Snelle laptop of macbook pro voor op de bank en op schoot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swloo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06-2023

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

Topicstarter
ik ben op zoek naar een laptop om ook mijn productiviteit op de luie bank en in bed te kunnen bevorderen :p
Laptop moet licht en snel zijn, ik speel er geen games op maar wil voor de rest vanalles mee kunnen. Hoeft niet het allersnelste te zijn maar ik wil gewoon supersmooth kunnen werken. Met office als met sketchup en zware 3d modellen.

Ik neig naar de macbook pro maar wellicht zijn er betere keuzes. Van de macbook pro weet ik hoe het zit met de lawaai en warmte en accuduur. Van andere laptops heb ik alleen hele warme, lawaaierige en slome meegemaakt. Zo'n macbook pro hoeft van mij niet de nieuwste te zijn uit de winkel, eentje van 2015 lijkt mij ook goed te doen. Zag dat de Asus zenbook ook super is, maar hoe zit het met de comfort in vergelijking met de macbook pro?

Ben verder niet OSX fan of windows fan, moet gewoon office en sketchup en alle populaire websites kunnen draaien.

13inch heeft mijn voorkeur

Wat ga je met je laptop doen?
Alles behalve games spelen.

Wat is je budget?
Rond de 1000 tot 1500

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
school, werk, reizen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
geen super lawaaierige fans. Weinig hitte om ook op schoot voor de tv te werken. Lange accuduur voor reizen en school. Betrouwbaar en goed werkende pad. Snel en licht.

[ Voor 52% gewijzigd door swloo op 22-04-2016 00:22 ]

So what

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:14
Dit lijkt me wel erg weinig input... Wat heb je zoal zelf al op het oog?... Deze TS is gewoon zeer incompleet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swloo

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

Topicstarter
Knul schreef op donderdag 21 april 2016 @ 23:47:
Dit lijkt me wel erg weinig input... Wat heb je zoal zelf al op het oog?... Deze TS is gewoon zeer incompleet!
Aangevuld :)

So what

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-05 19:43
De Asus Zenbook is "Fanless", net zoals de macbook air dat is. Heb je de laptop op je schoot zul je dus eerder iets van warmte merken dan een laptop met ventilatoren. Echter is het wel zo dat een laptop met ventilatoren geluid maakt. Uit ervaring zit ik liever met een fanless laptop op schoot dan een krachtpatser. Maar aangezien je "Zware" programma's wilt draaien en eigenlijk wel een dedicated gpu nodig hebt.

Ook belangrijk: wil je een 13" of een 15" laptop. Wat vind je fijn om mee te werken op de bank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Laatst online: 02-05 16:05
Weinig hitte om ook op schoot voor de tv te werken
Met alu notebooks is dat sws een no go. Die worden juist onderop erg warm. De macbook pro 13" weet zich aardig koel te houden door de dualcore die er in zit, maar met de quad die ik er in heb liggen is het soms wel erg warm hoor. Ik zou dan eerder kijken naar een Retina Macbook ofzo.
De Asus Zenbook is "Fanless", net zoals de macbook air dat is.
Nope MBA heeft gewoon een fannetje hoor. De rMB dan weer niet. Die wordt ook helemaal niet zo warm als je zou denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Laatst online: 05-05 19:43
supersnathan94 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 00:12:
Nope MBA heeft gewoon een fannetje hoor. De rMB dan weer niet. Die wordt ook helemaal niet zo warm als je zou denken.
Volgens mij heeft de rMB wel een fan. Dan zal t alleen de "nieuwe" macbook zijn die fanless is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swloo

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

Topicstarter
wessel145 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 00:09:
De Asus Zenbook is "Fanless", net zoals de macbook air dat is. Heb je de laptop op je schoot zul je dus eerder iets van warmte merken dan een laptop met ventilatoren. Echter is het wel zo dat een laptop met ventilatoren geluid maakt. Uit ervaring zit ik liever met een fanless laptop op schoot dan een krachtpatser. Maar aangezien je "Zware" programma's wilt draaien en eigenlijk wel een dedicated gpu nodig hebt.

Ook belangrijk: wil je een 13" of een 15" laptop. Wat vind je fijn om mee te werken op de bank?
13inch lijkt me voldoende. Ik hoef geen zware specs, maar heb geen zin om tegen performance aan te hikken en wil niet super voorzichtig zijn met de resources, dus gewoon meerdere dingen tegelijkertijd kunnen draaien

[ Voor 12% gewijzigd door swloo op 22-04-2016 00:26 ]

So what

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swloo

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

Topicstarter
ik lees net een vergelijking tussen de zenbook en macbook pro waarin wordt aangegeven dat de zenbook door de krachtigere componenten 2 ventilatoren heeft en daarom meer lawaai maakt en warmer wordt. ik ben er denk ik aan uit :)

So what

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Laatst online: 02-05 16:05
wessel145 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 00:17:
[...]

Volgens mij heeft de rMB wel een fan. Dan zal t alleen de "nieuwe" macbook zijn die fanless is
Nee. Je hebt het nu over exact hetzelfde product: retina MacBook 12". De MBPr en MBA zijn actief gekoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
swloo schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 09:42:
ik lees net een vergelijking tussen de zenbook en macbook pro waarin wordt aangegeven dat de zenbook door de krachtigere componenten 2 ventilatoren heeft en daarom meer lawaai maakt en warmer wordt. ik ben er denk ik aan uit :)
swloo schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 09:42:
Ook jij haalt twee modellen door de war.
De MacBook : 12 inch passief gekoeld , Core M
De MacBook pro retina: 13,3 inch, actief gekoeld, i5 Intel iris , snellere hardware dan zenbook.

[ Voor 43% gewijzigd door WouterL op 22-04-2016 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swloo

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

Topicstarter
De Macbook pro retina 13 inch heb ik nu 2 weken in bezit, bevalt uitstekend! :) _/-\o_

So what

Pagina: 1