste aankoop was in de begindagen van het online aankopen. Een DVD box van gundam anime. Ontzettend goede namaak, met kwalitatief goede TVrips (ik dacht het echte spul te kopen trouwens) rechtstreeks uit Hongkong toen . Na drie weken dacht ik dat ik waarschijnlijk opgelicht was :9 . Maar kreeg ze netjes binnen uiteindelijk.

Ik koop er eigenlijk enkel dingen die of hier niet te krijgen zijn, of dingen die hetzelfde zijn maar daar goedkoper. Ik moet ook zeggen dat als iets snel kapot gaat ik het wel zonde vind om het uberhaubt gekocht te hebben. Ik ben toch meer van de iets meer betalen, voor meer degelijkheid. Helaas is dat allang niet meer zo simpel en verbaasd het me niks dat direct in China kopen zo populair is geworden.
ja geen idee hoe ze dat zo snel gefixt hebben :P

en ach, genoeg spul wat je hier in de winkel koopt is exact het zelfde als direct in china. en ik geef persoonlijk liever 50Cent uit (voor iets wat achteraf het toch net niet is) dan dat ik het hier in nederland koop voor 2 of 3 euro, en tot de zelfde conclusie kom :P

404 Signature not found

Pagina: 1