Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wi-Fi access points met roaming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mc landin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-07 10:04
Ik ben momenteel bezig met de ontwikkeling van een concept dat waarschijnlijk het makkelijkste uit te leggen is aan de hand van een voorbeeld.

Ik ben op punt A waar ik in verbinding sta met een router en een raspberry PI waar ik data vanaf kan halen. Deze router staat verder niet in verbinding met internet. Verbinding met de PI verloopt dus via localhost.

Nadat ik dit gedaan heb reis ik verder naar punt B, ook hier weer een Raspberry PI met router zonder verdere connectie met het world wide web.

Mijn vraag is of het volstaat om op beide routers hetzelfde SSID en inloggegevens te gebruiken om automatisch verbinding te maken met de router, gezien beiden verder niet in verbinding staan met het internet.

Beste antwoord (via mc landin op 24-04-2016 10:40)

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
Gebruik de 2 raspberries als wifi access points (zo heb je geen routers nodig), en configureer die dingen met het zelfde SSID en Wachtwoord. Dan zal je apparaat automatisch verbinden met de raspberries als hij in de buurt is en er geen andere beschikbare wifi netwerken zijn.

En je kan data uitwisselen tussen de app en raspberry zolang je verbonden bent met 1 van de 2, alleen is het niet mogelijk om de 2 raspberries onderling data te laten uitwisselen natuurlijk.

Alle reacties

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:12

FreakNL

Well do ya punk?

Ja. Wat heeft dat met internet te maken?

• mc landin
Ik twijfelde of het noodzakelijk was dat alle punten ook met elkaar in verbinding zouden staan om probleemloos van het ene met het andere netwerk te kunnen verbinden.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:40

DukeBox

loves wheat smoothies

Voor seamless roaming met oudere B/G wel..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Wat is de verdere bedoeling van het roamen hier, er moet 'iets' zijn wat op beide wifi zenders te bereiken is anders is roaming vrij nutteloos.
Verder hangt dit vooral van de client implementatie af, het ene OS zal onder alle omstandigheden willen blijven werken met de huidige AP, ook al heeft die heel slecht signaal en geeft een andere AP beter signaal.
Andere clients zijn te gemakkelijk en zullen tussen de twee AP's in alleen maar heen en weer springen en zo storen.
Tenzij je een controller hebt ligt het aan de client om te kiezen welke AP hij mee verbindt en ben je daar van afhankelijk.

Fixing things to the breaking point...

• mc landin
Het zal uiteindelijk als app gaan functioneren. De punten liggen zo ver uit elkaar dat er geen overlap zal zijn

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Waarom de routers als je toch niet van plan bent verkeer te routen?

Je kunt je Raspberries ook als wifi accesspoint configureren, scheelt je weer een schakel in je keten.

• mc landin
Ik krijg niet zo snel duidelijk of ik dan data op de PI benaderbaar kan houden vanuit een app?

• Gravit0n
  • Niet online
Alleen als je lokaal verbonden bent.
Remote gaat natuurlijk niet door het gebrek aan een internetverbinding.

• mc landin
Het gaat inderdaad om lokale bestanden die al op de PI aanwezig zijn.

• Gravit0n
  • Niet online
Op Google meerdere linkjes gevonden waarbij Raspberries in een ad-hoc wifi netwerk hangen, misschien is dat een oplossing voor je? :)

Acties:
  • Beste antwoord

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
Gebruik de 2 raspberries als wifi access points (zo heb je geen routers nodig), en configureer die dingen met het zelfde SSID en Wachtwoord. Dan zal je apparaat automatisch verbinden met de raspberries als hij in de buurt is en er geen andere beschikbare wifi netwerken zijn.

En je kan data uitwisselen tussen de app en raspberry zolang je verbonden bent met 1 van de 2, alleen is het niet mogelijk om de 2 raspberries onderling data te laten uitwisselen natuurlijk.
Pagina: 1