Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digitaz
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-04 16:40
Hallo,

Vandaag is helaas m'n linkeroortje van mijn CX 300-II overleden. Verder was ik wel erg tevreden met de kwaliteit van deze Sennheisers. Na op Pricewatch gezocht te hebben kwam ik twee mogelijke kandidaten tegen als opvolgers, namelijk de CX 400-II en de CX 3.00. Het enige verschil wat ik hier kon zien is dat de CX 3.00 een platte kabel heeft en de ander niet. Maar de CX 400-II heeft een volume regelaar, wat de CX 3.00 weer niet heeft. Naast deze verschillen, zullen er ook nog kwaliteitsverschillen zijn lijkt mij? Ik kon dit echter niet goed vinden, dus daarom vraag ik hier om advies. Qua muziek luister ik echt van alles, van rock tot orkestmuziek (Hans Zimmer ed) en van house tot pop.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:45

FeaR

In GoT we trust

CEA > MAA

Oordopjes vallen namelijk onder Mobile ;)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:36
Digitaz schreef op donderdag 21 april 2016 @ 21:01:
Hallo,

Vandaag is helaas m'n linkeroortje van mijn CX 300-II overleden. Verder was ik wel erg tevreden met de kwaliteit van deze Sennheisers. Na op Pricewatch gezocht te hebben kwam ik twee mogelijke kandidaten tegen als opvolgers, namelijk de CX 400-II en de CX 3.00. Het enige verschil wat ik hier kon zien is dat de CX 3.00 een platte kabel heeft en de ander niet. Maar de CX 400-II heeft een volume regelaar, wat de CX 3.00 weer niet heeft. Naast deze verschillen, zullen er ook nog kwaliteitsverschillen zijn lijkt mij? Ik kon dit echter niet goed vinden, dus daarom vraag ik hier om advies. Qua muziek luister ik echt van alles, van rock tot orkestmuziek (Hans Zimmer ed) en van house tot pop.

Alvast bedankt!
Wat ik weet is dat de CX 3.00 een V shaped frequentie response heeft oftewel meer bass en treble net als de cx300 II.Het midden gebied is daarbij wat terug getrokken. De CX 400 II heeft een meer neutraler geluid waarbij de nadruk op de bass minder is.

Dus hou je van een flinke bass net als de CX 300 II dan zou ik de CX 3.00 nemen. Vind je de CX 300 II toch te veel bas hebben dan de CX 400 II.

Ik heb zelf ook de cx 300 II en wil graag upgraden. Denk zelf aan de Momentums M2 IE omdat ik ook gewoon een betere kwaliteit wil.