Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 687915

Topicstarter
Mijn vraag
Mijn processor heeft de laatste tijd wat moeite en zit vaak aan 100% gebruik. In weet niet of dit aan de processor ligt. Het kan gebeuren als ik alleen al youtube zit te kijken en hij opeens naar 100% gaat.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Intel core i5-4570 boxed processor.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb wat gegoogled maar ik snap er vrij weinig van

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:19

Nemesizz

Untouchable

Kijkt bij taakbeheer wélk proces 100% in beslag neemt (ctrl+alt+del en dan taakbeheer > tabje processen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Dit kan letterlijk van alles zijn.
De cpu van mijn Dell laptop schoot b.v. naar volle belasting wanneer deze via docking station werd opgeladen. (Kom daar maar eens achter ;))
Anyway, makkelijkste zou zijn om zelf al eea uit te sluiten.
- check je taakbeheer of gebruik een ander progje om je processen in kaart te krijgen
- draai een virusscanner / adware scanner
- probeer het eens in veilige modus
Etc. Etc.

Post daarnaast ook even je volledige hardware setup. Wellicht werk je met een systeem wat niet 100% lekker met elkaar werkt, zoals bepaalde geheugenreepjes op specifieke moederborden.

[ Voor 18% gewijzigd door Switchie op 21-04-2016 18:25 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Relevante software en hardware die ik gebruik
Intel core i5-4570 boxed processor.
Je gebruikt dus geen software? Dan kan de CPU sowieso nooit voorbij de 0% komen :o

Serieus: we hebben geen glazen bol. Als je totaal geen info geeft kunnen wij jou ook totaal niet helpen. Wat je hier beschrijft klinkt in eerste instantie als softwareprobleem, maar zoals Switchie aangeeft kan het ook obscure hardwarezaken betreffen.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb wat gegoogled maar ik snap er vrij weinig van
Ook hier: als jij ons niet vertelt waar je op gegoogled hebt, kunnen we hier niets mee.

Bij gebrek aan eigen inzet (al is het alleen maar een degelijke topicstart) dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.