Excel gegevens linken naar Word brief document

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asakir
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-10-2023
Mijn vraag
Hey allemaal, ik heb een Excel bestand met 40 werkbladen waarvan per blad 10 regels vol met NAW gegevens staan. Ik wil per NAW regel linken aan een Word document brief die ik aan per persoon wil opsturen. Het kost mij heel veel tijd om steeds gegevens te kopieren en plakken vanuit Excel naar Word document en ik heb begrepen dat hier er een snelle manier voor is. Dat het mogelijk is om deze 2 bestanden te linken en steeds per excel regel automatisch naar Word document gaat met gegevens. Weet iemand dat?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Microsoft Excel

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb geprobeerd om hierover topics te vinden op Google, maar ik krijg allemaal tabels te zien en dat is net niet wat ik wil.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Asakir schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 09:02:
[...]Ik heb geprobeerd om hierover topics te vinden op Google, maar ik krijg allemaal tabels te zien en dat is net niet wat ik wil.
Dat verbaast me. Je hoeft alleen maar je topictitel door Google te halen en het hebt al 1,5 miljoen hits en een tiental goede suggesties voor verwante zoekopdrachten.

Anyway,ja, dat kan. Het standaardfunctionaliteit en de correctie zoektermen zijn 'mail-merge' of "word excel samenvoegen'. Ga aan de slag met de office-help of een van de andere hits en als je daarbij toch nog hulp nodig hebt kun je een ander topic openen. Geef dan wél zo concreet mogelijk aan wat je hebt gedaan en waar je vastloopt. Dit topic gaat ondertussen dicht.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Dit topic is gesloten.