Toon posts:

Aanbod laptop HHS doen/niet doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
http://www.si.hhs.nl/Studenten/Notezaak/index.html

Ik kreeg post van mijn toekomstige hoge school over de mogelijkheid om een laptop te kopen (wat best hadig is ivm mijn opleiding aldaar). Maar is dit een goed systeem en moet ik dit doen? En zoja, welke opties moet ik erbij nemen?
Zijn er btw HHS studenten met ervaring (vast wel).

BVD voor de reply's..
De prijzen die we hebben bereikt voor de twee varianten zijn respectievelijk f 4.405 en f 4.855.

De winkelwaarde bedraagt circa f 7.500, respectievelijk f 8.200. Wanneer je de gangbare advertenties vluchtig leest, zou je de indruk kunnen krijgen dat onze projectprijs niet gunstig is. Maar let dan eens goed op de specificaties. Zo krijg je nu een A-merk met 128 MB, is onze prijs inclusief BTW en krijg je 3 jaar garantie en verzekering. En dan spreken we nog niet over de software en onze subsidies.

Wanneer je opties bijkoopt, dan zijn deze automatisch meeverzekerd tot 10 % van de basisprijs, mits deze direct bij bestelling worden aangeschaft. De optieprijzen zijn vermeld op het antwoordformulier en gelden alleen tijdens deze aanbieding.

Omdat wij je graag willen motiveren deel te nemen aan dit project hebben we voor alle deelnemende voltijdstudenten van sector Informatica totaal f 900 subsidie in de aankoop beschikbaar gesteld. Deze subsidie is een directe afgeleide van de gelden die anders besteed zouden moeten aan vaste werkstations in de sector, maar waarvoor geen ruimte meer is. Op deze wijze stijgt toch het aantal werkplekken voor studenten.

De subsidie wordt in 3 jaar uitgekeerd (2001, 2002 en 2003) en geldt onder de voorwaarden dat je deelneemt aan dit project, je blijft ingeschreven als reguliere voltijdstudent bij de sector Informatica en je niet eerder van deze regeling gebruik hebt gemaakt. Uiteindelijk betaal je voor deze notebooks dus f 3.505, respectievelijk f 3.955.

Wij zijn er van overtuigd dat je met behulp van deze notebook je studie sneller kunt volbrengen. Voor ons dalen de kosten indien je daadwerkelijk in de geplande 4 jaar je voltijdse studie met het dipoma afsluit. Indien je dat waarmaakt, geven we daarom op deze notebook een extra subsidie9 van f 1.000 in de vorm van een terugbetaling aan het eind van je studie. Dus als je je best doet, kun je deze notebook uiteindelijk zelfs voor slechts f 2.505, respectievelijk f 2.955 gebruiken. Dat is toch geen slecht aanbod!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Dit is een goed systeem. Heb zelf ook een siemens/fujitsu via uni gekocht, alleen voor 2500 (zij betaalden de helft, zolang ik maar niet stop met de studie >:) ). Heb maar een celeron500 maar zelfs dat is al snel genoeg om de uni programmas te draaien. Als ze daar een draadloos internet installatie hebben en ze van die wireless pcmcia netwerk kaartjes leveren zou ik het zeker doen, dan kan je internetten waar je maar wil. En je kan tevens je computer werk makkelijker meenemen (en bv op de uni allerlij programmas op je HD kopieren om thuis te branden >:) ).

MechWarrior || Monsters Game

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 09:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

Fujitsu Siemens? Niet aan beginnen... Ik heb er zelf ook een, maar die dingen zijn gigantisch traag... Ik weet niet wat ze er mee doen, maar trager kan het niet...
Je kan beter voor het zelfde geld een 2e hands dell machine, of een nieuwe laptop van een ander merk kopen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:13
als je even goed rondkijkt krijg je in de winkel een goedkopere machine dan dit voor dezelfde prijs.

toen ik vorig jaar op de hanze in groningen kwam was er ook zon aanbod. het bleek dat het goedkoper was om 1 in de winkel te kopen, hoe krijgen zij dat zo goedkoop denk je? ze krijgen die software bijna gratis.

maarja. toen ik hem in de winkel kocht en ik zag dat ik 200,- voor winME betaalde zei ik gewoon van windows staat los op de lijst? haal hem er aub maar af. tsji tsjing. -200,- harddiskje geformat, ding meegekregen thuis binnen een uur win98se er op draaien.

ik vind dat je altijd nog beter 1 in een winkel kunt kopen [desnoods bij de aldi, die dingen zijn verbazend goed], die van mij kwam bij norrod vandaan.

kijk asjebllieft in ieder geval nog even rond of je wat mooit vind en niet blindelings op deze aanbieding afgaan.

Verwijderd

Ja, ik kon vorig jaar ook die laptop van de HHS nemen, maar ik vond (en vind ze dit jaar weer) te duur. Ik doe IVIT en ik heb het dit jaar absoluut niet nodig gehad om een notebook te hebben, je kunt altijd wel een pc reserveren. Het enigste nadeel is dat je niet kunt werken in de kantine terwijl je vrienden zitten te vreten, verder heb ik er eigenlijk geen last van, en ik heb 6000 in m'n zak gehouden... :)

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

http://www.evendi.de/hardware/notebookframe.htm dit is een duitse pricewatch en hier krijg je veel meer Notebook voor je ......eeeuh Euro. :)

Greetz

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• supershoe
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hey ik ga ook HHS doen volgend jaar....IVIT. Ik kreeg dit aanbod ook... tsja f 2.505 voor een 800 MHz is niet veel.
Maar ik betwijfel of ik hem wel zo veel nodig ga hebben.
Dus ik doe het denk ik niet...

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

Verwijderd

Kun je niet gewoon de lening nemen en zelf een laptop aanschaffen bij bijvoorbeeld Dell?

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Als je studeerd krijg je zowiezo flinke korting op software. Wat je als student leert te gebruiken zal je later ook makkelijker binnen je bedrijf promoten.
Windows ME upgrade kost 95,-
Office 2000 Pro kost 65,-
Visual studio 6.0 enterprise kost 200,-
Als ze in het echt nou ook deze prijzen zouden rekenen zouden mensen het mischien wel eens gaan kopen :)
Zie http://www.dto.tudelft.nl/homecls.htm

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

Pagina: 1