Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FramesPerSecond
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-04 10:16
Hi Tweakers,

Ik ben van plan 2x 4K monitoren (ASUS PB287Q) en 1x 1440p monitor (ASUS PG278Q) aan mijn 970 te gaan koppelen. Uiteraard niet om in Surround te gaan gamen, want dat blijf ik gewoon op m'n 1440p monitor doen, maar de 4K monitoren zijn dan als bijzaak. Zij moeten dus alle 3 via een DP 1.2 worden aangesloten.

Zou dit principe mogelijk zijn op de Gigabyte 970 Windforce X3? (Zie producten bij onderwerpen)

Hier een plaatje van de instructies: Afbeeldingslocatie: http://www.gigabyte.fi/FileUpload/Features/3/Photo/4319.png?_=09193945

Alvast bedankt!

Gr, FPS

EDIT: Ik heb een bijkomende vraag. Zou het mogelijk zijn om mijn huidige videokaart (MSI 970) met 1 Displaypoort te gebruiken voor mijn PG278Q en een extra videokaart (AMD) met 2 Displaypoorten te gebruiken voor de PB287Q's? Dan zou ik gamen op m'n 1440p monitor met de 970 en internet/teamspeak/etc op de 4K monitoren met de AMD kaart?

[ Voor 44% gewijzigd door FramesPerSecond op 22-04-2016 17:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:34
Qua aansluitingen moet dit prima gaan. Dit had je uiteraard zelf ook kunnen vinden door naar de GPU te kijken welke aansluitingen er op zitten (3x Displayport iig) en bij de schermen welke aansluitingen er op zitten (ieder scherm heeft displayport). Dus op dat gebied zeker.

Hou er rekening mee dat je wel een iets performance hit krijgt wanneer je die schermen op Windows hebt en ook nog eens een spel speelt. Of dit tegenwoordig nog erg merkbaar is, dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FramesPerSecond
Arunia schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 11:17:
Qua aansluitingen moet dit prima gaan. Dit had je uiteraard zelf ook kunnen vinden door naar de GPU te kijken welke aansluitingen er op zitten (3x Displayport iig) en bij de schermen welke aansluitingen er op zitten (ieder scherm heeft displayport). Dus op dat gebied zeker.

Hou er rekening mee dat je wel een iets performance hit krijgt wanneer je die schermen op Windows hebt en ook nog eens een spel speelt. Of dit tegenwoordig nog erg merkbaar is, dat weet ik niet.
Bedankt voor je antwoord! Ik wist namelijk niet zeker of dit de "goede" Displaypoorten waren, omdat ik blijkbaar versie 1.2 nodig heb? Maar in ieder geval goed om te weten dat dit dus een plan gaat worden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:34
FramesPerSecond schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 11:22:
[...]

Bedankt voor je antwoord! Ik wist namelijk niet zeker of dit de "goede" Displaypoorten waren, omdat ik blijkbaar versie 1.2 nodig heb? Maar in ieder geval goed om te weten dat dit dus een plan gaat worden. :)
Onder het kopje "interfaces" staat "Displayport 1.2".
Dat gaat dan wel goed komen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FramesPerSecond
Arunia schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 11:25:
[...]

Onder het kopje "interfaces" staat "Displayport 1.2".
Dat gaat dan wel goed komen. ;)
Oké, dat was wellicht niet zo slim van mij dan. Heel erg bedankt!

Dit topic mag worden gesloten (denk ik?) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OsiriS.nl
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:59
Ik gebruik daisy chain? DP kabel van gpu naar monitor 1 en DP kabel van monitor 1 naar monitor 2. Maar zou kunnen dat je monitoren dit dan ook moeten ondersteunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:08

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

OsiriS.nl schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 22:44:
Ik gebruik daisy chain? DP kabel van gpu naar monitor 1 en DP kabel van monitor 1 naar monitor 2. Maar zou kunnen dat je monitoren dit dan ook moeten ondersteunen.
DP 1.2 heeft niet genoeg bandbreedte voor 4k en 1440p daisychain. Volgende zou wel kunnen 2x 1440p of 1200p met 1440p.
Pagina: 1