Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevennoppe
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-03-2023
Een tijdje geleden heb ik mijn chromecast (oud model) nog kunnen gebruiken op mijn Netgear Access point van telenet, maar deze werkt sedert enkele dagen niet meer.
Er is nochtans niets veranderd aan mijn instellingen van mijn AP.

Heb nu een Factory reset gedaan van mijn chromecast en nu gaat het totaal niet meer.

Ik krijg de foutmedling dat mijn chromecast niet kan cummuniceren met mijn APN. Hij wordt wel gevonden door mijn laptop?!?
Er wordt mij gevraagd om te controleren dat de AP-isolatie mode uitgeschakeld moet zijn.
Zou het kunnen dat dit het probleem is? Iemand die mij kan verder helpen? Ik vind deze instelling nt terug op mijn AP.

update : Wat ik tot nu toe al gedaan heb : Op mijn APN heb ik de naam gewijzigd van de 2.5 Ghz en de 5 Ghz, zodat ik nu effectief zie op welk netwerk mijn chromecast en laptop aangesloten is.
Beide zijn verbonden met de 2.4Ghz. Helaas kan Chromecast nog steeds geen verbinding maken...

Ondertussen ook een nieuwe versie gekocht van de chromecast en zelfde probleem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

De oude Chromecast zit enkel op de 2.4Ghz band als ik mij niet vergis.. AP-isolatie, daarvoor moet je veen in de handleiding kijken, de benaming varieert nog wel eens per fabrikant. Doorgaans kun je kiezen uit AP/AP Isolated/Router/Bridge, zoek dus een menu met die instellingen :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A