Vraag

• Hor1zoN
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-06-2019
Na een uur bezig zijn met het grote probleem (no signal) ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn videokaart, de Sapphire R9 380 Nitro 4gb, geen video output heeft via hdmi. VGA lukt wel. Heeft iemand nog tips om dit probleem te verhelpen? Anders stuur ik hem terug naar Sapphire.

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Hor1zoN op 22-04-2016 17:59)

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01 13:13
Heb je al eens alleen de HDMI kabel erin gehad zonder VGA? Doet dat anders maar eens met een frisse start.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01 13:13
Heb je al eens alleen de HDMI kabel erin gehad zonder VGA? Doet dat anders maar eens met een frisse start.

GTA VI - All aboard the hype train!!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:05

Nemesizz

Untouchable

Op welk scherm probeer je de kaart aan te sluiten via HDMI? (soms moet de input van het scherm op de betreffende HDMI poort gezet worden)

Al andere HDMI kabels geprobeerd? (heb zelf ook goedkope prul kabels, en dan zit de stekker net een tikje los, klein duwtje kan dan beeld of geen beeld betekenen)

• Hor1zoN
@Nemesizz
Ik heb net een andere kabel gebruikt, die werkt ook niet, het ligt dus aan de videokaart.

[ Voor 26% gewijzigd door Hor1zoN op 22-04-2016 15:25 ]

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-01 13:20
Laten we eerst even kijken waar het probleem zit

Probeer eens iets met een andere HDMI output op je monitor aan te sluiten (decoder, laptop, xbox, wat dan ook) werkt dat?

Zo nee, probeer het dan nog eens, maar dan met een andere kabel. Zo ja - dan gaan we naar je videokaart.
Je videokaart heeft een HDMI poort,, maar ook displayport en DVI. Werken die wel?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Hor1zoN
Nat-Water schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 15:29:
Laten we eerst even kijken waar het probleem zit

Probeer eens iets met een andere HDMI output op je monitor aan te sluiten (decoder, laptop, xbox, wat dan ook) werkt dat?

Zo nee, probeer het dan nog eens, maar dan met een andere kabel. Zo ja - dan gaan we naar je videokaart.
Je videokaart heeft een HDMI poort,, maar ook displayport en DVI. Werken die wel?
Ik heb mijn Chromecast aangesloten op beide hdmi inputs van mijn monitor en dat werkt. Een Playstation 4 met de hdmi kabel van mijn pc werkt ook prima. Het is dus de videokaart.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-01 13:20
Hor1zoN schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 15:34:
[...]

Ik heb mijn Chromecast aangesloten op beide hdmi inputs van mijn monitor en dat werkt. Een Playstation 4 met de hdmi kabel van mijn pc werkt ook prima. Het is dus de videokaart.
Okee, fair enough :)

Heeft hij het ooit gedaan? (is hij nieuw?)
Doen de andere poorten het wel?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Hor1zoN
Nat-Water schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 15:36:
[...]

Okee, fair enough :)

Heeft hij het ooit gedaan? (is hij nieuw?)
Doen de andere poorten het wel?
Ik heb deze pc in eind december gemaakt, werkt al meer dan 4 maanden zonder problemen. DVI werkt wel, DisplayPort kan ik niet testen.

• Genius-General
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-01 13:13

Genius-General

Expect the Unexpected

Hor1zoN schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 15:40:
[...]

Ik heb deze pc in eind december gemaakt, werkt al meer dan 4 maanden zonder problemen. DVI werkt wel, DisplayPort kan ik niet testen.
Had je hem op hdmi aangesloten en toen deed ie het niet meer of had je hem normaal op VGA en wil je het nu met een hdmi proberen?

• Hor1zoN
Genius-General schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 17:44:
[...]

Had je hem op hdmi aangesloten en toen deed ie het niet meer of had je hem normaal op VGA en wil je het nu met een hdmi proberen?
Ik heb altijd al hdmi gebruikt.

• Hor1zoN
Het probleem is verholpen... AMD, bedankt voor je geweldige drivers... Jullie ook bedankt!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Als je voorheen een andere videokaart (AMD of Nvidia) had dan is het aan te raden om DDU in veilige modus te draaien, geen idee of dat het geval was.
Wat was je uiteindelijke oplossing, zou fijn zijn als je dat wil vermelden voor iemand anders die hier ook last van zou kunnen hebben.

• Hor1zoN
Sp3ci3s8472 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 18:25:
Als je voorheen een andere videokaart (AMD of Nvidia) had dan is het aan te raden om DDU in veilige modus te draaien, geen idee of dat het geval was.
Wat was je uiteindelijke oplossing, zou fijn zijn als je dat wil vermelden voor iemand anders die hier ook last van zou kunnen hebben.
Ik heb via mijn VGA kabel de videosettings veranderd en daarna de computer ge-restart, de hdmi kabel erin, vga eruit. Problem solved! :)
Pagina: 1