Bauknecht GSX 4756/4 TW vaatwasser start niet door

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seco Paso
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-06 15:30
Onze Bauknecht inbouw vaatwasser heeft het 15 jaar prima gedaan.
Sinds deze week: bij het opstarten horen we als gebruikelijk eerst afpompen. Normaliter gaat ie daarna water innemen om aan het werk te gaan. Nu gebeurt er na het afpompen niets m.u.v. een lichte zoem (lopende elektra stroom). Wanneer ik dan de deur open zie ik het startlampje knipperen, wat ie anders nooit doet.

Ik kan in gebruiksaanwijzing niets vinden over knipperend startlampje.
Onderin de kuip vrijwel alles losgemaakt en schoon gemaakt. Was overigens niet zo vuil. Het ronde zwarte roostertje krijg ik niet los, maar heb ik van buiten vrij goed kunnen reinigen.

Wateraansluiting, elektra en afvoer zijn ongewijzigd en werken.

Wie kan verder helpen?

NB. vorige weekend heb ik een close-in boilertje in het keukenkastje geïnstalleerd, en daarbij vaatwasser en boilertje via een master/slave elektraswirch op de vaatwasser wcd aangesloten. Maar er is dus spanning op beide apparaten. Dit lijkt me niet de oorzaak van het vaatwasser probleem, en puur toeval.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:03
En als je het zonder switch probeert?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seco Paso
Natuurlijk al geprobeerd. Levert helaas geen beter resultaat op.

Ik heb intussen ook dit gevonden op een ander forum:
http://www.klusidee.nl/Fo...jft-knipperen-t60519.html

Dus dat eens proberen. Om daarvoor het plintfrontje los te schroeven mag ik eerst ons (mooie) houten deurfront van de vaatwaser demonteren. |:(

[ Voor 69% gewijzigd door Seco Paso op 22-04-2016 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:51

CeesKees

I rest my Kees

15 jaar... Ik heb mijn bauknecht na 8 jaar vervangen.

Ik zou eens uitkijken naar een nieuwe.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seco Paso
Wij zijn meer van repareren dan van het weggooien van een apparaat dat voor 99% uitstekend functioneert, en misschien met een relatief eenvoudige reparatie nog jaren meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-09 19:08
Niet toevallig per ongeluk een waterleiding of afvoerleiding geknakt, ingedeukt of verstopt geraakt bij het monteren van de boiler?

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seco Paso
ik dacht 't niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:16
Waarschijnlijk heb je dan lekkage onderin de vaatwasser.
Op de bodem zit een vochtdetector welke nu blijkbaar nat is geworden.
Vermoedelijk zit er een klein scheurtje in de afvoerslang op de plaats waar deze de machine in/uit gaat.
Het nadeel is dan wel dat je de hele machine uit elkaar moet halen.

Pfff, dat stond dus al in de link die je zelf gevonden had. 8)7 |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Marco op 23-04-2016 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seco Paso
Uiteindelijk maar een reparateur laten komen. Wat bleek: met de Bauknecht was niets loos. De ongein zat in de (toevoer)kraan. Het daar ingebouwde terugslagklepje was vast gaan zitten waardoor er geen waterdruk meer op de Bauknecht zat, waarschijnlijk als gevolg van het afsluiten van de hoofdkraan. Ik vermoed dat door de toen hogere waterdruk in de Bauknecht er (even) een tegengestelde waterdruk was die het terugslagklepje deed terugslaan, en ook ongewenst vast zette. Na demontage van de kraan en het lossen van het terugslagklepje draait de Bauknecht weer als vanouds. Op naar de volgende 15 jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-09 11:49
Een vaatwasser van 15 jaar laat je nog een monteur voor komen?
Overweeg wel of de kosten dan nog wel de moeite waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Soms is een nieuwe vaatwasser duurder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:05

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Niet als die de vaat met de helft van het water, en 50% energie ook schoon krijgt... ;)

Ondanks dat een apparaat het technisch nog prima vol kan houden, kan het toch voordeliger (en beter voor het millieu zijn) om deze toch te vervangen. In 15 jaar is er enorm veel verbeterd op dit gebied.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:24
Het enige minpunt wat ik bij zo'n nieuwe vaatwasser kan noemen: het standaardprogramma van een nieuwe vaatwasser duurt (veel) langer dan bij een oude. Mijn nieuwe Siemens heeft zo'n 2,5 uur nodig waar de vorige (ander merk) dat in 1,5 uur deed.

Dat zal niet altijd een probleem zijn, maar als je er op zit te wachten is het wel irritant.
Pagina: 1