Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

hdmi of kodi?

Pagina: 1
Acties:

• ch85
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-08-2024
beste tweakers,

sinds een tijdje heb ik een klein 'probleem' (met kodi)
mijn pc is verbonden met mijn tv via hdmi.

op willekeurige momenten tijdens het kijken (op tv) valt het beeld weg voor een seconde, en wordt het zwart.
het herstelt zich wel iedere keer, en lijkt alsof ik net een uitgang geselecteerd heb..
soms gebeurt het nooit, andere keren meerdere malen(vooral kort na mekaar dan)

nu vraag ik mij af is, dit gewoon een defecte hdmi kabel of toch iets sotfwarematig?
(heb de kabel al op andere hdmi ingangen aangesloten, dus aan de tv zal het al niet liggen)

iemand een idee?

mvg

(excuses als topic verkeerd staat..)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Eerste wat je doet is kijken in de event viewer voor logs. Misschien dat je video driver crasht en hersteld. Welke hardware hebben we 't over en welke software (OS, drivers, etc).

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:15

Aganim

I have a cunning plan..

Grappig genoeg afgelopen week exact hetzelfde gehad, spontane kabelbreuk in de HDMI kabel (vraag me niet hoe, TV is absoluut niet van zijn plaats geweest). Inderdaad steeds een beeld wat op zwart sprong met onregelmatige intervallen en de TV die zo nu en dan een logo weergeeft alsof je van kanaal bent gewisseld. Zit er ergens een scherpe knik in je kabel? Ik zou eens kijken wat je beeld doet als je daar de kabel aan de kabel prutst.

Verder is het lastig te zeggen, dit soort problemen kunnen legio oorzaken hebben. Iets meer info kan inderdaad geen kwaad. :)

• ch85
windows 7
nvidia gtx770
kodi 14.0
verder nog iets nodig..?

de kabel loopt door een gat in de muur, in een bocht, maar nergens overdreven aangespannen of geforceerd. 'normaal gezien' blijft hij ook onbewogen/onaangeraakt.

als het een van de dagen weer gebeurd zal ik eens posten wat er in de event viewer staat.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan sowieso al de logs bekijken, alles wat warning of error is, is het bekijken waard.

Verders, leuke videokaart, maar welke driver gebruik je? Welke CPU heb je? Hoeveelheid geheugen? Al geprobeerd om bij te werken naar Kodi 16?

• ch85
Besturingssysteem
Windows 7 Professional 64-bit SP1
Processor
Intel Core i5 4670K @ 3.40GHz 35 °C
Haswell 22nm Technologie
RAM
8,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
Moederbord
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z87X-D3H-CF (SOCKET 0) 28 °C
Grafisch
DELL U2312HM (1920x1080@60Hz)
SAMSUNG (1920x1080@60Hz)
Intel HD Graphics 4600 (Gigabyte)
2047MBNVIDIA GeForce GTX 770 (Gigabyte) 30 °C

driverversie 364.72

kodi nog niet geupgrade nee...nooit de behoefte gehad omdat het goed werkt, en ik mijn instellingen ed niet wil verliezen...

wat de event viewer betreft, dit zijn er wel veel, dagelijks +-10 fouten/waarschuwingen.
(alhoewel ik daar weinig of niets van merk tijdens gebruik)
is dit wel normaal?

bv ethernet network link disconnected, en iets met 'bluestacks hypervisor' enz..
en andere dingen waar ik zeer weinig van begrijp :)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het gaat om fouten van je videokaart. Dat je lan een disconnect krijgt, kan door je router komen die herstart bijvoorbeeld, of omdat je je computer in slaapstand zet. Bluestacks lijkt te maken te hebben met een Android emulator. Lijkt mij niet boeiend en als je 't niet gebruikt, gooi je 't van je systeem af.

• ch85
andere waarschuwing die ik krijg : 'aangepaste dll bestanden worden voor elke toepassing geladen...
bron: winnit
id 11

ik heb al 2dagen geen zwart scherm meer gehad, dus waarschijnlijk is het gewoon de kabel.

de bluestacks zou al verwijderd moeten zijn, vind het nergens terug..?
Pagina: 1