Videos & PDFs via Camera Connection Kit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJBA
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03-08-2023
Hallo Allemaal,

Ik heb een ipad 4 met een kleine aansluiting dus en ik zou graag een usb in mijn ipad willen stoppen zodat ik pdf jes en video s makkelijk via een stickje kan laten zien.
Nu heb ik gehoord van een connection kit, met deze kit zou je sd kaartjes kunnen uitlezen etc. Ook kan je hierop een usb aansluiten.
kijk voorbeeld : http://www.wehkamp.nl/ele...Code=0000#extraInformatie

Mijn vraag is zou dit de juiste oplossing zijn om gemakkelijk bestanden van een usb af te halen?
ik hoor graag jullie reacties.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

De Camera Connection Kit ondersteunt alleen bestandsformaten die je normaal gesproken op een camera vind, dus alleen foto's en videos. Je kunt geen PDFs laten zien via de connection kit. Daarnaast worden USB sticks niet ondersteund. Zie ook Import photos using Apple camera adapters .

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vivace
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 11:01
Hallo,

Ik heb de oplossing met een camera connection kit vroeger veelvuldig geprobeerd en dit lukt vrij aardig.

Let wel op met het volgende:
  • Je moet de officiële Apple camera connection kit gebruiken.
    Ik had een goedkope Chinese variant, maar na enkele maanden/jaren blokkeerde Apple deze met een iOS update omdat er geen licentierechten waren betaald aan Apple.
    Natuurlijk gebeurd dit steeds als je ergens op reis bent.
  • Alleen de bestandsformaten die ondersteund worden door de iPad kunnen worden bekeken.
    Hiervoor moet je vaak op voorhand video-bestanden converteren naar .mov/m4v met b.v. handbrake
  • Ook de bestandsnaam is belangrijk. Je moet deze altijd hernoemen alsof het lijkt dat deze door de ipad of een echte fotocamera gemaakt kan zijn (IMG_NNNN.jpg of DSC_NNNNN.jpg). Ook voor videos bestaat een dergelijke beperking.
Tegenwoordig gebruik ik een Hootoo Tripmate Wifi router met ingebouwde USB streaming http://www.hootoo.com/hoo...tm03-wireless-router.html
dewelke ik eerder zou aanraden.
Er zijn ook alternatieve producten van Kingston en Ravpower beschikbaar die hetzelfde kunnen.

Voordelen van de hootoo oplossing:
  • Eigen app van hootoo voor dataoverdracht
  • Deze eigen app bevat ook een (beperkte) foto/video viewer
  • Via VLC kan je ook alle bestandsformaten afspelen vanaf de hootoo
  • data is niet alleen voor 1 iPad beschikbaar, maar voor alle wifi toestellen binnen bereik
  • je hebt ineens een extra battery-pack en wifi repeater in je tas zitten
edit: de versie die ik heb (HT-TM03) is blijkbaar niet zo makkelijk meer te krijgen
link naar amazon.de met reviews.
Van Hootoo is er wel een nieuwere (grotere en duurdere) versie beschikbaar.
Van Kingston zijn er de Mobilite G2 en Mobilite MLW221.

Veel succes met je zoektocht

[ Voor 10% gewijzigd door vivace op 03-06-2016 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Met Wi-Fi connect kan je met deze app File Manager Pro App' van Zuhanden GmbH
https://appsto.re/nl/kHOrH.i diverse filetypes op je iPad droppen vanaf een Mac of pc en openen.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

GerardVanAfoort schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:58:
Met Wi-Fi connect kan je met deze app File Manager Pro App' van Zuhanden GmbH
https://appsto.re/nl/kHOrH.i diverse filetypes op je iPad droppen vanaf een Mac of pc en openen.
Bedoel je dat de mac dan via wifi toegang heeft tot je app?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Ja. De functie staat standaard uit, maar na inschakelen in de app krijg je een ip om vanaf de Mac te verbinden.

NRG

Pagina: 1