Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Printer installatie probleem Win-7 64bit

Pagina: 1
Acties:

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 21:35

Madrox

Oh, Pharaoh!

Topicstarter
Heb pas een Ricoh SP 211 gekocht. Volgens de instructies van Ricoh usb en stroom niet aangesloten, en eerst de driver setup gedraait. Alles lijkt goed te gaan, krijg netjes een venster te zien "usb off, power off" oke, done.
Daarna zie ik de drivers installeren, dan weer venster usb en power on. oke, aangesloten en ingeschakeld.
Daarna de setup afsluiten en dan zou het klaar zijn.

Wel, helaas. Zie wel bij apparaten/printers een Ricoh sp 211 staan maar dan als "onbekend apparaat" :X

Oke, dan maar handmatig. Hee, dat gaat lekker. Alles doorlopen en ja ja, een Ricoh Printer, actief en wel. Testpagina? Jaja, lekker.

Oke, even opnieuw opstarten. Dan weer een domper, de onbekende Ricoh SP 211 blijft zichtbaar. De handmatige, goedwerkende Richo SP 211 ook. Het werkt wel, maar dat onbekende "spook" printertje wil maar niet weg. Ja, als ik de stroom van de printer uitzet. Zet ik de printer weer aan, jahoor, daar is die weer.

Oke, zou je denken. Geen probleem toch. De handmatige SP 211 is er altijd en ik kan idd printen.

Maar de update firmware naar 1.01 lukt nu ook niet. Waarschijnlijk omdat die "kijkt" naar de onbekende Richoh en er dan de brui aan geeft.

Iemand enig idee hoe ik hier vanaf kom ? Heb de officieel installatie instructies nu 6x uitgevoerd, volgend de letter maar het wil maar niet lukken om het echt goed te krijgen. Zonder dat irritante onbekende apparaat.

ps: OS = Win7 64bit (drivers en firmware ook valide). Aansluiting: usb 2.0 printkabel.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Heb je het al geprobeerd met een printerremover?
Deze tooltjes zijn gewoon via internet te downloaden.

Mocht je er nu niet uitkomen, bel (020 2410195) of mail (support@ricohmail.nl) Ricoh even, al kan het zijn dat je dan eerst (gratis) moet registreren http://bit.ly/1YRpnAv.
Zij kunnen jou dan zeker verder helpen.

Overigens werk ik zelf bij Ricoh, maar op een andere afdeling/locatie :-)

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:15
Heb je voor dat je je printer handmatig had geïnstalleerd, alle drivers verwijderd? Zo niet probeer deze te verwijderen, ofwel met bovenstaande tip, mocht die niet lukken probeer dit handmatig

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier