Center speaker (CENT-11) vervangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292940

Topicstarter
Ik zoek een?
Andere center speaker

Wat is je budget?
Rond de €150,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Sinds enkele weken een nieuwe versterker Denon X2200W en om duidelijke (verstaanbaar) center geluid te krijgen stuur moet ik het signaal met +6dB uitsturen. Dit had ik ook met mijn vorige versterker Harman Kardan AVR132.
Als speaker set heb ik nu een HKTS-11 (met subwoofer).

De afstand tussen center en luister plek is ongeveer 4.5 meter.

En de vraag is krijg ik een beter (duidelijk) geluid dan met de huidige center speaker als ik de center vervang door een ander model/type. Ik heb zelf al wat zitten zoeken en ik mijn oog laten vallen op een JBL EC35 of ES25.

Wat heb je zelf al gevonden?
De JBL EC35 (tweedehands) of ES25 (nieuw)

De specs van de huidige center

CEN-TS11 Center
Recommended Power10 – 120 Watts
Sensitivity 86dB @ 2.83v @1 meter
Tweeter One 3/4" dome, video-shielded
Midrange Dual 3" drivers, video-shielded
Dimensions (H x W x D)102mm x 241mm x 92mm
Weight 1kg

[b] specs EC35 Center[b]
JBL EC35 Center

Max Amp Power 150Watts
Sensitivy 98dB (2.83v @ 1 Meter)
Low Frequency Dual 5 1/4" Shielded
Midrange 3" Shielded
Tweeter 3/4"
Weight 10kg

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 292940 op 22-04-2016 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik neem aan dat je met Audissey je speakers eerst opnieuw ingeregeld hebt? Zo niet, doe dat eerst maar eens :)
Die +6 dB is niet eens heel vreemd volgens mij, ook niet na het inregelen. En kwaad kan het ook niet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ik denk dat het probleem simpelweg in de geluidsspoormix van de film zit. Als ik een DTS film kijk ben ik continue in het volume aan het wisselen. Als ik de film verstaanbaar wil krijgen vwb de stemmen, dan knallen op een gegeven moment de explosies en geluidseffect op hoog volume om je oren.

M.I. is het centerspoor altijd wat zachter, iig bij DTS. Dolby digital ervaar ik dit minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Daarom ook. Dit is een Denon. Udissey sowieso draaien, daarna bijstellen. Dynamic EQ aan, dynamic volume uit. Helpt al veel :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik had Audissey al gebruikt om de config te doen. En inderdaad met een DTS stream is de center minder.

Had gedacht dat Audissey alles helemaal goed zou zetten.

Ga eens spelen met de instellingen of het iets duidelijker kan.

Ben een avondje bezig geweest met de settings en moet zeggen het klinkt al een stuk beter. Film kijken begint steeds leuker te worden.

Bedankt

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 292940 op 26-04-2016 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-05 14:09
Maar upgraden is altijd leuk :)

Van wat voor model/merk zijn de rest van je speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is een HKTS11 set (harman Kardon). Prima set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murdah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-05 14:52
Ook ik heb een HKTS11 set. Dat is nu inmiddels geupgrade met een andere sub omdat die de geest had gegeven na 5 jaar werk - bekend probleem. Wat betreft de CEN-TS11 center speaker; dit probleem ervaarde ik ook en ik zat slechts op 2,5 meter afstand van de center speaker. Ik moest de CS op +3 zetten en de 2 andere fronts op -4 om het een beetje in balans te houden. Men adviseert geen enkele speaker hoger dan 0dB te zetten, maar eerder de andere negatief. Enkel negatief hielp bij mij niet en het stoorde me meer dan 5 jaar. Inmiddels heb ik nu 3 maanden een Klipsch RP-250C center speaker en ik heb daar geen seconde spijt van. Het is wel een forse upgrade qua formaat en prijs (~300 euro nieuw als je goed sniped op internet). Vrouwlief vond het echter geen probleem ;]

De RP-250C staat nu op -5dB (ja zó gevoelig is ie echt) en de overige fronts op -2dB zodat de HK TS-11 side surrounds beter uit hun verf komen. De RP-250C kan wel enigszins fel overkomen bij luide muziek. Ik speel echter bijna geen muziek af en gebruik het veelal voor games en films.
De Klipsch RP-250C integreert verder prima met de 2 Klipsch R-14S surround back speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het formaat speelt zeer zeker een rol. De CENT-TS11 past net voor de TV, iets groters gaat niet passen, of ik moet hem achter de TV zetten (en da's ook weer niet ideaal). Ik laat het nu zoals het is en ga kijken naar een andere center als de TV het begeeft. Of een ander TV meubel, maar of ze daar thuis blij van worden ..

Ik had inderdaad wat dingen gelezen over problemen met de SUB van de HKTS-11 maar tot op heden doet hij het nog prima (ik heb hem al vanaf 2007!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murdah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-05 14:52
Een center speaker kan ook precies boven de TV met een beugel die je dan weer naar beneden moet richten naar je oorniveau. Dat zou je ook nog kunnen proberen; de CEN-TS11 richten naar je oorniveau. Dat hielp bij mij enigszins, maar nog steeds niet naar behoren.

FYI: de RP-250C wordt trouwens geleverd met 1 afstelbout. Staat(stond iig) nergens in de handleidingen. Heb 'm bij mij dus gericht naar oorniveau aangezien de meubel een stuk lager is dan oorniveau.
Pagina: 1