welke tv zouden jullie doen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel17
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 13:02
Mijn vraag
Welke tv zouden jullie doen

Relevante software en hardware die ik gebruik
Netflix wil ik kunnen kijken en goed beeld

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zit te twijfelen tussen deze 2 tvs

pricewatch: Panasonic Viera TX-48CX400E Zilver, Zwart

pricewatch: Philips 50PUK6400 Zwart

Welke zouden jullie doen?

Beste antwoord (via roel17 op 25-04-2016 22:44)

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:04
Panasonic gebruikt Firefox als OS.

Werkt goed!

Zoals hierboven al geschreven. Blijf minstens 100m weg van Philips.
Ik heb de mijne na een jaar teruggestuurd omdat het systeem na iedere update onstabieler werd. 3 keer per week stekker er uit, of terug naar de fabrieksinstellingen is me iets te veel.
Een TV is om naar te kijken, niet om aan te werken.

Ik zou je wel aanraden om een 100Hz paneel te nemen. Met wat geluk vind je een koopje uit de 700 serie, maar ken je budget niet. (beter HD 100Hz dan 4K 50Hz, zeker in 48')

Sony A7 iv en wat recycled glas

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zonder twijfel zou ik zelf de Panasonic kiezen. Simpelweg omdat ik met niet kan herinneren wanneer er een Philips tv goed uit een review is gekomen. Toevallig heb ik een tijdje terug nog een kennis geholpen met het aansluiten van een Philips TP Vision; wat een drama. Het beeld was gewoon gemiddeld maar de software en bediening was om te huilen.

Aangezien dit aankoopadvies een verhuizing naar CEA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 15:52
Ik zou de duurste nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel17
Weet iemand misschien welk systeem kwa smarttv erop staat?(Panasonic) Heb op internet zitten kijken maar kan dit niet vinden?

Kwam deze tv ook nog tegen maar ik ben zowel niet bekend als met Panasonic & LG alleen met samsung.

pricewatch: LG 49UF640V Zwart

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Panasonic gebruikt Firefox als OS.

Werkt goed!

Zoals hierboven al geschreven. Blijf minstens 100m weg van Philips.
Ik heb de mijne na een jaar teruggestuurd omdat het systeem na iedere update onstabieler werd. 3 keer per week stekker er uit, of terug naar de fabrieksinstellingen is me iets te veel.
Een TV is om naar te kijken, niet om aan te werken.

Ik zou je wel aanraden om een 100Hz paneel te nemen. Met wat geluk vind je een koopje uit de 700 serie, maar ken je budget niet. (beter HD 100Hz dan 4K 50Hz, zeker in 48')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:25

TTLCrazy

Listen to Frankie

Onderbouwing ? :O

on topic: wat al boven mij wordt gezegd, Philips maakt al tijden geen goede televisies meer. Zo zonde als je naar het verleden kijkt, toen waren ze nog koploper.
roel17 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 07:37:
Weet iemand misschien welk systeem kwa smarttv erop staat?(Panasonic) Heb op internet zitten kijken maar kan dit niet vinden?Zwart[/URL]
Firefox OS als ik het goed heb, maar of dit ook voor de budget tv's geldt weet ik zo niet.
Kwam deze tv ook nog tegen maar ik ben zowel niet bekend als met Panasonic & LG alleen met samsung.
Mag ik vragen waarom je geen Samsung wil als je daar toch ervaringen mee heb ?

Hier staat nog een interessante Tweakers review van tv's onder 800 EURO. wel uit december 2014, dus enigszins gedateerd.

Als je in de pricewatch kijkt en je filtert op jouw smaak, moet je ook een stuk verder komen denk ik. De gebruikers reviews zijn erg nuttig.

[ Voor 77% gewijzigd door TTLCrazy op 22-04-2016 08:52 ]

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel17
Tot zover iedereen bedankt voor de reacties! Mijn budget is max 650.

Wellicht dat iemand iets anders goeds weet :)
Ik ga sowieso even kijken in de pricewatch op het advies van tommie.

Edit:
Na advies van Tommie ben ik gaan kijken naar een tv met refresh van 100hz dan kom ik toch op een FULL HD en alleen de samsung's

pricewatch: Samsung UE50J6200AW Zwart

Review (is er maar 1) zegt wel geen RTL app mijn vriendin kijkt veel RTL XL weet iemand of dit tegenwoordig wel mogelijk is?

Welke is volgens jullie dan beter die van Samsung of Panasonic?

[ Voor 57% gewijzigd door roel17 op 22-04-2016 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:39

Bever!

3

Neem niet die panasonic. Echt meest beroerde beeld wat ik sinds lang gezien heb cx400. Philips is de betere van deze twee.
Die panasonic is gemaakt door vestel, dus is een akai met ander merkje erop geplakt.

[ Voor 26% gewijzigd door Bever! op 22-04-2016 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

roel17 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 10:18:
Tot zover iedereen bedankt voor de reacties! Mijn budget is max 650.

Wellicht dat iemand iets anders goeds weet :)
Ik ga sowieso even kijken in de pricewatch op het advies van tommie.

Edit:
Na advies van Tommie ben ik gaan kijken naar een tv met refresh van 100hz dan kom ik toch op een FULL HD en alleen de samsung's

pricewatch: Samsung UE50J6200AW Zwart

Review (is er maar 1) zegt wel geen RTL app mijn vriendin kijkt veel RTL XL weet iemand of dit tegenwoordig wel mogelijk is?

Welke is volgens jullie dan beter die van Samsung of Panasonic?
200% samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
200% zeker geen Philips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Weet iemand misschien welk systeem kwa smarttv erop staat?(Panasonic) Heb op internet zitten kijken maar kan dit niet vinden?

Dit is een van de slechtste kopen die je momenteel kunt doen.

Geen UHD
Dit toestel is in werkelijkheid geen UHD-televisie en kan dus niet correct UHD-materiaal weergeven. Sterker nog, ook het weergeven van FHD-content zal hieronder lijden aangezien het de kleurreproductie niet ten goede komt.

Artikel van HDTVTest.co.uk over deze pixelstructuur

50 Hertz
Er zit maar een 50Hz paneel in het toestel. Hierdoor heb je een lage bewegingsresolutie waardoor scherpte tijdens bewegingen verloren gaat. Zeker als je kiest voor een UHD-televisie voor de resolutie, is dit gewoon geen goede combinatie - daar alle scherpte verloren gaat bij elke beweging die getoond wordt. Zodanig veel, dat de bewegingsresolutie bij een 50Hz UHD LCD-televisie tijdens bewegingen lager zal zijn dan dat van een goede 100Hz FHD LCD-televisie.

Dimens in 'nieuws: GfK: verkoop uhdtv's in Nederland is bijna verviervoudigd ...

IPS
Het toestel komt met een IPS-paneel. Nu is IPS op zichzelf geen slechte techniek, echter valt het contrast in televisies met IPS-panelen echt ontzettend tegen. Het contrast wordt gezien als het belangrijkste eigenschap voor een goede beeldkwaliteit. Een toestel kan een hoge resolutie hebben, perfecte kleurweergave en een uitstekende beelduniformiteit, een laag contrast zal het beeld direct minder indrukwekkend maken. En aangezien het toestel qua resolutie en kleurweergave dus ook niet goed presteert, is het inleveren van contrast heel erg zonde.

Dit geldt overigens voor de gehele UF6-serie van LG. Die kun je dus helemaal links laten liggen.

UHD met jouw budget is per definitie al geen goede keus. Beter een goede 100Hz FHD-televisie zoals de Samsung J6200 die je zelf ook hebt gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:07
UHD zou ik sowieso niet doen.

Heb zelf een Philips (TP-vision) thuis staan. Krijg enkel complimenten op de beeldkwaliteit. Dat is wel na het uitzetten van alle "hulp"middelen. Kwa smart platform zal het vast een drama zijn... Daar kun je IMHO beter een Chromecast voor kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Ik zie dat eentje 3D ondersteund en de andere niet. De ene heeft android TV en de andere niet. De vraag is wil je 3D of android tv hebben? Voor de rest zit er niet super groot verschil in de 2 tv's. Persoonlijk zal ik optie 2 kiezen.

Philips 50PUK6400 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
voor mij nooit geen flips meer, zovaak dat die niet aan wil.. en ik eerst de stekker er uit moet trekken, en dan nog 5 min moet wachten voor er uberhaubt een teken van leven uit komt.. :(
software (menu's etc) zijn trager dan traag... als of je windows 10 op een oude Pentium 2 geinstalleerd hebt.. :/

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel17
Gaat mij niet om 3d of persee android.
Gaat om goed beeld, wil goed netflix kunnen kijken en bijvoorbeeld rtl xl heb rtl hiervoor gemaild en bericht gehad de tizen app is in ontwikkeling. Er moet wel een goed smart tv systeem inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Focus jezelf niet te veel op een "smart" omgeving. De gebruikservaring valt tegen en de houdbaarheid is beperkt omdat fabrikanten snel de stekker uit de updates trekken.

Een tv koop je om goed beeld te hebben. Overige functionaliteit kun je in mijn ogen beter via externe devices toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweedehands Pana Plasma uit de laatste serie. Kan in nog steeds geen LED tegenaan.
Bijvoorbeeld:

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 17:12
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 14:26:
Tweedehands Pana Plasma uit de laatste serie. Kan in nog steeds geen LED tegenaan.
Bijvoorbeeld:

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr
Amen. :) De ST60 zou je ook nog kunnen overwegen. Deze is volgens mij net wat nieuwer. Helaas staan er geen op Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb de voorloper van de Panasonic en iedereen, inclusief ikzelf, is erg te spreken over de beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryan_ schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 14:28:
[...]

Amen. :) De ST60 zou je ook nog kunnen overwegen. Deze is volgens mij net wat nieuwer. Helaas staan er geen op Marktplaats.
Zelfs de oudere zijn beter dan LED. Heb boven een VT20 staan in 42 Inch en ben er nog zo blij als een kind mee. Beneden heb ik toevallig zelf de ST60. Ben zo blij dat ik de laatste serie destijds snel heb gekocht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

2e hands plasma zou ik niet aan beginnen. Panasonic plasmas waren behoorlijk gevoelig voor inbranden. Ook de uniformiteit vh paneel is erg wisselend. Gele en groene vlekken.
Zou het scherm in ieder geval heel goed checken op bovenstaande problemen voor je tot aankoop overgaat. Zet een wit beeld op en je kunt het direct zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik kijk toch alweer jaren zeer tevreden naar een Panasonic plasma (42" G20) en ik heb toch echt geen last van ingebrande logo's of gebrek aan uniformiteit. Juist dat laatste lijkt me een probleem voor edge lit (ieuw) lcd's waar de belichting altijd niet-uniform is.

Vergeet ook niet dat mensen die hun tv net hebben (en vooral Tweakers) na 2 weken olympische spelen (bijvoorbeeld) grijze vlakken gaan projecteren op hun tv en daaruit concluderen dat ze ingebrande logo's hebben. Een plasmascherm gaat qua helderheid langzaam achteruit. In het begin vrij snel, daarna wat minder snel. Daarom zie je die logo's in het begin, maar na jaren gebruik zie ik ze bij mij echt niet meer. Heel misschien in een hypothetische situatie met egaal grijs beeld, maar ik zie ze tijdens normaal gebruik nooit.

Dat inbranden van plasma's is echt van een mug een olifant maken. Waarom zou je je druk maken over 1 klein stukje van je beeld waar je heel misschien gedurende heel specifieke scenes iets zou kunnen zien als je er echt op let (lees: dicht bij je scherm gaat staan en tuurt)? Moet je dan echt dagelijks naar een beeld met slechter contrast, minder natuurlijke kleuren en mindere kijkhoeken kijken om dat specifieke probleem te ontwijken? Ik zou niet weten waarom :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

Had er bij moeten zeggen dat ik doel op de 50 en 60 serie.
Uniformiteit problemen hadden deze tv's zeker wel. Google maar eens op Green blob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel17
Tot zover weer Super bedankt voor de reacties. Tweedehands tvs en plasma tv wil ik helaas toch niet overwegen.

Mijn oog door de reacties is gevallen op de samung echter kan ik weinig reviews vinden. Heeft iemand sr meer ervaring over of wellicht een andere (beter) model? In de zelfde prijsklasse.

Alvast Super bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Panasonic tx-50cs630e is een prima toestel, 40 inch is getest hier op t.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:25

TTLCrazy

Listen to Frankie

Grrrrrene schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 10:20:
Dat inbranden van plasma's is echt van een mug een olifant maken. Waarom zou je je druk maken over 1 klein stukje van je beeld waar je heel misschien gedurende heel specifieke scenes iets zou kunnen zien als je er echt op let (lees: dicht bij je scherm gaat staan en tuurt)? Moet je dan echt dagelijks naar een beeld met slechter contrast, minder natuurlijke kleuren en mindere kijkhoeken kijken om dat specifieke probleem te ontwijken? Ik zou niet weten waarom :)
Ik zou je eens aanraden om naar een oled scherm te kijken. Al de voordelen van plasma en met de huidige techniek. Helaas zijn de tv's nog te duur, anders had ik er al eentje gehad.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De oled-televisies heb ik al een tijd op het oog, maar de prijs ligt nog erg hoog, te hoor naar mijn smaak. Als ik nu een tv zou kopen, zou ik nml ook 4k willen omdat ik er lang mee wil doen. En 55", 4k en oled zijn een erg kostbare combinatie :P

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel17
Iedereen super bedankt voor de reacties!
Ik ben voor de Samsung gegaan hij wordt Morgen als het goed is geleverd.

Als ik tijd heb ga ik er een review van schrijven als dit wordt gewaardeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Doordat het geen 4K is, valt die (ten onrechte) weinig in de smaak, en vind je geen of amper reveiws.

Ga die gewoon eens bekijken in een winkel.
Door de band genomen scoort Samsung echt wel goed.

(andere tip:online kopen, en als het niet bevalt binnen de 14 dagen terugsturen. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel17
Heb gisteren de Samsung binnen gekregen. Nog niet kunnen neer zetten in mijn nieuwe huisje. Hij paste niet in mijn auto... :$

Als hij er staat en ik vindt tussendoor tijd ga ik een review schrijven.
Pagina: 1