Toon posts:

SlimPC project

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een kleine computer te bouwen voor gebruik als
-mp3 player
-divx player
-dvd player
-server
-router

Hij komt onder de tv te staan en mag niet hoger worden dan 13 cm.

Hij moet stil zijn, passieve koeling zou leuk zijn maar hoeft niet.

Welke componenten hierin?
En zijn die Aopen slim desktop kastjes ook in zwart leverbaar, anders andere kast?
Een 2U rackmount misschien? Zijn die er ook onder de 300 gulden? (2ehands ofzo?...)

Budget=1000 piek.

Verwijderd

Topicstarter
Kom op zeg! Help me out!

Past er een Matrox G400/450 in (welke heeft beter tv-out?)???
Welk microATX bordje erin?

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

jahor we reageren ff binnen 20 minuten

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 juni 2001 23:58 schreef memendo het volgende:
jahor we reageren ff binnen 20 minuten
ohh jullie liggen toch nog niet in je nest?! kom op dan!
(jaja normaal zit ik nu ook te CSen maar mijn pa kwam met dit idee en ik vind het erg interresant! :9~ )

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Ik snap niet echt waar we je nou mee moeten helpen,

haal ergens een P3 500 vandaan, die kan de divxjes goed aan, verder een beetje de standaar dingen he (zoals uiteraard een 3dkaart met video uit)

haal zo'n desktop kast, spuit em zelf zwart

en prop daar al je zooi in, gooi er windows op (voor de tv-out drivers is dat wel handig) Gooi erop wat je wilt hebben en klaar is kees

Sim-pel

It seemed like a good idea at the time

• Kev0867
  • Laatst online: 12-12-2020
neem zo horizontale kast, is klein en niet hoger dan 13cm..

Verwijderd

Op zondag 24 juni 2001 00:25 schreef Strumxector het volgende:

Sim-pel
www.spott.nl :)

Verwijderd

Mijn i-net server (digital venturis FX2)die is ongeveer 45x41x11 (LxBxH weet je wel :) )

En die was gratis :)

http://www.geocities.com/tha_royco/zooi/

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/tha_royco/zooi/Digital.jpg

• Sick Nick
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Op zondag 24 juni 2001 00:28 schreef -KOD- het volgende:

[..]

ROFLMAO

Maar ehhh, neem gewoon een Celeron 600 ofzo met een enorm koelblok. Laat dan een stille casefan erdoor blazen en voila, daar is je koeling. Voor de rest neem idd maar een Matrox 400 MAX (450 is overkill)

• Stacium
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Op zondag 24 juni 2001 00:28 schreef -KOD- het volgende:

[..]

De koop- en verkoopsite

:)

It seemed like a good idea at the time

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:04

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Het kleinste beetje geluid gaat je echt vet snel irritewren.. kan ie niet achter de bank?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

ff serieus...als jij de 300B bedoelt, die echte slim-pc kastjes, bedenk dan dat er GEEN normale pci/agp kaarten inpassen.
alleen speciale halve kaartjes.

Dus zul je een microatx mobo moeten hebben met alles onboard.

Dat vond ik het grootste nadeel.

Verwijderd

Maat van me had een compaq deskpro...... die was dus ook klein en relaxt.

Ik heb hier thuis nog iets heel kleins liggen (30x30x7 :? )zonder CPU (Pentium I), HD, CD.... die mag wel voor 2 geeltjes overkopen hoor :)

Ik heb trouwens vorige week een compaq 2010c verkocht voor fl.500,= die is pas klein... 18.25 x 9.75 x 4.0..... en hij maakt niet eens geluid als hij aanstaat >:)

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Volgens mij zijn er op dit moment maar 2 cpu's die snel genoeg zijn voor divx, en zonder actieve koeling kunnen draaien. Dat zijn die transmeta crusoe dingen en de via C3-E-serie.

Voor die crusoe heb je een aantal erg kleine boardjes, maar dat spul is allemaal erg duur.

De via heb ik nog nergens (zelfs niet in amerika) te koop gezien. Hij kan op de meeste socket370 boarden, als je em vindt :)

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
Voor het moederbord zou je kunnen wachten op de Nforce; Video, geluid en ethernet onboard :) en allemaal goed spul ook nog.

Edit: snel word ie ook nog :) (Dual DDR :9~ )

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• treslem
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17-08 06:44
Op zondag 24 juni 2001 00:59 schreef wasa het volgende:
Maat van me had een compaq deskpro...... die was dus ook klein en relaxt.

Ik heb hier thuis nog iets heel kleins liggen (30x30x7 :? )zonder CPU (Pentium I), HD, CD.... die mag wel voor 2 geeltjes overkopen hoor :)
Zonder brutaal te willen zijn :) ik zoek nog een klein pc-tje voor in de auto als mp3 speler, en dat klinkt alsof het onder de stoel pas. Maw, als-ie werkt wil ik hem wel overnemen van je. Kunnen we daar iets voor regelen ? :P

La dolce vita - non farmi ridere

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 14:20
Op zondag 24 juni 2001 00:32 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

ROFLMAO

Maar ehhh, neem gewoon een Celeron 600 ofzo met een enorm koelblok. Laat dan een stille casefan erdoor blazen en voila, daar is je koeling. Voor de rest neem idd maar een Matrox 400 MAX (450 is overkill)
g400max is sneller dan g450..... en 2x zo duur

if broken it is, fix it you should

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Het apparaat dat jij wilt bouwen is voor DM600 te koop in Duitsland. Xal morgen vanaf m'n werk (heb de site daar gebookmarkt) ff een link posten.

Een stuk minder leuk dan zelf bouwen, maar wel goedkoper...

Als je toch voor zelf bouwen gaat:

Idd een slim kastje, de goedkoopste en dan zelf spuiten met zwarte metallic lak. Dan een MSI-bordje met alles on-board behalve video en een Duronnetje 700 erin voor drie kwartjes of zo :P. En je hebt echt geen 3D-kaart nodig om DivX te kijken hoor :D een kaart van 100 piek (niet onderdreven!!) met TV-out werkt prima, omdat je 'm op je TV wilt aansluiten en dat ding maar ongeveer 3x4 lijnen aankan (nou ja, ongeveer 100 x zoveel).
Ik denk dat je voor F1000,- klaar kan zijn.

Laat het ons even weten he!!

Suuk6.

Edit...
Oh ya als je per sé wilt dat dat ding geen geluid maakt: Celeron 600 o.i.d. met koelblok. Geen fan nodig.

Bloed, zweet & koffie

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Probeer een Dell Optiplex of zo op de kop te tikken, slechts 10,8 cm hoog. Heb net een Elsa Gladiac511 Twin PCI gekocht (met TV-out) voor 180,- :) die ik er in ga proppen: ideale mp3 en DivX player.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 juni 2001 00:42 schreef p-kemp het volgende:
ff serieus...als jij de 300B bedoelt, die echte slim-pc kastjes, bedenk dan dat er GEEN normale pci/agp kaarten inpassen.
alleen speciale halve kaartjes.

Dus zul je een microatx mobo moeten hebben met alles onboard.

Dat vond ik het grootste nadeel.
Ah ok.
Want daar dacht ik dus wel aan.
Welke kast onder de 13 cm kan ik dan wel gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 juni 2001 10:49 schreef abbadon het volgende:
Probeer een Dell Optiplex of zo op de kop te tikken, slechts 10,8 cm hoog. Heb net een Elsa Gladiac511 Twin PCI gekocht (met TV-out) voor 180,- :) die ik er in ga proppen: ideale mp3 en DivX player.
Ik heb nog een ongebruikte Diamond Viper II, maar kweet niet of ik die ga gebruiken, heeft de Matrox g400/450 geen betere TV-out?

Verwijderd

Topicstarter
Is een Duron niet een beetje te warm?
Ik wil gewoon een CPU die goed genoeg is voor Divx&DVD af te spelen (Divx op 4 natuurlijk ;) )

Verwijderd

Op zondag 24 juni 2001 09:12 schreef treslem het volgende:

[..]

Zonder brutaal te willen zijn :) ik zoek nog een klein pc-tje voor in de auto als mp3 speler, en dat klinkt alsof het onder de stoel pas. Maw, als-ie werkt wil ik hem wel overnemen van je. Kunnen we daar iets voor regelen ? :P
Ik weet niet of hij werkt... heb er 2 in doos allebei dus zonder CPU, HD, CD en 1'tje daarvan is zonder voeding :)

Stuur anders maar een mailtje en knip ik wel ff snel paar foto's en mail ik die wel naar je >:)
Pagina: 1