Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyroq
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-05 15:30
Hoi Tweakers,

Mijn oude desktop is het aan het begeven, dus tijd voor een nieuwe. Omdat ik als freelancer veel in de mediawereld werk dacht ik aan een laptop, zodat ik mijn werk altijd met me mee kan nemen. Ik ben echter al zo lang uit het hardwarewereldje dat ik geen idee heb wat de prijs/kwaliteit verhoudingen tegenwoordig zijn.

Wat ga je met je laptop doen?
- Browsen met héél véél tabs open moet geen probleem zijn;
- Windows 7 of 10;
- HD video bewerking moet vloeiend verlopen;
- Om die reden moet er ook genoeg opslagruimte zijn (ik dacht aan 1TB);
- Ik wil ook games als Heroes of the Storm of Left4Dead2 soepel kunnen spelen, maar dat hoeft niet per se op allerhoogste instellingen;
- Omdat het toch een aardige uitgave wordt, hoop ik er minimaal 4 jaar mee te kunnen doen.

Wat is je budget?
Ik dacht dat ik met €1000 - €1300 een heel eind kon komen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
In de meeste gevallen blijft hij thuis, maar af en toe een ritje in een rugzak op de fiets en OV moet ook kunnen. Daarnaast moet ie ook op je schoot kunnen functioneren en wil ik in de zomer nog wel eens buiten werken (dus een geschikt scherm voor zonlicht).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik heb geen verstand van de verschillen tussen de merken.

Overig:
Ik werk met meerdere beeldschermen, dus het zou ideaal zijn als ik eenvoudig de laptop thuis kan inpluggen en ermee kan werken alsof het een desktop is (dus 2 beeldschermen, toetsenbord en muis). Een verlicht toetsenbord zou ik ook erg fijn vinden. SSD is wat mij betreft een must.

Met de pricewatch kwam ik onder andere uit op deze: MSI Gaming Series GP62 2QE-239NL. Maar reviews stelden dat het scherm niet zo goed is. Verder twijfel ik of een gaming laptop dezelfde specificaties heeft als een multimedia-laptop. Mijn gevoel zegt van wel, maar is dat ook zo?

Ik hoor dat jullie me in de goede richting kunnen wijzen :) Een aanraden/afraden op basis van mijn eisenlijstje zou al heel fijn zijn!

Filmpje uitzoeken? www.filmoftheday.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-09 10:27
Als een beetje wilt gamen is een Dell 7559 misschien een idee. Voor €1100 heb je er een met een 4k scherm, 6700HQ en gtx 960m. Voor opslag heb je een 1TB HDD. Mocht je sneller op willen starten enzo kun je voor €100 een m.2 ssd erin prikken. Zit namelijk een leeg slot in. Ik heb zelf de 1080p versie. Bevalt uitstekend

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyroq
Dankje! Ik ben meteen even gaan zoeken maar deze recensie is toch niet zo te spreken over het scherm (wat volgens dat artikel ook geen 4K is?). De touchpad krijgt het ook zwaar te verduren in de reviews.
En is een SSD schijf makkelijk zelf in te bouwen? Want het liefst heb ik 'm wel kant-en-klaar - ik ben geen ster met schroefjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Als je voor een Dell gaat, neem dan het USB 3.0 Dock mee.
Sluit je schermen (even kijken of deze de juiste aansluitingen hebben), randapparatuur, netwerk kabels e.d. aan op het dock en de USB 3.0 kabel in je laptop. Je kunt dan alle schermen tegelijk gebruiken.
Let wel op. Gamen op de schermen gaat wel via de iGP ipv de dedicated GPU.

Dus mocht je op de schermen willen gamen, dan moet je wel de schermen in je laptop steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyroq
Ik had al eens iets gehoord over een dergelijk plug 'n play docking systeem, handig! Op die momenten als ik ga gamen kan ik mijn hoofdmonitor wel even omsteken natuurlijk.
Je zegt "als je voor een Dell gaat", betekent dit dat andere merken dit niet ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik verwacht dat het wel degelijk ondersteund wordt door andere merken aangezien je gewoon drivers kunt installeren voor het dock vanaf de Dell site (bedenk me dit net omdat ze het een keer hier hebben vertelt bij een uitleg).
Maar, zeker weten doe ik het uiteraard niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou eventueel ook voor de GE62 6QD-006NL kunnen gaan, kwa specificaties een prima laptop.
Past alleen net niet in je budget maar komt wel overeen met je wensen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyroq
Ziet er ook zeker goed uit!
Ik kwam ook deze tegen: Asus ROG GL552VW-CN470T. Volgens mij heeft die vergelijkbare specs met de GE62, maar is wel €100 goedkoper. Zijn er nog voor en nadelen voor een MSI of Asus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frosty85
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-09 20:29
Ik heb vandaag de laptop die de TS benoemde gehaald.
Moet zeggen dat het een zeer mooie en snelle laptop is die zeker aan jou wensenlijst voldoet.
Zeer recente techniek (waaronder ssd schijf) die je normaal niet voor deze prijs in een laptop krijgt (behalve cache SSD)

Aanrader
Pagina: 1